Sterke punten
- De meest rationele Maserati?
- Knap interieur
- Ook als supersnelle Trofeo of als elektrische Folgore
Zwakke punten
- Enkel de Trofeo heeft een speciale motor
- Duur, ook als basisversie
- Ergonomie interieur
Maserati Grecale Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Maserati Grecale, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Maserati Grecale
-
Maserati Grecale Folgore
€ 99.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 9.000 km
- 04/2024
- 405 kW (551 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9050 GENT / ledeberg -
Maserati Grecale Trofeo
€ 129.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 12.500 km
- 08/2024
- 390 kW (530 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9050 GENT / ledeberg -
Maserati Grecale Grecale GT
€ 59.500,-Geen informatie- 39.000 km
- 09/2022
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-3500 Hasselt -
Maserati Grecale 3.0 V6 TROFEO CARBON SONUS PANO CUIR NAVI 1 HAND
€ 85.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 12.900 km
- 10/2023
- 390 kW (530 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6700 Arlon -
Maserati Grecale 3.0 V6 Turbo Trofeo
€ 113.500,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 8.000 km
- 10/2024
- 390 kW (530 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
11,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
254 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1140 Evere -
Maserati Grecale e-Grecale 105 kWh AWD Folgore
€ 112.800,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 32 km
- - (Bouwjaar)
- 410 kW (557 PK)
- Nieuwe
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1140 Evere -
Maserati Grecale GT / 2.0 MHEV / 300hp / Nerissimo / ADAS Level 1
€ 79.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 20.000 km
- 03/2023
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
9,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
205 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2160 Wommelgem -
Maserati Grecale e-Grecale 105 kWh AWD Folgore
€ 111.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 32 km
- - (Bouwjaar)
- 410 kW (557 PK)
- Nieuwe
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1140 Evere -
Maserati Grecale Modena / 2.0 MHEV / 330hp / ADAS Level 1 / 360°
€ 92.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 1.000 km
- 08/2024
- 243 kW (330 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
9,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
205 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2160 Wommelgem -
Maserati Grecale 2.0 Turbo MHEV GT
€ 91.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 32 km
- - (Bouwjaar)
- 221 kW (300 PK)
- Nieuwe
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
92,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
207 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1140 Evere -
Maserati Grecale Folgore / 100% Electric / 105kWh Battery
€ 118.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 9.855 km
- 05/2024
- 410 kW (557 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
25,0 kWh/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2160 Wommelgem -
Maserati Grecale Folgore / 100% Electric! / 105 kWh / AWD
€ 116.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 9.850 km
- 04/2024
- 410 kW (557 PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
25,0 kWh/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2160 Wommelgem
Interesse in een Maserati Grecale
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Touring Superleggera Sciàdipersia: “Misschien wel de laatste”
Eerste contact: Maserati Q4 Winter Event – Alsof het een quattro is
Maserati Levante Trofeo: Italianen doen het altijd beter
Test: Maserati GranTurismo & GranCabrio – Ouderwets plezier
Maserati Levante GTS & Trofeo: Eindelijk sportief
Test: Maserati Quattroporte diesel – Magisch, zelfs met diesel
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Maserati Grecale is dan wel een maatje kleiner dan de Levante, met zijn 4,86 meter is het absoluut geen compacte auto. Daar staat wel tegenover dat je veel ruimte hebt aan boord, zowel in de zetels als in de koffer.
- De nieuwste SUV van Maserati krijgt ook eindelijk een modern interieur, dat volledig mee is met zijn tijd qua technologie en ook goed scoort qua afwerking en materialen. Al zijn er nog steeds enkele vreemde beslissingen te vinden op ergonomisch vlak.
- Bovenaan het gamma van de Grecale staat de verleidelijke Trofeo, die dezelfde 3 liter-V6 met twee turbo’s heeft van de supercar MC20, hier goed voor 530 pk. Daarmee heb je een praktische SUV met de prestaties van een echte sportwagen.
- Wil je een snelle Grecale zonder een slecht ecologisch geweten, dan heeft Maserati ook een elektrische Folgore-versie in de aanbieding. Die heeft ook meer dan 500 pk, maar dankzij zijn batterij van 105 kWh kan je er 500 km mee rijden zonder een grammetje CO2-uitstoot.
Alle belangrijke gegevens over de Maserati Grecale
Motoren
Het motorenpalet van de Maserati Grecale volgt de uitrustingsniveaus van het model: GT, Modena, Trofeo en Folgore, met elk een eigen aandrijflijn.
De instapversie Grecale GT heeft een 300 pk sterke 2 liter-viercilinder turbobenzine. Maserati houdt zich niet in om het een hybride te noemen, maar het gaat hier maar om een milde hybridisering. Korte stukjes volledig elektrisch rijden zit er dus niet in, en ook het normverbruik van om en bij de 9 l/100 km met een CO2-uitstoot van +/- 200 g/km is niet erg gunstig voor de portemonnee. Vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat zijn echter standaard, en ook met deze basismotor ga je al in 5,6 seconden van 0-100 km/u.
Een stapje hoger staat de Modena, die dezelfde benzinemotor heeft als de GT, maar dan met 330 pk. Daarmee snoept de Grecale 0,3 seconden van zijn sprinttijd naar de 100 km/u. Maar de leukste versie is in ieder geval de Trofeo, die dezelfde ‘Nettuno’ V6-benzinemotor heeft als de MC20 en de GranTurismo, in dit geval 530 pk sterk. De sprint van 0 naar 100 duurt amper 3,8 seconden, met een topsnelheid van 285 km/u.
Ten slotte heeft Maserati ook een elektrische Folgore-versie in de aanbieding van de Grecale, net als bij de MC20 en de GranTurismo. Dit model maakt gebruik van een 557 pk sterke aandrijflijn dankzij twee elektromotoren, gevoed door een batterij van 105 kWh, waarmee het mogelijk moet zijn om een rijbereik van 500 km te halen per laadbeurt. In een rechte lijn doet de Folgore amper onder voor de Trofeo, met een sprinttijd van 0-100 km/u in 4,1 seconden.
Afmetingen
De Maserati Grecale staat op hetzelfde Giorgio-platform als de Alfa Romeo Stelvio, maar hij is een pak groter dan zijn neef, met een lengte van 4,86 meter, een breedte van 1,98 meter en een hoogte van 1,66 meter. Dat zorgt voor heel wat binnenruimte, terwijl de koffer ook niet moet onderdoen met een volume van 535 liter. De benzineversies hebben een leeggewicht van 1,9 tot 2 ton, de elektrische Folgore gaat daar echter nog 400 kilo over. Het is echter niet bekend hoeveel de Grecale mag slepen, een trekhaak staat wel op de optielijst.
Uitvoeringen
Het gamma van de Maserati Grecale volgt de motorisaties, met telkens een andere motor voor de uitrustingsniveaus GT, Modena, Trofeo en Folgore. De standaarduitrusting op de GT bestaat uit 19-duims lichtmetalen velgen, lederen zetels met een elektrische bediening vooraan en een digitale cockpit met dubbele displays voor het infotainment en de comfortbedieningen.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
De instapprijs van de Maserati Grecale bedraagt 77.350 euro voor de GT, een prijs die je gemakkelijk met enkele tienduizenden euro’s kan opdrijven als je de optielijst aanspreekt, zeker de Fuoriserie-opties zijn peperduur. De Modena start bij 88.250 euro, met een krachtigere motor en wat meer uitrusting, terwijl de Trofeo voorlopig als topversie in het gamma staat voor minstens 118.600 euro. Naast zijn krachtige V6 krijg je daarvoor echter wel een pak meer opties meegeleverd.
Design-highlights en interieur
Maserati heeft een knap design afgeleverd met de Grecale, die kleiner oogt dan hij in werkelijkheid is, en ook meteen herkenbaar is als een model van het Italiaanse sportwagenmerk. Mooie velgen en vier uitlaatpijpen worden dan ook standaard meegeleverd, om zijn sportieve inborst te benadrukken. Hoewel de techniek is gebaseerd op het Giorgio-platform van de Alfa Romeo Stelvio, is er geen link te zien tussen beide modellen. De wielbasis werd dan ook een stukje opgerekt om de Grecale tussen de Stelvio en de Levante in de plaatsen qua formaat.
Eindelijk mee met zijn tijd
Aan boord is het duidelijk dat Maserati geniet van het sterker staande Stellantis, want naast de mooie en sportief ogende materialen beschikt de Grecale nu ook over een moderne technologische uitrusting. De cockpit is steeds digitaal en centraal prijkt er een dubbel display, met bovenaan de infotainmentfuncties en onderaan de bedieningen voor de klimaatregeling en de comfortopties. Het is nog niet zo ergonomisch als een vaste knoppenreeks, maar het is ook beter dan alles via het infotainmentsysteem te moeten bedienen. Er is plek genoeg aan boord, ook achteraan, al is er niet zoveel opbergruimte als je zou verwachten van een SUV van dit formaat. En ook de ergonomie is soms onhanding, met te veel knoppen op het stuur en een vreemde plaatsing van de transmissieknoppen tussen de twee centrale displays in.
Rijhulp en veiligheid
De Maserati Grecale is (nog) niet getest door Euro NCAP, maar kan wel rekenen op een uitgebreid arsenaal aan veiligheidssystemen, zoals adaptive cruise control, een rijstrookassistent, dodehoekmonitor, vermoeidheidsdetectie, LED-matrixkoplampen, verkeersbordherkenning en meer. Het probleem is dat al deze veiligheidsuitrusting bijna enkel optioneel wordt aangeboden, zelfs op de dure Trofeo-uitvoering. Het voordeel daarvan is dat je kan kiezen wat je wel of niet neemt.
Alternatieven
Waar de Maserati Levante is gebouwd om de concurrentie aan te gaan met de Porsche Cayenne, staat de kleinere Grecale tegenover de Macan gepositioneerd, al is de Grecale wel een stuk groter. Andere concurrenten zijn onder meer de BMW X3 M (tegenover de Grecale Trofeo), Audi SQ5 en Mercedes GLC. Binnenkort zou Europa ook de Genesis GV70 moeten verwelkomen, die eveneens een volledig elektrische variant heeft.