Maserati 3200 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Maserati 3200, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Maserati 3200
-
Maserati 3200 3.2 Turbo V8 32v
€ 35.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 28.250 km
- 02/2002
- 271 kW (368 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
18,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1050 Ixelles -
Maserati 3200 3200+GT
€ 38.000,-Geen informatie- 85.000 km
- 03/1999
- 271 kW (368 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
16,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
390 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3600 GENK -
Maserati 3200 3.2 Turbo V8 32v
€ 39.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 40.574 km
- 06/2001
- 271 kW (368 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
18,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-7100 Haine-Saint-Paul -
Maserati 3200 3.2 V8 GT EUROPA+COC LIKE NEW
€ 31.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 76.000 km
- 01/2000
- 271 kW (368 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
18,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
422 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon
Interesse in een Maserati 3200
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Touring Superleggera Sciàdipersia: “Misschien wel de laatste”
Eerste contact: Maserati Q4 Winter Event – Alsof het een quattro is
Maserati Levante Trofeo: Italianen doen het altijd beter
Test: Maserati GranTurismo & GranCabrio – Ouderwets plezier
Maserati Levante GTS & Trofeo: Eindelijk sportief
Test: Maserati Quattroporte diesel – Magisch, zelfs met diesel
Alternatieve modellen
De Maserati 3200 wordt tussen 1998 en 2001 gebouwd
Toen het Italiaanse Fiat-concern vanaf 1987 sportwagenfabrikant Maserati aan zijn merkimperium toevoegde, was het onduidelijk welke weg Maserati in de toekomst in zou slaan. Maseratis entree in het middenklassesegment met de in de jaren 80 gepresenteerde Maserati Biturbo had niet voor het gewenste economische succes gezorgd en dreigde het imago van het edele merk te beschadigen. En de klassieker Maserati Quattroporte, die als sportieve sedan sinds de jaren 60 in de collectie was opgenomen, kon in zijn eentje niet voor voldoende omzet zorgen. Daarom greep Fiat terug naar Gran Turismos, waarmee Maserati met modellen als de 3500 GT of de 5000 GT in de jaren 60 bekend was geworden. Bij de ontwikkeling van een nieuwe vierzits sportcoupé uit de luxe klasse (de opvolger van de als braaf bekritiseerde Maserati Shamal), stond er hulp klaar van Fiat-dochter Ferrari. Uit deze samenwerking tussen de sportautospecialisten ontstond de Maserati 3200, die in 1998 op de markt gebracht werd en tot 2001 geproduceerd werd. Daarna werd het model afgelost door de simpelweg Maserati Coupé genaamde opvolger.
Met de Maserati 3200 krijgt het merk Maserati een nieuw gezicht
Het design van de nieuwe coupé stamde af van de Italiaan Giorgetto Giugiaro, die ook al voor Fiat en Ferrari gewerkt had en voor Maserati reeds één van de eerste Gran Turismos uit de jaren 60, de Maserati 5000 GT, evenals de succesvolle derde generatie van de Maserati Quattroporte ontworpen had. Na de wat saaie vormen die alle modellen van Maserati sinds de invoering van de Biturbo-serie in de jaren 80 hadden, koos Giurgiaro bij de nieuwe Maserati 3200 weer voor klassieke elegantie. Dit was vroeger lange tijd kenmerkend voor sportautos van Maserati. Het opnieuw toepassen van dit concept, wat later ook bij de nieuwe oplage van de Maserati Quattroporte in 2003 gebeurde, droeg eraan bij dat Maserati weer een succesvol merk werd. Alleen de vormgeving van de achterkant kreeg een extravagant kenmerk van de ontwerper: hij gaf de Maserati 3200 boogvormige achterlichten, die doen denken aan een boemerang.
Een V8-motor met biturbo techniek voor de Maserati 3200
Aan de motoren die de constructeurs op het oog hadden voor de Maserati 3200 hadden zij minder te veranderen. Met de V8 biturbo motor stond er een motor ter beschikking die reeds gebruikt werd voor de Maserati Quattroporte en het potentieel had om in de nieuwe coupé tot een beter prestatievermogen te komen. De 3,2 liter motor werd zodanig aangepast voor de Maserati 3200 dat hij de circa 1,5 ton zware en 4,51 meter lange sportcoupé een prestatievermogen van 272 kW (370 pk) ter beschikking kon stellen. Daarmee bereikte de Maserati 3200 een topsnelheid van circa 285 kilometer per uur. Dankzij de toegepaste biturbo techniek accelereerde de Maserati 3200 in 5,2 seconden van nul naar honderd.