Lancia Phedra Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lancia Phedra, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lancia Phedra
-
Lancia Phedra 2,0 JTD Executive
€ 1.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 224.000 km
- 11/2006
- 79 kW (107 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
7,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
195 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon -
Lancia Phedra 2.0 Multijet 16v Executive 7pl.
€ 2.000,-Geen informatie- 284.384 km
- 06/2007
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-5300 Andenne -
Lancia Phedra Phedra 2.0 Multijet 16v Emblema
€ 2.250,-Geen informatie- 240.000 km
- 03/2009
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2360 Oud Turnhout
Interesse in een Lancia Phedra
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Lancia Ypsilon 2016 – Zolang er hoop is…
Special: 30 jaar geleden – Lancia Thema 8.32, de onbekende Ferrari
Test: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet – Recht uit het Miljoenenkwartier
Special: Lancia – Paleis 8 – Gestimuleerd
MAT New Stratos: Een nieuwe legende
Test: Lancia Ypsilon, de grote comeback (2024)
Alternatieve modellen
De Lancia Phedra komt in 2002 op de markt
Voldoende zitplaatsen voor maximaal zeven passagiers en grote schuifdeuren waarmee je makkelijk bij de tweede en derde rij zitplaatsen kunt komen: dit soort eigenschappen die vooral voor gezinnen erg praktisch zijn, stonden begin jaren 90 op de voorgrond bij de ontwikkeling van het Italiaans-Franse project Eurovan. Het was de boomperiode van de MPVs die niet op basis van traditionele bestelbusjes gebouwd waren, maar waarvoor eigen platformen ontwikkeld werden. Want deze voertuigklasse moest overtuigen door middel van een beter interieur en meer rijcomfort. Om de hoge ontwikkelingskosten van een dergelijk voertuigconcept te delen, werkten het Italiaanse Fiat en het Franse familiebedrijf Peugeot samen. Ze lieten hun ingenieurs een ruim busje ontwerpen, de Eurovan, die vervolgens vanaf 1994 onder de merknamen van beide moederconcerns en in een licht gewijzigde versie onder de naam van hun dochterondernemingen Citroën en Lancia op de markt kwam. De Fiat-dochter bracht de eerste generatie van de Eurovan als Lancia Zeta op de markt. Vervolgens werd in 2002 een opvolger gepresenteerd, de Lancia Phedra.
De Lancia Phedra toont het nieuwe merkgezicht
Terwijl de Lancia Zeta qua design nauwelijks verschilde van de zustermodellen en dezelfde vormgevingskenmerken zoals de smalle koplampen en het kleine radiatorrooster had, was de Lancia Phedra qua vormgeving duidelijk autonomer ten opzichte van de MPVs van Fiat, Peugeot en Citroën. Dit hoewel ze toch hetzelfde platform hadden. Net als de vrijwel gelijktijdig gepresenteerde sedan Lancia Thesis was ook de Lancia Phedra als één van de eerste modellen van het Italiaanse merk aan de voorzijde vormgegeven met een hoog, trapezevormig radiatorrooster. Deze vormgeving werd sindsdien voor verschillende series van Lancia gebruikt. Het belangrijkste kenmerk van het achteraanzicht waren de driehoekige achterlichten die tot aan het dak liepen. In zn geheel genomen had de Lancia Phedra eerder dan zijn voorganger het imago van een premiumuitgave van de Eurovan-familie.
De Lancia Phedra wordt aangeboden als zevenzitter
Ook de Lancia Phedra werd weer met flexibele zitplaatsen ontworpen. Hierdoor konden er maximaal zeven personen in de Italiaanse MPV plaatsnemen wanneer de derde rij zitplaatsen gemonteerd was. De Lancia Phedra was in vergelijking met de Lancia Zeta zon twaalf centimeter langer, namelijk 4,72 meter. De wielbasis van 2,82 meter bleef onveranderd. Omdat de carrosserie zon vier centimeter verhoogd werd, bood de 1,75 meter hoge Lancia Phedra wel meer hoofdruimte. De Lancia Phedra was verkrijgbaar met de grote benzine- en dieselmotoren van de Eurovan-serie.