Kia Cerato Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Kia Cerato, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Kia Cerato
-
Kia Cerato Forte 2.0i Automat
€ 3.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 211.000 km
- 09/2012
- 116 kW (158 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1300 Wavre -
Kia Cerato 1.5 Turbo CRDi EX
€ 1.900,-Geen informatie- 126.330 km
- 11/2005
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
129 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-5360 Natoye -
Kia Cerato Cerato 1.5 CRDi DPF LX
€ 3.200,-Geen informatie- 132.200 km
- 04/2009
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-3530 Houthalen-Helchteren
Interesse in een Kia Cerato
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Met de Kia Cerato krijg je veel auto voor je geld
De Kia Cerato is een 4-deurs sedan van Kia die in 2003 werd gepresenteerd en in 2004 bij de Nederlandse dealers in de verkoop ging. De Kia had de afmetingen van een Ford Focus voor de prijs van een Fiësta en je kreeg dus prima waar voor je geld. De Cerato was in Nederland de opvolger van de Kia Shuma en was eerst alleen als sedan verkrijgbaar. In 2005 kwam er ook een 5-deurs hatchback Cerato op de markt met keuze uit 2 benzine- en 2 dieselmotoren.
De Cerato is langer, breder en ruimer dan zijn voorganger en ziet er ook een stuk beter uit. Kijk je naar de prijs, dan is deze Kia bijzonder goed uitgerust met standaard apparatuur. Centrale deurvergrendeling, airconditioning, elektrisch bedienbare ramen en spiegels, cruise control en een cd-audiosysteem met zes luidsprekers zitten er allemaal standaard in. Praktisch is de auto ook, met mooie grote bekerhouders in de deuren en middenconsole, plus een kleine opbergruimte tussen de voorstoelen.
De Cerato is ruim van binnen, met zowel voor- als achterin ruim voldoende been- en hoofdruimte. De achterbank biedt comfortabel ruimte aan 2 volwassenen. De voorstoelen voelen een beetje vlak en stevig, maar dat is misschien een kwestie van wennen. De demping van de auto lijkt onvoldoende. Op een effen wegoppervlak voelt het prima, hoewel de auto soms wat zweeft,maar rijd je over hobbels dan voel je elke steentje.
In de kofferbak is voldoende ruimte voor een lading boodschappen of een paar grote reistassen, maar het reservewiel in de vloer kan na verloop van tijd vervelend worden. De kofferbakbekleding zit ook niet heel goed vast en kan schuiven als zware voorwerpen in- en uit worden geladen. Voor wat betreft veiligheid is de Kia gemiddeld uitgerust met met standaard dubbele airbags voor en vijf driepunts-veiligheidsgordels met voorspanners.
De Kia Cerato heeft dus wat voor- en nadelen, maar het grootste voordeel is wel de lage prijs en de hoeveelheid auto die je daarvoor krijgt. De sedan kostte in 2004 nieuw € 15.495 en de 5-deurs hatchback kostte € 15.995.
De Kia Cerato werd maar 3 jaar geleverd
De Kia Cerato werd voor het eerst in 2003 door Kia gepresenteerd. Eerst kwam de sedan naar Nederland en later volgde de vijfdeurs hatchback. De eerste Cerato's werden aan het begin van 2004 in Nederland geleverd. Lang duurde het echter niet of de opvolger kwam alweer in zicht. In 2006 presenteerde Kia namelijk de Cee'd Concept-car, een model wat eind 2006 op de markt kwam en de Cerato Hatchback verving. De Cerato sedan kreeg een lichte facelift en is toen nog een tijdje geleverd. In 2007 werd de Cerato helemaal opgevolgd door de Kia C’eed.
Toyota Corolla en de Kia Cerato (2004)
De Corolla en de Cerato zijn twee behoorlijk vergelijkbare auto's en ze verschillen eigenlijk alleen maar op de details. Beide auto’s horen tot het segment van de kleine gezinsauto's en ze hebben dezelfde carrosserie, namelijk een 4-deurs sedan. Beide auto’s hebben ook voorwielaandrijving, dus de grootste verschillen komen door de motoren. De Kia heeft een door Hyundai ontwikkelde aandrijflijn onder de motorkap, een 4-cilinder, 16-kleppenmotor van 105 pk. Het vermogen van de Corolla wordt geleverd door een 4-cilinder, 16-kleppenmotor van 110 pk, die is ontworpen door Toyota.
Kijken we naar de prestaties en het brandstofverbruik, dan blijkt de Toyota is wat handiger te zijn. De Corolla sprint van 0,8 seconden sneller van 0 naar 100 km/u. Bovendien is de topsnelheid van de Toyota 190 km/u, en dat is 4 km/u meer dan de topsnelheid van de Cerato. Als het gaat om brandstofverbruik dan presteren beide auto’s ongeveer hetzelfde. Gemiddeld verbruiken ze ongeveer 6,9 liter brandstof per 100 kilometer bij gecombineerd rijden in de stad en over de snelweg.
Motoren
In Nederland werd de Kia Cerato uiteindelijk met 3 motoren geleverd. Eerst was er de 1.6 16V motor met 4 cilinders en een cilinderinhoud van 1599 cc. Het vermogen van deze motor was 90 kw (122 pk) en de brandstof werd ingespoten via een Multipoint injectiesysteem.
De tweede motor was een 2.0 L 16V CVVT motor met 4 cilinders. De cilinderinhoud bedroeg 1975 cc en deze motor leverde 105 kw (143 pk) aan vermogen. De motor had een koppel van 186 Nm bij 4500 tpm met een Multipoint injectiesysteem.
De laatste motor was een 1.6 CRDi VGT motor met 4 cilinders. Deze motor had een cilinder van 1582 cc en leverde een vermogen van 85 kw (115 pk). Het koppel bedroeg 235 Nm bij 2000 tpm en het was een Common Rail dieselmotor.
Uitrusting en opties
- ABS
- bestuurders airbag
- passagiers airbag
- ruitenwisser achterop
- elektrisch bedienbare zijruiten voor
- stuurbekrachtiging
- bekerhouders achterin
Niet voor de sportieve rijders
De Kia Cerato zal het meest aanspreken als je iemand bent die op gemiddelde snelheid door de stad heen wilt rijden en geen behoefte hebt om het gaspedaal eens flink in te trappen. Ben je zo’n rijder, dan biedt Cerato een goede standaarduitrusting, een goed uiterlijk en een fatsoenlijke motor onder de motorkap.