Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Maserati-Levante-Trofeo-V8-Offroad

Maserati Levante

1 / 4
Maserati-Levante-Trofeo-V8-Offroad
Maserati-Levante-Trofeo-V8-Front-Side
Maserati-Levante-Trofeo-V8-Rear
Maserati-Levante-Trofeo-V8-Interieur

Sterke punten

  • Goede rijdynamiek voor zijn formaat
  • Krachtige motoren
  • Unieke look

Zwakke punten

  • Hybrid is geen echte hybride
  • Ergonomie aan boord
  • Verhouding binnenruimte-formaat

Maserati Levante Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Maserati Levante, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:3.9 - 6.9s
Maximumsnelheid:230 - 304 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):189 - 299 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):7.2 - 13.3 null
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4971 x 1945 x 1461 mm
Portieren:5
Kofferruimte:500 - 1625 liter
Aanhangergewicht:500 - 780 kg

## De Italiaanse Cayenne

Midden de jaren 2010 bracht Maserati naast de Ghibli ook zijn eerste SUV uit, deze Levante, die het merk weer in de zwarte cijfers moesten brengen, net als bij Porsche toen het de Cayenne uitbracht. De Levante staat op hetzelfde platform als de Ghibli en de Quattroporte en gaf het Italiaanse merk ook echt een boost qua verkopen, maar nog niet op het gewenste niveau. Vandaar dat het merk het recenter nog eens probeert met de kleinere Grecale.

Interesse in een Maserati Levante

Maserati Levante tweedehands auto
Maserati Levante nieuwe auto
Maserati Levante dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Italiaanse Cayenne

Midden de jaren 2010 bracht Maserati naast de Ghibli ook zijn eerste SUV uit, deze Levante, die het merk weer in de zwarte cijfers moesten brengen, net als bij Porsche toen het de Cayenne uitbracht. De Levante staat op hetzelfde platform als de Ghibli en de Quattroporte en gaf het Italiaanse merk ook echt een boost qua verkopen, maar nog niet op het gewenste niveau. Vandaar dat het merk het recenter nog eens probeert met de kleinere Grecale.

Goede redenen

  • De Levante is een echte Maserati geworden qua design, met een koetswerk dat er kleiner uitziet dan het daadwerkelijk is.

  • Onder de kap zitten dezelfde krachtige motoren als in de Ghibli: V6’en op benzine en in het begin zelfs op diesel, een supersnelle V8 en recenter ook een mild hybride viercilinder turbobenzine.

  • Zijn bijnaam van Italiaanse Cayenne geldt ook voor zijn rijgedrag, dat dynamisch en zelfs speels is.

  • Doorheen de jaren kreeg het model verschillende updates, die zijn looks en vooral zijn interieur up-to-date brachten met vernieuwde technologie en een betere afwerking dankzij meer hoogwaardige materialen.

Alle belangrijke gegevens over de Maserati Levante

Motoren

Het Europese motorengamma van de Maserati Levante bestond aanvankelijk vooral uit zescilinders: een 3.0 diesel van 275 pk en 600 Nm en een 3.0-benzinemotor van 350 of 430 pk in de Levante S. De dieselmotor verdween echter uit het gamma. Later kwam de Levante GTS, met de 3,8 liter-V8 uit de Maserati Quattroporte van 530 pk en 730 Nm die de meer dan 2 ton zware SUV in 4,3 seconden naar de 100 km/u stuurde en hem een topsnelheid gaf van 291 km/u.

Het topmodel is echter de Levante Trofeo, die diezelfde V8 met Ferrari-roots opvoert tot 580 pk en 730 Nm, goed voor hetzelfde sprintje in 4,1 seconden en een topsnelheid van 301 km/u. Tegelijk kwam er ook een bravere instapversie: de 330 pk sterke Levante Hybrid, met een 2-liter viercilinder turbobenzine met mild hybride ondersteuning op 48 volt. Deze Hybrid vervangt de minder krachtige V6. Vierwielaandrijving en een 8-trapsautomaat van ZF zijn standaard op elke Levante.

Afmetingen

De Levante ziet er niet zo groot uit, maar meet toch 5 meter lang, 1,97 meter breed en 1,68 meter hoog. Ook zijn gewicht is fors te noemen: 2,1 tot 2,2 ton, afhankelijk van de motorisatie. Aan boord heb je plek voor 5 personen, al is de middelste plek op de achterbank eerder voor noodgevallen.

Qua praktische eigenschappen heeft de Levante een koffer van 580 tot 1.625 liter groot, iets kleiner dan de concurrentie. Qua sleepvermogen doet hij het niet slecht: elke motorisatie kan tot 2,7 ton trekken.

Uitvoeringen

Momenteel bestaat het gamma van de Maserati Levante uit 3 uitvoeringen: de GT, de Modena en de Trofeo. Naast verschillen in uitrusting zijn dit ook 3 verschillende motorisaties: de GT heeft de ‘Hybrid’ viercilinder, de Modena de 430 pk sterke V6 en de Trofeo de 580 pk sterke V8.

De basisuitrusting van de Levante bestaat uit 19-duims velgen, een zwart, rood of bruin lederen interieur met elektrisch verstelbare voorzetels, een gewone cruise control, parkeersensoren voor en achter, een elektrische achterklep en een 8,4-duims infotainmentscherm met Android Automotive. Je moet dus bijbetalen voor heel wat zaken als actieve rijhulpsystemen, kleurtjes en velgen, zetelverwarming, een achteruitrijcamera enzovoort.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Maserati Levantie is in België te koop voor een catalogusprijs vanaf 97.000 euro, waarvoor je de GT Hybrid krijgt met bovenstaande basisuitrusting. Voor 131.350 euro heb je de Levante Modena met V6, de Levante Trofeo met V8 kost minstens 177.050 euro.

Opgelet: naast het verschil in basisprijs is er ook een groot verschil qua verkeersbelasting tussen de modellen. De GT Hybrid met 2-liter viercilinder kost 3.770,12 euro om in te schrijven in Vlaanderen en 478 euro jaarlijks (4.957 euro BIV en 446 euro VB in Brussel en Wallonië), de Modena vraagt maar liefst 12.594,09 euro BIV en 1.141,12 euro VB (4.957 euro BIV en 854,96 euro in Brussel en Wallonië) en de Trofeo ook 12.594,09 euro om in te schrijven, met een jaarlijkse last van 2.830,88 euro (4.957 euro BIV en 1.914,53 euro VB in Brussel en Wallonië)!

Op de tweedehandsmarkt vind je al een Maserati Levante vanaf 41.000 euro, waarbij de diesel meestal de goedkoopste optie is, al vind je ook een benzineversie voor onder de 50.000 euro.

Design-highlights en interieur

De Maserati Levante werd in 2016 voorgesteld aan het publiek en was de productieversie van het Kubang-concept uit 2011, al is de Levante een pak mooier geworden dan zijn conceptversie. Alle typische Maserati-designkenmerken zijn aanwezig, met de scherpe snoet, de drie kleine luchtroosters op de voorschermen en het Maserati-logo op de C-stijl, met een algemene lijn die de wagen een pak compacter doet lijken dan hij in werkelijkheid is. De Levante kreeg verschillende updates sinds zijn lancering, maar de grootste kwam in 2021 tegelijk met de lancering van de Hybrid.

Luxe, maar niet zo high-tech als de concurrentie

Aan boord heb je nog een eerder klassiek ogend interieur, met analoge tellers, een relatief klein infotainmentscherm (toch vergeleken met de concurrentie) en veel fysieke knoppen, die sinds de verschillende updates wel aangenamer zijn geworden in hun bediening. Verder heb je, zoals het een luxueuze Italiaan betaamt, heel veel leer (toch als je bijbetaalt) en optioneel zelfs een zetelbekleding in natuurlijke zijde van Ermenegildo Zegna. Je zit er heel comfortabel in, al biedt de Levante niet het meeste binnenruimte van zijn klasse.

Rijhulp en veiligheid

Maserati heeft de Levante in de loop der jaren geüpdatet met verbeterde veiligheidstechnologie, waardoor je nu semi-autonoom kan rijden op de snelweg dankzij een adaptive cruise control met rijstrookasssistent, dodehoeksensoren, een 360°-camera en meer, al zitten al deze systemen verborgen in de optielijst. Een crashtest van Euro NCAP of de Amerikaanse veiligheidsinstanties is er niet.

Alternatieven

De Maserati Levante is een rechtstreekse concurrent van de Porsche Cayenne, die ook het praktische en comfortabele van een SUV verenigt met krachtige motoren en sportieve prestaties. Wil je meer luxe, dan zou je kunnen opteren voor de Range Rover Sport, die recent volledig is vernieuwd. Wil je nóg meer luxe, dan is er nog de Bentley Bentayga, al heeft die een fors hogere prijs dan de Levante. Verder zou je een goed uitgeruste BMW X5 of X6 als concurrent kunnen beschouwen, of een meer alternatieve keuze als de Lexus RX, die echter totaal geen sportieve inborst heeft.

FAQ

Is de Maserati Levante Hybrid fiscaal aftrekbaar?
Neen, in tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden en wat de concurrentie wel biedt, is de Levante Hybrid slechts een mild hybrid, waardoor hij niet in aanmerking komt voor fiscaal voordeel.
Hoeveel kan de Maserati Levante trekken?
Elke motorisatie van de Maserati Levante heeft een maximaal trekgewicht van 2,7 ton.
Wat is de prijs van de Maserati Levante?
De goedkoopste Maserati Levante kost 97.000 euro in België.

Beoordelingen voor Maserati Levante

1 Beoordelingen

5,0