Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Jaguar F-PACE 23MY 400 SPORT Interior Front View 120422

Jaguar F-Pace

1 / 4
Jaguar F-PACE 23MY 400 SPORT Interior Front View 120422
Jag F-PACE SVR 21MY 09 Dynamic DS3516 021220 (2)
Jag F-PACE SVR 21MY 29 Static DF2549 021220 (2)
Jaguar F-Pace PHEV P400E

Sterke punten

  • Geslaagde rijdynamiek
  • Ook als plug-inhybride
  • Indrukwekkende SVR

Zwakke punten

  • Stevige prijzen
  • Luidruchtige diesel
  • Hoog gewicht

Jaguar F-Pace Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Jaguar F-Pace, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 59.900,-*
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Britse flegmatiek, met of zonder kabel

Met de F-Pace lanceerde Jaguar in 2016 zijn eerste SUV. In 2020 kreeg diezelfde F-Pace een facelift, en vandaag beschikt hij over een breed gamma aan benzine- en dieselmotoren. Inclusief de plug-inhybride P400e en de 550 pk sterke F-Pace SVR.

Interesse in een Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace tweedehands auto
Jaguar F-Pace nieuwe auto
Jaguar F-Pace dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Britse flegmatiek, met of zonder kabel

Met de F-Pace lanceerde Jaguar in 2016 zijn eerste SUV. In 2020 kreeg diezelfde F-Pace een facelift, en vandaag beschikt hij over een breed gamma aan benzine- en dieselmotoren. Inclusief de plug-inhybride P400e en de 550 pk sterke F-Pace SVR.

Goeie redenen

  • Met vier- en zescilinders, milde hybrides en plug-inhybrides, benzine- en dieselmotoren en zelfs een potente V8 met compressor heeft de F-Pace een motor voor elk rijprofiel

  • Het opengesperde radiatorrooster, de toegeknepen koplampen en de achterlichten van de F-Type maken van deze Jaguar F-Pace een auto die lekker op het netvlies ligt.

  • De plug-inhybride P400e is niet alleen 400 pk sterk, maar legt met 48 tot 53 kilometer (WLTP) ook een degelijk elektrisch rijbereik voor.

  • De 550 pk sterke F-Pace SVR is het neusje van de zalm. Hij koppelt explosieve prestaties aan een relatief discreet voorkomen.

Alle belangrijke gegevens over de Jaguar F-Pace

Motoren

Het klassieke motorgamma van de Jaguar telt drie diesel- en twee benzinemotoren. Het dieselaanbod begint bij de D165, die een 2.0-viercilinder van 163 pk in het vooronder stopt. De D200 drijft het vermogen van de vierpitter op naar 204 pk, terwijl de D300 een 3,0 liter grote zescilinder-in-lijn onder de motorkap stopt. Alle dieselmotoren krijgen standaard milde hybride ondersteuning en drijven via een achttrapsautomaat de vier wielen aan.

Aan benzinekant begint het motoraanbod bij de P250. Die gebruikt een 2.0-viercilinder van 249 pk. Een trapje hoger staat de P300, met milde hybride 3.0-zes-in-lijn van 300 pk. Ook hier wordt het vermogen standaard via een achttrapsautomaat richting de vier wielen gestuurd. De P250 stelt het zonder milde hybride ondersteuning.

Elektrificatie is er bij de Jaguar F-Pace in de vorm van de P400e, die de 2.0-viercilinder turbobenzine koppelt aan een elektromotor van 105 kW (143 pk) en een lithium-ionbatterij van 13,6 kWh. Dat levert een elektrisch rijbereik op van 48 tot 53 kilometer (WLTP), een gemiddeld verbruik van 2,2 tot 2,4 l/100 km (WLTP) en een gemiddelde CO2-uitstoot van 49 tot 55 g/km (WLTP).

De absolute topversie is de F-Pace SVR. Die perst 550 pk en 700 Nm uit een 5,0 liter grote V8 met compressor, waardoor de SVR vanuit stilstand naar 100 km/u schiet in 4,0 seconden. De topsnelheid ligt op 286 km/u.

Afmetingen

Met een lengte van 4,75 meter, breedte van 2,07 meter en hoogte van 1,66 meter is de Jaguar F-Pace de grootste SUV in het Britse gamma. Bovendien is hij nipt langer dan Duitse premiumconcurrenten als de BMW X3, Audi Q5 en Mercedes-Benz GLC. Outsiders als de Volvo XC60 en Alfa Romeo Stelvio moeten de Brit eveneens laten voorgaan, terwijl binnen de Jaguar Land Rover-groep de Range Rover Velar nipt langer is.

Het koffervolume van de Jaguar F-Pace verschilt naargelang de motor. De milde hybride benzine- en dieselmotoren beschikken over een koffervolume van 601 liter met de achterbank rechtop; de instapbenzine en de SVR doen het met 613 liter. Door de plaatsing van de batterij is de koffer van de plug-inhybride P400e de kleinste: 485 liter. De achterbank is standaard neerklapbaar in een 40/20/40-verhouding.

Uitvoeringen

Laat je de SVR heel even buiten beschouwing, dan is de Jaguar F-Pace beschikbaar in zeven verschillende uitvoeringen. De basisversie heet simpelweg F-Pace en combineert chromen accenten op het koetswerk met ledkoplampen en –achterlichten, terwijl de Britten de D165 met 18-duimsvelgen schoeien en de P400e met 19-duimsvelgen. De F-Pace S staat standaard op 19-duimsvelgen, de F-Pace SE voegt 20-duimsvelgen en dynamische richtingaanwijzers toe aan de standaarduitrusting.

De F-Pace R-Dynamic S mengt wat donkere exterieuraccenten tussen het chroom van de S, terwijl de R-Dynamic SE dat logischerwijs bij de SE doet. Wie alle chromen accenten wil vervangen door glanzend zwart, kiest voor de R-Dynamic Black, die ook op zwarte 20-duimsvelgen staat. De F-Pace 300 Sport en 400 Sport trekken de zwarte aankleding door naar de D300 en P400, inclusief zwarte 21-duimsvelgen. De SVR krijgt tot slot zijn eigen aankleding, met een agressievere bodykit, twee keer twee uitlaten achteraan en eigen 21-duimsvelgen.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De catalogusprijzen van de Jaguar F-Pace beginnen bij 58.890 euro (F-Pace, D165). De prijsvork van het gewone gamma loopt door tot 95.630 euro (F-Pace 400 Sport), de F-Pace SVR krijgt een prijskaartje vanaf 113.710 euro. Tweedehandsprijzen beginnen vanaf 26.000 euro voor modellen met hoge kilometerstand, en vanaf 30.000 euro voor modellen met iets minder kilometers op de teller.

Voor de benzinemodellen betaal je in Vlaanderen een jaarlijkse verkeersbelasting van minstens 506,43 euro en een BIV van 3.476,58 euro. Voor de diesels betaal je minstens respectievelijk 579,35 euro en 1.238,02 euro. De plug-inhybride profiteert van flink gunstigere tarieven: een jaarlijkse verkeersbelasting van 267,31 euro en een BIV van 50,38 euro. In Brussel en Wallonië moet je rekenen op een jaarlijkse verkeersbelasting van 486,02 euro en een BIV van 495,00 euro.

Design-highlights en interieur

De Jaguar F-Pace combineert het silhouet van een SUV met typische Jaguar-designkenmerken, waardoor het resultaat best gezien mag worden. Eind 2020 kreeg de F-Pace een facelift, met ook een update voor het stijlvolle interieur.

Knipoog naar de F-Type

Net als elke andere Jaguar krijgt de F-Pace een opengesperd radiatorrooster met het centrale logo. De grille wordt geflankeerd door koplampen die sinds de facelift een ‘dubbele J-vorm' als dagrijverlichting krijgen en die standaard voorzien zijn van ledtechnologie. De facelift veranderde ook de lichtblokken achteraan, maar die knipogen nog steeds naar de lichtblokken van de F-Type. De velgmaten variëren van 18 tot 21 duim, de koetswerkkleuren zijn bijzonder uitgebreid. Naast klassiekers als ‘Santorini Black’ of ‘Portofino Blue’ zijn er ook blikvangers als ‘Atacama Orange’ en ‘Sorrento Yellow’.

Digitalisering

Binnenin monteert de Jaguar F-Pace sinds zijn facelift het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem met touchscreen van 11,4 duim, al doet de basisversie (F-Pace D165) het standaard met een iets eenvoudigere versie van dat systeem. Een digitaal instrumentenpaneel van 12,3 duim is een optie, maar standaard op de plug-inhybride P400e. Standaard zijn de zetels in de F-Pace elektrisch verstelbaar en bekleed met imitatieleder, uitgebreidere verstelmogelijkheden en echt leder zijn standaard vanaf de F-Pace S.

Rijhulp en veiligheid

Bij zijn debuut kreeg de Jaguar F-Pace de maximumscore van vijf sterren op de crashtests van de Euro NCAP. Een cruise control, snelheidsbegrenzer, achteruitrijcamera en parkeersensoren behoren tot de standaarduitrusting, net als rijstrookhulp en een vermoeidheidswaarschuwing. Een stabiliteitsassistent voor aanhangers behoort eveneens tot de standaarduitrusting van deze Jaguar F-Pace. De F-Pace S maakt de cruise control en snelheidsbegrenzer adaptief en voegt verkeersbordherkenning toe, de F-Pace SE voegt een dodehoekwaarschuwing en waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto toe aan de standaarduitrusting.

Alternatieven

Traditiegetrouw mag je de concurrenten van deze Jaguar F-Pace gaan zoeken bij de Duitse premiummerken. Daar rijden de BMW X3 en Mercedes-Benz GLC rond. De X3 heeft een volledig elektrische versie, de GLC werd onlangs volledig vernieuwd. Ook de Audi Q5 is een concurrent, al is die iets kleiner. Bij Volvo komt de XC60 in aanmerking, bij Alfa Romeo de Stelvio. Binnen de eigen groep is de Range Rover Velar een uitdager.

FAQ

Hoeveel kost de Jaguar F-Pace?
Voor de Jaguar F-Pace betaal je minstens 58.890 euro. Daarmee rijd je buiten in de basisuitvoering met de D165, de basisdieselmotor met 163 pk. De **prijzen van de plug-inhybride** Jaguar F-Pace P400e beginnen vanaf 77.000 euro.
Hoeveel gewicht mag ik met een aanhanger trekken met deze F-Pace?
Alle motoren van de Jaguar F-Pace laten je een ongeremd gewicht trekken van 750 kilogram. De meeste motoren laten een geremd gewicht van 2.400 kilogram toe, behalve de plug-inhybride: daar ligt de limiet op 2.000 kilogram.