Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Jag_I-PACE_22MY_S_Exterior_20.04.21_001.jpg

Jaguar I-Pace

1 / 6
Jag_I-PACE_22MY_S_Exterior_20.04.21_001.jpg
Jag_I-PACE_22MY_S_Exterior_20.04.21_002.jpg
Jag_I-PACE_Alexa_Interior_020222_02.jpg
Jag_22MY_I-PACE_0008_101121.jpg
Jag_22MY_I-PACE_9434_101121.jpg
Jag_22MY_IPACE_Manchester_Lifestyle_251021_004.jpg

Sterke punten

  • Goede rijdynamiek
  • Unieke look
  • Veel ruimte voor zijn formaat

Zwakke punten

  • Traag opladen
  • Zicht rondom
  • Rijbereik in de praktijk

Jaguar I-Pace Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Jaguar I-Pace, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:€ 69.900,-*
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:4.8 - 6.4s
Maximumsnelheid:200 - 200 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):0 - 0 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):21.2 - 22 kWh/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4682 x 2011 x 1565 mm
Portieren:5
Kofferruimte:656 - 1453 liter
Aanhangergewicht:537

De elektrische pionier

De Jaguar I-Pace was de eerste van de premium elektrische SUV’s, nog voor Mercedes zijn EQC en Audi zijn e-tron klaar hadden. Bovendien staat de I-Pace, in tegenstelling tot zijn concurrenten, op een eigen aluminium platform en kreeg hij een slim en uniek ontwerp van Ian Callum, dat de binnenruimte maximaliseert, ondanks zijn relatief compacte formaat.

Interesse in een Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace tweedehands auto
Jaguar I-Pace nieuwe auto
Jaguar I-Pace dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Goede redenen

  • Dankzij het cab forward design heeft de I-Pace de binnenruimte van de F-Pace, maar het formaat van de E-Pace, aangezien er geen lange motorkap nodig is dankzij de compacte elektromotoren.

  • De I-Pace heeft een laag geplaatste batterij en 2 elektromotoren van in totaal 400 pk, wat garant staat voor een goede rijdynamiek en zeer vlotte prestaties.

  • Aan boord pionierde Jaguar ook met de I-Pace, met een digitaal dashboard, een zwevende middenconsole en hoogwaardige materialen.

  • In 2020 kreeg de I-Pace eindelijk een driefasige AC-lader, wat het thuis- of aan een gewone laadpaal opladen veel sneller maakte.

Alle belangrijke gegevens over de Jaguar I-Pace

Motoren

Momenteel bestaat het gamma van de Jaguar I-Pace uit één elektrische aandrijflijn: twee elektromotoren van in totaal 400 pk en 696 Nm, gevoed door een netto 85 kWh grote batterij. Zijn WLTP-rijbereik varieert tussen de 447 en de 464 km, afhankelijk van de uitvoering, en hij sprint in 4,8 seconden naar de 100 km/u met een topsnelheid van 200 km/u.

In 2020 bracht Jaguar echter een gelimiteerde reeks uit: de I-Pace EV320, die slechts 320 pk had, maar wel dezelfde batterij had als zijn krachtigere broer en toch 15.000 euro goedkoper was. Het was een manier voor Jaguar om de verkoopcijfers van zijn elektrische model te boosten. Eind 2020 verdween de EV320 alweer uit het gamma.

Afmetingen

De Jaguar I-Pace is 4,68 meter lang, 1,90 meter breed en 1,57 meter hoog, met een relatief lange wielbasis van 2,99 meter om de binnenruimte te maximaliseren. Zijn koffer van 656 tot 1.453 liter is ook ruim te noemen. Met een gewicht van 2,1 ton is het geen lichte wagen, maar vormt hij zeker geen uitzondering binnen zijn klasse. Aan boord heb je 5 zitplaatsen, die allemaal vrij goed te benutten zijn vanwege het gebrek aan middentunnel achterin.

Uitvoeringen

Momenteel kan je de Jaguar I-Pace in 4 uitvoeringen krijgen: S, SE, HSE en Limited Edition. Naast de extra uitrusting moet je ook opletten dat het rijbereik iets krimpt naarmate je stijgt in het gamma, vanwege een hoger gewicht en (vooral) grotere velgen. De S heeft 18-duims velgen, stoffen zetels, deels elektrisch verstelbare voorzetels, automatische airco in twee zones, digitale tellers en het Pivi Pro-infotainmentsysteem van 10 duim met Apple CarPlay en Android Auto. Ook parkeersensoren voor- en achteraan en een achteruitrijcamera zijn standaard.

De I-Pace SE krijgt 20-duims velgen, elektrisch verstelbare lederen zetels, LED-koplampen met lichtsignatuur en een elektrische kofferklep. De HSE heeft specifieke 20-duims velgen, zetels in Windsor-leer met verwarming en ventilatie, een Meridian-audiosysteem met 17 luidsprekers, LED-matrixkoplampen en het Driver Assist Pack.

De Limited Edition zit qua prijs tussen de S en de SE in, maar krijgt ook zwarte 20-duims velgen, elektrisch verstelbare lederen zetels, de LED-koplampen van de SE en zwarte accenten op het exterieur.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Jaguar I-Pace kost nieuw vanaf 82.075 euro voor een EV400 S, 90.275 euro voor de SE en 97.175 euro voor de HSE, terwijl de Limited Edition voor 87.775 euro over de toonbank gaat zonder opties.

Tweedehands vind je al een Jaguar I-Pace vanaf 49.000 euro, al moet je dan rekening houden met het feit dat de eerste exemplaren nog geen driefasige lader aan boord hadden en dus maximaal aan 7,4 kW kunnen laden met wisselstroom. Een model van na die update uit 2020 is te vinden vanaf 62.000 euro.

Design-highlights en interieur

De I-Pace brak niet enkel qua aandrijving met de rest van het gamma, ook zijn design was volledig uniek en was van de hand van Ian Callum, die kort daarna het bedrijf verliet. Toch was het een van zijn meesterwerkjes, met een dynamisch koetswerk dat amper verschilde van de conceptversie uit 2016 en optimaal gebruik maakte van de voordelen van een elektrische aandrijflijn om de binnenruimte en stroomlijn te maximaliseren. Het is niet voor niets dat de I-Pace in 2019 European én World Car of the Year werd, met ook prijzen voor zijn design.

Sportieve luxe

Aan boord heb je een vertrouwd Jaguar-interieur, maar dan net iets specialer. De zwevende middenconsole met opbergvak (bijvoorbeeld voor smartphones) werd op de I-Pace geïntroduceerd, net als de displays in de draaiknoppen voor de klimaatcontrole. De lage zithouding betekent dat je niet het gevoel hebt met een SUV onderweg te zijn, terwijl er achterin ook voldoende ruimte is. Het zicht naar achteren is wel ondermaats door de kleine achterruit. Optioneel kan je ook echte kuipzetels bestellen die voor meer zijdelingse steun zorgen, maar wel iets van het comfort wegnemen. Ook hier is het aan te raden om een model van na 2020 te nemen, aangezien die het nieuwere en betere Pivi Pro-infotainmentsysteem hebben.

Rijhulp en veiligheid

De Jaguar I-Pace kreeg in 2018 de maximale score van 5 sterren van Euro NCAP, met een uitstekende score voor de bescherming van volwassen inzittenden. Standaard krijg je een noodremhulp, verkeersbordherkenning met adaptieve snelheidsbegrenzer, een rijstrookassistent en een gewone cruise control mee, zaken als een adaptive cruise control, een dodehoekmonitor en extra botswaarschuwingen zitten in het optionele Driver Assist Pack.

Alternatieven

De Jaguar I-Pace was de eerste binnen zijn klasse van premium elektrische SUV’s, op de grotere en duurdere Tesla Model X na, maar intussen heeft de concurrentie hem ingehaald. Zo heeft Audi de e-tron, Mercedes de EQC en BMW de iX3 in hetzelfde segment. Ook de Ford Mustang Mach-E en Tesla Model Y bieden een vergelijkbaar formaat, al zijn die iets goedkoper.

FAQ

Is de Jaguar I-Pace betrouwbaar?
Ondanks de momenteel vrij slechte reputatie van Jaguar Land Rover qua betrouwbaarheid, is de I-Pace een van de betrouwbaardere modellen. Enkel in het eerste modeljaar kwamen er vaker softwareproblemen voor.
Hoe snel kan een Jaguar I-Pace opladen?
De Jaguar I-Pace kan tot 100 kW DC-snelladen, waarmee hij tot 80% oplaadt in 40 minuten tijd, en tot 11 kW driefasig AC-laden. Opgelet: die driefasige lader werd pas in 2020 aan het model toegevoegd.
Wat is het echte rijbereik van de Jaguar I-Pace?
Jaguar belooft een rijbereik tot 464 km, maar in de praktijk zal je eerder rond de 350 km kunnen halen, afhankelijk van hoeveel snelwegkilometers je rijdt. Meer dan 400 km is mogelijk naast de snelweg.

Meer informatie

Tips van de redaktie