Sterke punten
- Sterke motorisering
- Veel ruimte
- Standaarduitrusting voldoende
Zwakke punten
- Groot onderhoud
- Slechte rijgedrag
- Slechte remmen
Lancia Voyager Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lancia Voyager, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lancia Voyager
-
Lancia Voyager 2.8 CRD16v Gold
€ 6.500,-Geen informatie- 211.000 km
- 11/2012
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
7,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
207 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-8810 Lichtervelde -
Lancia Voyager Voyager 2.8 CRD16v 7 zit
€ 12.500,-Geen informatie- 208.000 km
- 02/2015
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
7,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2845 Niel
Interesse in een Lancia Voyager
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Lancia Ypsilon 2016 – Zolang er hoop is…
Special: 30 jaar geleden – Lancia Thema 8.32, de onbekende Ferrari
Test: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet – Recht uit het Miljoenenkwartier
Special: Lancia – Paleis 8 – Gestimuleerd
MAT New Stratos: Een nieuwe legende
Test: Lancia Ypsilon, de grote comeback (2024)
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Biedt voldoende ruimte voor een groter gezin of uitgebreide activiteiten.
- De achterbank kan worden neergeklapt voor een enorme bagageruimte.
- De prestaties zijn hoger dan die van de meeste vergelijkbare grotere wagens.
- Het interieur is zeer comfortabel en maakt gebruik van hoogwaardige materialen.
Gegevens
Motor
Ten tijde van zijn release werd de Lancia Voyager aangeboden met zowel een benzinemotor als een dieselmotor. Het indrukwekkende is dat er de benzinemotor met een V6 was en de diesel met een R4. Met de V6 leverde de benzinemotor een indrukwekkende 283 pk, wat een hoog motorvermogen was voor dit soort wagen. Beide modellen werden aangeboden als automaten met 6 versnellingen en hadden een grote cilinderinhoud van 3,6 liter als benzine of 2,8 liter als diesel.
De eerste dieselversie 2.8 Multijet werd geproduceerd van 2011 tot 2013, waarna er een kleine upgrade kwam voor de dieselliefhebbers. Visueel veranderde er niets, maar de motor werd minimaal verhoogd. Het oorspronkelijke vermogen werd opgevoerd van 163 naar 178 pk, waardoor de auto een nieuwe topsnelheid kreeg van 193 km/u. Ook de tijd van 0 tot 100 werd met drie seconden verkort, zodat de Lancia Voyager al na 11,5 seconden op 100 kilometer per uur zat.
Afmetingen
Wat voor cruiser de Lancia Voyager werkelijk is, wordt pas duidelijk als je zijn afmetingen nader bekijkt. Met een lengte van 5,2 meter, een breedte van 2 meter en een hoogte van 1,8 meter toont het voertuig zijn ware massiviteit. Maar ook vanbinnen is hij groot. Hij is uitgerust met vijf deuren met in totaal zeven zitplaatsen, zodat er genoeg ruimte is voor een groot gezin. Er is ook genoeg ruimte voor de volgende skivakantie, want de bagageruimte heeft een volume van 934 tot een volle 3:912 liter te bieden.
De volgende technische gegevens hebben betrekking op de Lancia Voyager Van 3.6 V6 Pentastar Silver:
Bouwjaar | 2014 – 2016 |
---|---|
Lengte, breedte, hoogte | 5,2 m / 2,0 m / 1,8 m |
Wielbasis | 3,1 m |
Inhoud bagageruimte | 3.912 l |
Ledig gewicht | 1.991 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.690 kg |
Cilinderinhoud | 3.604 cm³ |
Koppel | 344 Nm |
Topsnelheid | 193 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 11,9 s |
Tankinhoud | 76 l |
Verbruik | 7,9 l/100 km |
CO²-uitstoot | 207 g/km |
Varianten
Er waren nooit verschillende varianten voor de Lancia Voyager, alleen de motor werd verbeterd voor de dieseloptie. Het eerste model werd één jaar verkocht en was de Voyager 2.8 CRD16v. Deze had 163 pk en een automatische 6-versnellingsbak. De volgende Voyager 2.8 Multijet 16v had een iets betere motor en kreeg een upgrade van 14 pk en kwam daarmee op 177 pk. Alle andere waarden zoals grootte, cilinderinhoud enz. bleven hetzelfde.
Prijs
De nieuwprijs voor de Voyager met dieselmotor bedroeg destijds 65.750 euro en die voor de benzinemotor 58.600 euro. In 2015 werd de productie al gestaakt en dus is het busje niet meer leverbaar als nieuwe auto. De meeste modellen hebben dan ook al wat kilometers achter de rug, zodat een occasion kan worden gekocht voor een prijs vanaf 10.000 euro.
Design
Exterieur
Voor de release van de Lancia Voyager in Europa hebben de Italianen alleen het trapeziumvormige radiatorrooster met transversale lamellen aangepast aan de Europese markt. Ook de schuifdeuren aan de zijkant werden behouden om de toegang te vergemakkelijken. Het busje was uitgerust met twee enkele achterbanken, waardoor ruimte ontstond voor nog eens 5 personen. Bovendien had de Voyager het klassieke uiterlijk van een Amerikaanse presidentiële auto - een grote wagen met zwarte lak en met voldoende ruimte voor een gezin of om de president te beschermen.
Interieur
Binnenin maakte de Lancia Voyager een zeer hoogwaardige en moderne indruk. De Silver-, Gold- en Platinumversies werden aangeboden als uitrustingspakketten. De Silver-versie is de standaarduitrusting voor zowel de diesel- als de benzinemotor en laat vrijwel niets te wensen over. Het volgende pakket is de Gold-uitrusting, waarmee de schuifdeur en de achterklep elektrisch kunnen worden bediend. Het Platinumpakket biedt fraai nappaleder, xenon koplampen, stoelen met geheugen, een achteruitrijcamera en een 500-watt geluidssysteem. Er zijn ook schermen voor de achterste rijen stoelen.
Veiligheid
In de officiële Euro NCAP crashtest van 2011 scoorde de Voyager een totaalscore van vier van de vijf haalbare sterren. Hij presteerde het slechtst in de categorie voetgangers en kreeg slechts een beoordeling van 47 procent omdat de bescherming tegen botsingen van voetgangers onvoldoende was. Er is echter niet bespaard op de veiligheidssystemen en dus haalt de Voyager 71 procent in de categorie veiligheidsondersteuning. De beste score was in de categorie volwassen inzittenden met 79 procent. Helaas haalden de kinderen slechts een score van 67 procent in hun categorie.
Alternatieven
Er is geen direct alternatief voor de 7-zitter. Geen enkele auto komt in de buurt van de grootte, lengte en hoeveelheid zitplaatsen. In plaats van een gebruikte Voyager is het nog steeds de moeite waard om een Mercedes-Benz Vito bus of Opel Vivaro te overwegen. De dieselbus Vito met de zwakste motor wordt nieuw aangeboden vanaf 33.900 euro, als occasion vanaf 8.000 euro. De Vito is in vergelijking echter veel minder comfortabel en gedraagt zich ook veel soberder. Ook de verwerkte materialen maken niet zo'n hoogwaardige indruk.
In de Opel Vivaro moet veel bagageruimte worden bespaard. Hoewel hij ook twee achterbanken heeft en dus veel ruimte biedt voor de inzittenden, nemen die ook ruimte in en kunnen ze niet verdwijnen zoals in de Lancia Voyager. De Vivaro is dus alleen de moeite waard voor mensen die veel mensen van A naar B willen vervoeren en niet te veel bagage bij zich hebben. Nieuw kost de Opel 30.327 euro en als occasion kan hij ook voor slechts 3.000 euro worden gekocht.