Mazda 626 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mazda 626, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Mazda 626
-
Mazda 626
€ 1.000,-Geen informatie- 152.195 km
- 05/1999
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
7,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-5030 Gembloux -
Mazda 626 1.8i Airco
€ 1.800,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 215.437 km
- 05/1998
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
7,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
204 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1731 Asse -
Mazda 626 Automatique carburateur
€ 2.500,-Geen informatie- 105.000 km
- 07/1984
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1420 Braine-l'Alleud
Interesse in een Mazda 626
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
De Mazda 626 werd als Japans vlaggenschip van de middenklasse geproduceerd vanaf 1979. Met iets veranderde optiek nam de Mazda partner Ford in een aantal landen de verkoop over en verkocht de auto als Ford Telstar. De eerste generatie die werd gebouwd als sedan en coup탩, was internationaal een groot succes. De beide motoren die via de achteraandrijving hun vermogen leverden, beschikten over 75 en 90 pk. Met de tweede generatie, die nu over voorwielaandrijving beschikte, veroverden de Japanners de wereldmarkt. De veelheid aan comfortabele, moderne extra's zoals elektrische raambediening en centrale vergrendeling, die in dit model standaard waren ingebouwd, waren in de jaren '80 een absolute uitzondering in deze klasse en symboliseren de tot op de dag van vandaag uitstekende prijs-/prestatieverhouding van het merk.
Vanaf 1986 bouwde de fabrikant behalve katalysatoren een viercilindermotor in met 120 pk, waardoor hij als GT met bredere banden en grotere velgen een bijzonder tintje gaf aan de, voor het overige deel, relatief onspectaculaire serie. Twee jaar later completeerde de derde generatie het programma met een sedan een hatchback en een coup탩 en met een stationwagon. In 1992 werd de coup탩 vanwege het succes van de Mazda MX-5 uit het programma genomen. De enigszins gestuikt ogende sportieve carrosserie wordt gecombineerd met een relatief motorvermogen dat alleen werd doorbroken met een 2,5 liter V6-motor met 163 pk. De laatste, vijfde generatie die van 1988 tot 2002 gebouwd werd, kreeg de typebenamingen Comfort, Exclusive en Sportive, waarbij de laatste met 136 pk zijn naam alle eer aandeed.