Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
D-Max 3.jpg

Isuzu D-Max

1 / 4
D-Max 3.jpg
D-Max 4.jpg
D-Max 1.jpg
D-Max 2.jpg

Sterke punten

  • Terreineigenschappen
  • Binnenruimte
  • Robuust

Zwakke punten

  • Lawaai motor
  • Rij-assistenten
  • Prijs

Isuzu D-Max Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Isuzu D-Max, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Bezint eer gij begint

Isuzu, een erkend bouwer van uitstekende diesels, lichte vrachtwagens en andere utilitaire voertuigen, wil met de D-Max, een pick-up, vooral de mens in zijn vrije tijd plezieren, eerder dan dat hij zich uitsluitend op het zware terreinwerk richt. Toch is de D-Max van geen kleintje vervaard.

Interesse in een Isuzu D-Max

Isuzu D-Max tweedehands auto
Isuzu D-Max nieuwe auto
Isuzu D-Max dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De D-Max is bij uitstek geschikt als een trekker. Hij is gehomologeerd voor een (geremde) aanhanger van 3.5 ton. Heeft de aanhangwagen geen eigen remmen, dan mag er toch nog 750 kg maximaal aan de trekhaak. Tel daar ook nog eens 1.000 kg in de laadbak bij.

  • Met de laatste generatie introduceert Isuzu met de V-Cross een super-de-luxe uitvoering van zijn D-Max. De V-Cross is enkel verkrijgbaar met een dubbele cabine, maar dan ook met leder, automatische airco, pianolak, een resem rij-assistenten en op de bak een cover met rolbeugel.

  • De diesel van de D-Max, hoewel maar 1.9 l groot, levert toch 164 pk en vooral 360 Nm en wordt de pick-up daarmee geen spurter, hij kan mee met het verkeer. Jaag de diesel vooral niet hoog in de toeren, dan maakt hij flink herrie en het is overbodig want tussen de 2.000 en 2.500 opm genereert hij zijn maximum koppel: 360 Nm. Boven alles is de motor zo goed als onverwoestbaar.

  • De D-Max dubbele cabine geeft zijn passagiers een riante ruimte, voor knieën en hoofd, instappen wordt makkelijk met de treeplanken (optie) aan weerszijde. Wie in de duurste versie zit, kan op de achterbank zijn eigen temperatuur regelen. Klein nadeel voor de verhuizers: de laadbak wordt wel erg kort.

Belangrijke gegevens

De D-Max als alledaagse auto gebruiken, het kan, maar het vereist de juiste instelling. Primo wordt hij hobbelig als er geen (zware) lading wordt vervoerd. De boodschappen zijn voor het goede begrip, geen zware lading en na twee keren door de hele bak rondslingeren, worden die op de achterbank gezet. De laadbak lijkt ruim, maar de praktische haalbaarheid (zeker met het deksel) is minder, wegens hoge laadvloer.

De D-Max valt als pick-up automatisch onder de lichte vrachtauto’s en krijgt een fiscaal gunstig regime. Er wordt geen BIV geheven en jaarlijks mag je voor dik € 150 de weg op. Dat hij 241 gr CO2 uitstoot, is van geen tel. Wie alleen naar dat plaatje kijkt, zo wel eens kunnen schrikken van de ongemakken die met de D-Max (en andere pick-ups) standaard worden meegeleverd. Als daar zijn en om maar iets te noemen: een zeer indirect stuur.

Parkeren bij de supermarkt is een oefening in handigheid. De auto is ruim 5,2 m lang en dat is passen geblazen. Gelukkig komt een parkeerhulp bijspringen om schade aan derden te voorkomen. Want hij is zwaar genoeg om een tik tegen een andere auto niet te voelen.

Motoren

Een turbodiesel van 1.9 l, gehaald uit 4 cilinders in lijn, 164 pk sterk, 360 Nm werkkracht, gevoed door 1 turbo (intercooler) en directe inspuiting. Zo verstookt hij gemiddeld 9,2 l/100 km (WLTP meeting) en haalt hij een top van 180 km/h. Hij haalt de Euro6 norm, zonder toevoeging van AdBlue. De motor is in de lengte ingebouwd en drijft in eerste instantie de achterwielen aan. De vierwielaandrijving is elektronisch in te schakelen.

Afmetingen

De D-Max zet ruim 2 ton op het wegdek neer. Dat heeft hij onder meer te danken aan 5,3 m lengte, 1,87 m breed en 1,79 m hoogte. De laadbak varieert in lengte naargelang de cabine en in volume naargelang de hardtop (optie) die erop gemonteerd wordt, maar mocht je de bak met water vullen, kan er 1.6 m³ in tot de rand. In de tank kan er 76 l.

Varianten

Je kan de D-Max in 4 uitvoeringen kopen: L (DAB radio, 7 airbags, rij-assistenten), LS (alu velgen, verwarmde voorstoelen), LSX (lederen bekleding, automatische airco, multimedia) en V-Cross (multimedia met 9 inch scherm, surround sound system, pianolak, kofferdeksel). Bovendien kan je kiezen tussen een handgeschakelde 6-bak en een 6-trapsautomaat. Je kan de D-Max in single cab, extended cab (wel een zitbank, maar 2 deuren) en double cab (achterbank heeft zijn eigen deuren) kopen.

Prijzen

Oplopend van L naar V-Cross kost de D-Max € 34.775, 36.275, 38.7750, 41.975, btw exclusief (allemaal in Euro’s) en geldig voor de handgeschakelde versie. De single cab is aanmerkelijk goedkoper, die kan al vanaf € 28.275. De tweedehandsprijzen variëren flink naarmate de inhoud van het motorblok (3.0 l, 2.5 l) en jaartal. Maar wie onder de € 20.000 een D-Max krijgt aangeboden, moet zich goed bevragen over de geschiedenis van de pick-up.

Design

Buitenzijde

De laatste versie heeft een volledig nieuw en een stuk stoerder front gekregen, waarbij de grille optisch de bullbar vervangt. De koplampen worden spits naar de grille getekend, additioneel zijn er richtingaanwijzers en breedstralers. Vooraan is er een aanrijhoekbescherming. In profiel ziet de auto er redelijk als een SUV uit, ware daar niet de laadbak (al dan niet met rollbar). De achterkant: tja, met een laadbak kan je weinig als designer, dat ziet eruit als een…bak voor lading. En alle hardtops verergeren dat beeld alleen maar.

Binnenkant

Binnen heeft Isuzu een poging gedaan om het harde, zwarte plastic zachter te maken, maar helemaal tot op het gaatje zijn ze niet gegaan. Je kijkt naar een (semi) analoog dashboard, rechts daarvan een middenconsole met multimediascherm, groter naarmate je meer betaalt. Onder dat scherm een rij toetsen voor secundaire bedieningen (verwarming, ontdooiing). Op de middentunnel de pook en toetsen voor het offroad rijden. Stoelen en achterbank zitten prima en vooral ruim voor iedereen.

Veiligheid

De D-Max zit tjokvol airbags, minstens 7, met een middenairbag als toetje, zodat chauffeur en bijrijder niet tegen elkaar botsen. ABS-remmen zijn vanzelfsprekend, evenals de ESP, die ook de eventuele slingerbeweging van de aanhanger corrigeert. Er zijn een resem rij-assistenten ingebouwd, gegroepeerd als ADAS (advanced driver assist systems): noodremfunctie, botswaarschuwing, verkeersbordenherkenning, adaptieve cruise-control, dodehoekcontrole, rijvakassistent. Die laatste, net als de botswaarschuwing, reageert behoorlijk zenuwachtig en (te) vaak onnodig. De D-Max is wel de eerste pick-up die van de Euro Ncap 5 sterren kreeg en dat is opmerkelijk, want de eerste versie van de Isuzu pick-up spatte bij de crashtest uit elkaar: nul sterren.

Alternatieven

Ford is met zijn Ranger in deze contreien de populairste, Toyota heeft met de Hilux een prijsbeest, maar de andere vissers zijn aan de vijver zijn verdwenen, met name Nissan Navara en zijn klonen en Mitsubishi met de L200, als we het tenminste over nieuwe pick-ups hebben.

FAQ

Is een hillstart en -descent beschikbaar?
Die zijn standaard ingebouwd, maar een beetje 4x4-rijder gaat liever zijn eigen gang.
Is er parkeerassistentie?
Naargelang de uitvoering zijn er sensoren of automatisch parkeren (in de rijrichting).
Heeft de D-Max een trailer assistent?
Dat heeft de Isuzu in ieder geval niet standaard. Het is niet evident om die achteraf in te bouwen.

Beoordelingen voor Isuzu D-Max

6 Beoordelingen

4,4