Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
AS24-MMP-Jaguar-E-Pace_01.jpeg

Jaguar E-Pace

1 / 3
AS24-MMP-Jaguar-E-Pace_01.jpeg
AS24-MMP-Jaguar-E-Pace_02.jpeg
AS24-MMP-Jaguar-E-Pace_03.jpeg

Sterke punten

  • Dynamische looks
  • Dynamisch weggedrag
  • Dynamische plug-in

Zwakke punten

  • Stugge ophanging
  • Hoog gewicht
  • Soms aarzelend automaat

Jaguar E-Pace Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Jaguar E-Pace, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 47.200,-*
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Jaguar's eerste compacte SUV

In 2017 trekt Jaguar het doek van haar eerste compacte SUV. Die E-Pace wil imponeren met een dynamische styling, dynamische looks en krachtige motoren. In 2020 kreeg de E-Pace een facelift en werd een plug-inhybride geïntroduceerd.

Interesse in een Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace tweedehands auto
Jaguar E-Pace nieuwe auto
Jaguar E-Pace dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Jaguar's eerste compacte SUV

In 2017 trekt Jaguar het doek van haar eerste compacte SUV. Die E-Pace wil imponeren met een dynamische styling, dynamische looks en krachtige motoren. In 2020 kreeg de E-Pace een facelift en werd een plug-inhybride geïntroduceerd.

Goeie redenen

  • De Jaguar E-Pace is een fraaie verschijning in het straatbeeld.

  • Jaguars kleinste SUV mag uitpakken met een sportief rijgedrag, zoals het een échte sportieve kat betaamt.

  • De P300e PHEV plug-in beschikt over maar liefst 309 pk. Buiten een lage CO2-uitstoot beschikt die dus ook over flukse prestaties.

  • Na de facelift in 2020 kreeg de E-Pace een serieuze kwaliteitsinjectie in het interieur.

Alle belangrijke gegevens over de Jaguar E-Pace (X540)

Facelift

In 2020 kreeg de Jaguar E-Pace een uitgebreide facelift. Niet zozeer visueel, wel onderhuids. Zo introduceert Jaguar een geheel nieuw platform (Premium Transverse Architecture-platform) onder de E-Pace waardoor er ruimte is voor elektrificatie, een plug-inhybride en een nieuwe generatie software/ infotainment.

Motoren

Tussen 2017 en 2020 was de Jaguar E-pace beschikbaar met zes motorversies. Het gaat daarbij om 3 diesels en 3 benzines, steeds 2-liter viercilinders met turbo. Aan de benzinekant spreken we over de P200 AWD, P250 AWD en P300 AWD die respectievelijk 200 pk, 250 pk en 300 pk loslaten over de vier wielen via een automaat. Dieselrijders krijgen de keuze uit de D150 (AWD), D180 AWD en D240 AWD, goed voor respectievelijk 150, 180 en 240 pk. Vierwielaandrijving is ook hier standaard behalve bij de 150 pk sterke instapdiesel, daar is het optioneel.

Na de facelift in 2020 wordt het motoraanbod lichtjes gewijzigd dankzij het nieuwe platform. Qua benzinemotoren spreken we voortaan over milde hybrides: de P160 FWD, P200 AWD en P250 AWD. De vermogens bedragen - zoals de cijfers aangeven - 160, 200 en 250 pk. Op dieselvlak verkleint het gamma tot de D165 (AWD) met 165 pk en de D200 AWD met 200 pk.

Elektrificatie komen we tegen in de vorm van de P300e AWD (vanaf facelift 2020). Die plug-inhybride combineert een 200 pk sterke 1.5-liter driecilinder turbobenzine met een elektromotor op de achteras. Goed voor een systeemvermogen van 309 pk en 540 Nm. Dankzij de accu van 15 kWh is een elektrische range van 55 kilometer mogelijk. De CO2-uitstoot bedraagt amper 33 g/km.

Afmetingen

Met een zijn lengte van 4,39 meter, breedte van 1,98 meter en hoogte van 1,64 meter is de Jaguar E-Pace zonder twijfel een compacte SUV. Zie deze Brit dan ook als een alternatief voor de Audi Q3, BMW X1 en Mercedes GLA. Tegenover dat Duits trio is de E-Pace opvallend breder, wat ‘m een extra stoere look geeft.

Gooien we de kofferklep open, dan zien we een koffervolume van 494 liter dat kan groeien tot 1.386 liter met neergeklapte achterbank. Cijfers die meer dan overtuigend zijn voor zijn klasse.

Uitvoeringen

Jaguar biedt een ruim aanbod aan uitvoeringen aan bij de E-Pace. Daarbij gaat het over 3 globale uitvoeringen die ook nog eens met een verschillend niveau van uitrusting komen. Zo heb je de naamloze instapversie “E-pace” die je kan upgraden naar een E-Pace S of E-pace SE. Standaard heb je stoffen stoeltjes en 17-duims velgen, versie S voegt leder, 18-duims velgen en elektrisch bedienbare stoelen toe. Versie SE verhoogt de velgenmaat tot 19-duim en rust de E-pace uit met een premium audiosysteem van Meridian.

Een trapje hoger komen we de E-pace R Dynamic tegen. Die zegent de E-pace met een dynamische look en kan ook geüpgraded worden tot S, SE of HSE. Versie HSE krijgt 20-duims velgen, premium lederbekleding en een nog grotere standaarduitrusting.

Tenslotte is er de R Dynamic Black Edition die je mag zien als een speciale editie waarbij zwarte accenten de bovenhand nemen. Deze uitvoering kent geen S, SE of HSE upgrades.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De catalogusprijzen van de Jaguar E-Pace beginnen bij 41.070 euro voor de E-PACE P160 FWD automaat. Voor een diesel betaal je minimaal 48.465 euro (D160 FWD manueel). Plug-in P300e AWD automaat kent een minimumprijs van 60.325 euro.

Op de tweedehandsmarkt start de Jaguar E-Pace al aan 22.000 euro. Voor plug-inhybrides ben je dan weer minimaal 67.950 euro kwijt.

Plug-inhybride P300e AWD kent door zijn lage CO2-uitstoot van amper 33 g/km een fiscaal gunstig tarief. Zo is hij tot juli 2023 100% fiscaal aftrekbaar voor de gehele levensduur.

Design-highlights en interieur

De perfecte combinatie van een door sportauto's geïnspireerd design en het gebruiksgemak van een SUV. Inclusief opvallende designdetails, van de powervents tot het radiatorrooster. De E-pace is een opvallend verschijning in het straatbeeld. Vanaf de facelift (2020) kent de E-Pace daarnaast een serieus opgewaardeerd interieur met modern infotainmentsysteem.

Dynamische kat

Of je nu voor de basisversie of een E-Pace met R Design-pakket gaat, de E-Pace steekt zijn sportieve looks niet onder stoelen of banken. Liefkozend wordt deze E-Pace wel eens de Jaguar F-Type in een SUV-jasje genoemd. Ongelijk hebben ze daarbij niet.

Pivi infotainmentsysteem

Het interieur van de E-Pace is des Jaguars. Een subtiele mix van comfort en sportiviteit. Na de facelift (2020) introduceert Jaguar haar nieuwste Pivi infotainmentsysteem in de E-Pace waardoor het gebruiksgemak een serieuze boost krijgt. Standaard krijg je stoffen stoeltjes, in de hogere versies zijn er twee soorten lederkwaliteiten beschikbaar.

Rijhulp en veiligheid

Bij zijn debuut in 2017 kreeg de Jaguar E-Pace de maximumscore van vijf sterren in de Euro NCAP-crashtests. Zaken zoals een noodrem, adaptieve cruise control, dodehoekdetectie en zelfs een digitale achteruitkijkspiegel zijn beschikbaar op de Jaguar E-Pace.

Alternatieven

Ook bij Jaguar is het succes van de compacte SUV’s niet ontgaan. Waardoor het met de E-Pace een alternatief wil aanbieden voor de vaak Duitse favorieten. Denk maar aan de BMW X1, Audi Q3 en Mercedes GLA. Al mag je deze E-Pace ook gerust zien als een premium alternatief voor de (ruimere) Volkswagen Tiguan.

FAQ

Heeft de Jaguar E-Pace vierwielaandrijving?
Ja. Het gros van de aandrijflijnen gebruiken AWD-vierwielaandrijving. Enkel de instapmotoren gebruiken standaard voorwielaandrijving.
Welke concurrenten heeft de Jaguar E-Pace?
Jaguar introduceert met de E-pace een alternatief voor de Duitse drie. Het gaat dan over de BMW X1, Audi Q3 en Mercedes GLA.

Beoordelingen voor Jaguar E-Pace

1 Beoordelingen

5,0