Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mclaren-570gt-front

McLaren 570GT

1 / 4
mclaren-570gt-front
mclaren-570gt-side
mclaren-570gt-l-03.jpg
mclaren-570gt-seats

McLaren 570GT Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto McLaren 570GT, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

van 0 tot 100 km/u:3.3 - 3.3s
Maximumsnelheid:328 - 328 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):249 - 249 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):10.7 - 10.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4530 x 2093 x 1202 mm
Portieren:2
Kofferruimte:150 - 370 liter
Aanhangergewicht:200

McLaren 570GT - een heleboel pk’s voor buiten het circuit

Luxe sportauto's zijn vanwege de prijs niet voor iedereen weggelegd, zelfs niet als het tweedehands auto's zijn. Kun jij het je wel veroorloven om een gebruikte McLaren 570GT te kopen, dan zul je de vele pk's en het stijlvolle uiterlijk van deze auto zeker kunnen waarderen. Je kunt ook voor een Porsche kiezen maar deze Mc Laren biedt net even wat meer. Lees meer

Interesse in een McLaren 570GT

McLaren 570GT tweedehands auto
McLaren 570GT dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Het model van de McLaren 570GT

De Sport Series van McLaren bestaat uit een reeks sportwagens, waaronder de 570GT. Op de Autosalon van Genève in 2016 presenteerde McLaren voor het eerst de 570GT. De McLaren had al de 570S maar de 570GT is de aangepaste versie hiervan die minder op het circuit is gericht. De vering staat anders afgesteld zodat het beter geschikt is voor rijden over de straat en het model is zodanig ontworpen dat er meer bagageruimte is ontstaan.

McLaren heeft de ophanging en besturing van de 570S zachter gemaakt zodat de auto op de weg beter te hanteren is. De veerconstanten zijn aan de voorkant met 15 procent verlaagd en aan de achterkant met 10 procent. De auto heeft nog steeds dezelfde onafhankelijke adaptieve dempers en stabilisatorstangen als de 570S. De besturing is een beetje aangepast om het rijden in de 570GT minder vermoeiend te maken en dat lijkt het gewenste resultaat op te leveren.

De 570GT heeft een deur die zijwaarts en naar boven opent. Het standaard panoramadak zorgt voor veel licht in de cockpit van de McLaren. Het interieur is behoorlijk luxe ingericht. Standaard heeft de McLaren 570GT parkeersensoren, leren bekleding, elektrisch verstelbare hoofdsteunen en soft-close-portieren. Het uitlaatsysteem is wat meer gedempt dan dat van de 570S.

Achterin de auto heeft de 570GT een Touring Deck. Dit is een glazen klep die toegang geeft tot 220 liter bagageruimte. Om dit te kunnen doen, waren een paar structurele wijzigingen nodig, zoals de verwijdering van de kenmerkende luchtbogen van de 570S. Het achterste schot is ook aangepast en er is isolatie toegevoegd zodat het V8-geluid een beetje buiten de deur blijft.

Een aantal wijzigingen hebben gezorgd dat de structuur van de 570GT wat stijver is geworden. De openingsrichting van de kofferbak - die kan worden ontgrendeld via een nieuwe knop op de sleutel van de McLaren - is omgedraaid zodat je eenvoudig vanaf de stoep kunt inladen. In totaal heeft de auto 350 liter bagageruimte. De motor zit achter de voorstoelen en het is een 3,8-liter TwinTurbo V8. De auto weegt zo’n 1.350 kilo en de nieuwprijs van deze sportwagen was €250.200 in 2016.

Modelupdate voor de 570GT

In 2018 kreeg de 570GT een optioneel Sport Pack, ontworpen voor een scherpere en meer boeiende rijervaring. Met het Sport Pack krijgt de GT de ophanging en stuurinstellingen van de S. Dat betekent: een wat sneller stuurhuis en een stuggere veerconstante. De demperactuators en ophangstaanders, plus de softwaremapping voor de dempers, elektrisch ondersteunde besturing en stabiliteitscontrole zijn ook overgenomen van de S. Tenslotte zijn de standaard lichtmetalen velgen (19-inch voor en 20-inch achter) verpakt in agressiever Pirelli P-Zero Corsa-rubber.

De McLaren 570GT vs de Porsche 911 Carrera

De Porsche 911 Carrera en de McLaren 570GT zijn beide snelle sportwagens. De Porsche heeft een vlotte 3.0 liter zescilindermotor van 370 pk met een koppel van 448 Nm. De McLaren beschikt over meer power met een 3.8 liter 8-cilindermotor van 562 pk met een koppel van 600 Nm. Dat is dus 192 pk meer dan de Porsche onder de motorkap heeft en het koppel ligt ook flink hoger. De Porsche beschikt echter wel over achterwielaandrijving terwijl de 570 GT vierwielaandrijving heeft.

Kijken we naar het interieur dan heeft de McLaren standaard een aantal zaken die je niet bij de Porsche tegenkomt, zoals een zonnedak en leren bekleding. In de Porsche zitten wel 4 zitplaatsen terwijl er in de McLaren maar 2 zitten. Qua veiligheid scoort de Porsche ook wat beter door de aanwezigheid van gordijnairbags die de McLaren niet heeft. En ondanks dat de kofferbakruimte in deze klasse niet zoveel betekent, heeft de McLaren de meeste bergruimte, wat niet verwonderlijk is als je bedenkt dat de wielbasis van deze auto ruim 20 centimeter groter is dan die van de Porsche.

Motoren

De McLaren 570GT heeft een 3,8-liter TwinTurbo V8 motor, met 570 pk en een koppel van 600 Nm. De auto sprint in 3,4 seconden naar een snelheid van 100 km/u en de topsnelheid is 328 km/h is. Het gemiddeld verbruik ligt volgens McLaren op 10,7 l/100 km.

Uitrusting en opties

  • Eco start-stopsysteem met deactiveringsschakelaar
  • Roestvrijstalen uitlaatsysteem
  • 7-speed + reverse Seamless Shift Gearbox (SSG)
  • 3 aandrijflijnmodi (Normaal, Sport, Track)
  • Dubbele koppelingen met meerdere platen
  • Open differentieel
  • Start de besturing
  • Carrosserie koolstofvezel MonoCell II
  • Onbedekte motorruimte
  • Wielen, banden en remmen
  • GT gegoten 15-spaaks lichtmetalen velgen
  • Zilverkleurige wielafwerking
  • Pirelli P ZeroTM-banden
  • Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS)+ temperatuurmeter voor de band
  • Carbon-keramische remmen met 6-zuiger remklauwen voor en 4-zuiger remklauwen achter
  • Antiblokkeerremsysteem (ABS)
  • Dynamische elektronische stabiliteitscontrole (DESC)
  • Tractiecontrole (TC)
  • Hill hold assist
  • Cruise control
  • Elektronische parkeerrem
  • Adaptieve demping 'GT' melodie met 3 standen (Normaal, Sport, Track)
  • McLaren-rem
  • Volledige LED-koplampen met automatische koplamphoogteregeling
  • Follow Me Home Headlights (instelbare tijd)
  • Automatische verlichting (in combinatie met regensensor)
  • Automatische led-dagrijverlichting & achterlichten
  • Centrale hoog gemonteerde remlicht (CHMSL)
  • Dubbele functie LED mistachter / achteruitrijlicht
  • Dihedral Doors met softclose
  • Scharnierende glazen achterklep (stoeprand)
  • Elektrisch opklapbare verwarmde buitenspiegels
  • Getint panoramisch glazen dak (19% lichtdoorlatend niveau)
  • Getint panoramisch glazen dak (4% lichtdoorlatend niveau)
  • Dark Palladium achterspoiler
  • Dark Palladium voorsplitter
  • Dark Palladium aero-blades
  • Dark Palladium side skirts
  • Dark Palladium diffuser
  • Uitwendige deurinzetten in de carrosserie
  • Spiegelkappen in carrosseriekleur en buitenspiegels
  • Kleur van de body cantrails
  • Zilveren uitlaatafwerkingseenheid
  • Zilveren badge set (voor, achter, stuur en wielkappen)
  • Uitgebreid lederen interieur met lederen hemelbekleding
  • Power-sportstoelen (8-voudig afstellen, verwarmd, geheugen)met comfort entry / exit
  • Elektrochromatische, onderdompelende binnenspiegel met achteruitkijkspiegel
  • GT-achterzone (schot, tourdek) met beschermingsstrips en tie-down loops
  • Carbon zwart lederen stuurwiel
  • Dual zone climate control (temp)
  • Achterruitverwarming op het achterklepglas
  • Airconditioning
  • Met de hand verstelbare stuurkolom
  • Zwarte veiligheidsgordels
  • Glanzend chroom met satijnafwerking
  • 7 "portret touchscreen monitor
  • Intern geheugen
  • AM / FM-radio
  • DAB-radio
  • Bluetooth-telefonie
  • 3 x USB-aansluitingen & AUX in
  • iPod / iPhone-integratie
  • IRIS-navigatie
  • McLaren audiosysteem met 8 luidsprekers
  • McLaren Track Telemetry (MTT)

Optioneel

Carbon Fiber Exterior Pack

  • Spiegelkappen
  • Zijdelingse innames

Carbon Fiber Exterior Pack 2

  • Aero-blades
  • Side skirts
  • Diffuser

GT Ugrade-pakket:

  • Elektrsich verstelbare stuurkolom
  • Achteruitkijkcamera
  • Hefbrug
  • Bowers & Wilkins 12-luidsprekers 1280 watt audiosysteem
  • Volumetrische alarmupgrade
  • Autohoes
  • Gemarkeerde vloermat van McLaren

570GT Design Edition 1 Pakket

  • By McLaren Designer Interior Luxury Design 2 - Zadelbeige / Carbon Black
  • Speciale lak - Silica White
  • 10-Spaaks Super-lichtgewicht gesmede lichtmetalen velgen
  • Diamantvormige wielafwerking
  • Speciale kleur remklauwen - zilver

570GT Design Edition 2 Pakket

  • By McLaren Designer Interior Luxury Design 5 - Jet Black / Areia
  • Speciale lak - Pacific
  • 10-Spaaks Super-lichtgewicht gesmede lichtmetalen velgen
  • Stealth-wielafwerking
  • Speciale kleur remklauwen - zilver

570GT Design Edition 3 Pakket

  • Door McLaren Designer Interior Luxury Design 6 - Natural Tan / Carbon Black
  • Speciale lak - Blade Silver
  • 10-Spaak Super-lichtgewicht gesmede lichtmetalen velgen
  • Stealth-wielafwerking
  • Speciale kleur remklauwen - zilver

570GT Design Edition 4 Pakket

  • By McLaren Designer Interior Luxury Design 5 - Jet Black / Areia
  • Elite paint - Fire Black
  • 10-Spaaks Super-lichtgewicht gesmede lichtmetalen velgen
  • Zilveren wielafwerking
  • Remklauwen met speciale kleur - Rood

570GT Design Edition 5 Pakket

  • Door McLaren Designer Interior Luxury Design 1 - Gitzwart / Amandel Wit
  • Elite verf - Storm Grey
  • 10-Spaaks Super-lichtgewicht gesmede lichtmetalen velgen
  • Diamantvormige wielafwerking
  • Speciale lakkleur

Sport Pack

  • Adaptieve demping 'S' tune
  • 'S' besturing
  • 'S' ESC-kalibratie
  • Pirelli P Zero ™ Corsa-banden of Pirelli P Zero ™ -banden

Voor liefhebbers van een snelle sportwagen

Deze luxe en loeisnelle sportwagen is perfect voor liefhebbers van dure en stijlvolle sportwagens. De auto heeft meer pk’s dan een Porsche Carrera en zou ook zeker niet misstaan op een circuit.