Lancia Beta Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lancia Beta, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lancia Beta
-
Lancia Beta 2.0
€ 6.500,-Geen informatie- 39.000 km
- 09/1978
- 100 kW (136 PK)
- Oldtimer
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4450 Juprelle -
Lancia Beta Montecarlo S1
€ 17.500,-Geen informatie- 54.000 km
- 01/1977
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-8670 Koksijde -
Lancia Beta H.P.E
€ 3.950,-Geen informatie- 102.000 km
- 06/1984
- 74 kW (101 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-6224 Fleurus -
Lancia Beta Montecarlo
€ 16.500,-Geen informatie- 109.560 km
- 06/1976
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-5590 Ciney -
Lancia Beta Volumex
€ 24.900,-Geen informatie- 140.000 km
- 03/1984
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-5000 Namur -
Lancia Beta Spider Zagato uitvoering
€ 17.000,-Geen informatie- 115.000 km
- 08/1981
- 90 kW (122 PK)
- Oldtimer
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
10,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9700 Oudenaarde -
Lancia Beta Coupe 2000 I.E.
€ 11.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 120.909 km
- 03/1984
- 90 kW (122 PK)
- Oldtimer
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9940 Evergem - Sleidinge
Interesse in een Lancia Beta
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Lancia Ypsilon 2016 – Zolang er hoop is…
Special: 30 jaar geleden – Lancia Thema 8.32, de onbekende Ferrari
Test: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet – Recht uit het Miljoenenkwartier
Special: Lancia – Paleis 8 – Gestimuleerd
MAT New Stratos: Een nieuwe legende
Test: Lancia Ypsilon, de grote comeback (2024)
Alternatieve modellen
De drie 4-cilinder motoren zijn afkomstig van moederbedrijf Fiat. Een 1.4, een 1.6 en een 1.8 liter lijnmotor. De presentatie van de Lancia Beta tijdens de autosalon van Turijn in 1972 met zijn voor Lancia vreemd voorkomen en een interieur met Fiat dashboard, zorgt voor gemengde gevoelens. Al snel blijkt de Lancia gevoelig voor roest en zorgt daardoor voor tegenvallende verkopen en jarenlange vooroordelen.
Tweede versie Berlina: 1975-1979
Al in 1974 wordt een herziening doorgevoerd die niet opvalt bij de kopers. Een compacte 1.3 liter versie wordt ontwikkeld voor de Italiaanse en Zwitserse markt en een gewijzigde 1.8 liter met grotere bumpers en spatborden speciaal voor de Amerikaanse markt. Eind 1975 ontwikkelt men een nieuwe 1.6 liter versie en de 1.8 wordt vervangen door een 2 liter motor. De tweede versie is door bemoeienis van ontwerper Pininfarina eleganter, met bijvoorbeeld rechthoekige koplampen. Ook het interieur wordt compleet vernieuwd, van de stoelen tot het dashboard.
Derde versie Beta Berlina: 1979-1981
In 1979 zorgt het revolutionaire ontwerp van de Delta voor een nieuw Lancia-gezicht. De Gamma en Beta modellen moeten mee met de tijd en worden aangepast. Hierbij krijgt de auto het kenmerkende Lancia-gezicht door wijziging van de grille en het vernieuwen van de koplampunits. Vooral het interieur wordt aangepakt. Het dashboard krijgt de typische ronde gaten, waar de meters en klokjes zijn ingebouwd. De stoelen worden aangepast met een minimalistische belijning in de luxe bekleding. De 1.3 versie verdwijnt en de 2.0 liter is nu ook leverbaar met een injectiesysteem. Nieuw is de keuze voor een 3-traps automaat. De Beta Berlina wordt in 1981 opgevolgd door de Lancia Delta.
Lancia Beta Trevi: 1980-1984
Deze klassieke kofferbak sedan is een zakelijke verschijning die naar verhouding minimale extra ruimte geeft. De Trevi is gelijk aan de Berlina tot aan de C-stijl. Om geen nieuwe achterdeuren te hoeven ontwerpen, heeft Lancia een soort luchtrooster tussen de portieren en stijl geplaatst. Nieuwe achterlichtunits worden ontworpen en de aluminium sierstrip op de kofferbak is gelijk aan die van het Berlina model. De Trevi heeft een compleet vernieuwd dashboard, dat vanaf dat moment wordt geplaatst in de Berlina. De Beta Trevia is ook verkrijgbaar met een 2.0 i.e. motor. Vanaf 1982 verdwijnt de aanduiding Beta en wordt het model Lancia Trevia genoemd.
Speciale Lancia Beta modellen
Er zijn ook speciale Beta modellen gemaakt als (Zagato) Spyder, HPE sport en Montecarlo. Deze worden, in tegenstelling tot de andere Lancia Beta auto's, niet al te vaak tweedehands aangeboden.