Lexus GS 300 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Lexus GS 300, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Lexus GS 300
-
Lexus GS 300 2.5i Business Edition HYBRIDE '98.000 km'
€ 19.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 98.537 km
- 05/2014
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
109 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2950 Kapellen -
Lexus GS 300 2.5i GS300h Executive Line
€ 17.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 121.019 km
- 12/2013
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1701 Itterbeek -
Lexus GS 300 2.5 | AUTO | NAVI | TOIT PAN 14041€ NETTO
€ 16.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 228.929 km
- 03/2014
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
113 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1000 Bruxelles
Interesse in een Lexus GS 300
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
In 1993 wordt de Lexus GS 300 op de markt gebracht
Toen de Japanse autofabrikant Toyota begin 1989 in Amerika het eerste model van zijn merk Lexus presenteerde, werd met de Lexus LS 400 de basis gelegd voor een nieuwe voertuigfamilie in het premiumsegment. Vandaag de dag omvat deze voertuigfamilie sedans, coupés, SUVs en cross-over modellen zoals de Lexus RX 300. Maar Toyota wilde zich op de lange termijn niet alleen beperken tot modellen van de hogere klasse. De Japanners hadden eerder in gedachten om met Lexus internationaal een merk neer te zetten dat ook in de compacte en middenklasse gezien werd als een alternatief voor de concurrentiemodellen van prestigieuze autofabrikanten. Dit wilden ze verwezenlijken met een uitgebreide standaarduitrusting en een hoge kwaliteitsstandaard. Als derde bouwserie na de Lexus LS en ES werd daarom in 1993 in de hogere middenklasse de Lexus GS op de markt gebracht. De Lexus GS 300 vormde in dit voertuigsegment het goedkoopste model van de fabrikant.
De Lexus GS 300 als sportieve sedan
De eerste generatie van de Lexus GS 300, die tot 1997 geproduceerd werd, was nog gebaseerd op de sedan die de fabrikant in 1991 onder de naam Toyota Aristo in Japan op de markt had gebracht. Het design van de Lexus GS 300 stamde daarom oorspronkelijk van de geestelijke vader van de VW-Golf, de Italiaanse ontwerper Giorgetto Giugiaro, die voor de circa vijf meter lange vierdeurs sedan qua vormgeving basiselementen van het model Lexus LS overnam. Met zijn afgeschuinde voorkant en de krachtige V6-motor met een prestatievermogen van 169 kW (230 pk) was de Lexus GS 300 echter duidelijk sportiever.
Vanaf 1998 krijgt de tweede generatie van de GS 300 compactere afmetingen
Ook na de modelwisseling van 1998 bleef de Lexus GS 300 als goedkoopste model uit de serie in de collectie. Qua motorisering kozen de Japanners wederom voor de bekende 3,0 liter motor met een prestatievermogen van 169 kW (230 pk). Maar dankzij een nieuwe automatische vijfversnellingsbak in plaats van de voorheen gebruikte automatische vierversnellingsbak en door de voor het eerst toegepaste variabele klepregeling van de V6-motoren had de Lexus GS 300 van de tweede generatie een beter acceleratievermogen. Deze klepregeling zorgde er namelijk voor dat de Lexus GS 300 al bij een laag toerentalbereik over een hoge koppel beschikte. Passend bij het imago van de sportsedan kreeg het design eveneens een dynamischer karakter met de vier losse, trapezevormige koplampen. Met een lengte van 4,80 meter was de nieuwe generatie van de Lexus GS 300 bovendien compacter dan de voorganger.
Vanaf 2005 krijgt de Lexus GS 300 een sportiever design
De Lexus GS 300 van de derde generatie (vanaf 2005) nam afscheid van de brave vormen van een normale sedan. Om het concept van de sportsedan ook optisch duidelijker naar voren te brengen koos Toyota nu voor een fastback model en een markante, lagere voorkant met een groot radiatorrooster. Voor de achterlichten werd de in deze voertuigklasse langzaam steeds meer gebruikte LED-lichttechniek toegepast.
Een beter prestatievermogen voor de Lexus GS 300 van de derde generatie
De Lexus GS 300 van de nieuwe modelgeneratie beschikte over een gemodificeerde 3,0 liter V6-motor met een prestatievermogen van 183 kW (249 pk). Hiermee accelereerde de Lexus GS 300 in 7,2 seconden van nul naar honderd kilometer per uur. De maximumsnelheid lag volgens de fabrikant op 240 km/u. De Lexus GS 300 had een gecombineerd brandstofverbruik van 9,6 liter. Dat kwam overeen met een CO2-uitstoot van 224 g/km. De Lexus GS 300 beschikte standaard over achterwielaandrijving, maar Toyota bood vanaf nu op sommige markten voor het eerst ook een versie met vierwielaandrijving aan.
Veiligheidssystemen voor de Lexus GS 300
De Lexus GS 300 van de derde generatie was optioneel ook met een pre-crash systeem verkrijgbaar. Dit systeem mat met behulp van een geïntegreerde radar de afstand tot de voorganger en kon zo op tijd de veiligheidssystemen van de Lexus GS 300 optimaal inschakelen om een botsing te voorkomen. In combinatie met de cruise control en het remsysteem zorgde de radar er bovendien voor dat je een bepaalde veilige afstand ten opzichte van de auto voor je niet overschreed. Verder hoorde de meedraaiende bochtverlichting ook tot de nieuwste veiligheidsfeatures van de met maximaal twaalf airbags uitgeruste Lexus GS 300.