Sterke punten
- Fenomenale prestaties
- Exotisch design
- Spider rijdt net zo goed als de Coupé
Zwakke punten
- Onbetaalbaar
- Ergonomie niet perfect
- Speciale modellen niet zo gegeerd als bij Ferrari
McLaren 720S Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto McLaren 720S, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor McLaren 720S
-
McLaren 720S COUPE 4.0 PERFORMANCE
€ 229.990,-Geen informatie- 17.666 km
- 05/2020
- 530 kW (721 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-7331 Baudour -
McLaren 720S Spider - Performance - MSO Blade Silver
€ 269.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 12.576 km
- 03/2022
- 530 kW (721 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
276 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1410 Waterloo -
McLaren 720S COUPE 4.0 V8 BITURBO 720 PERFORMANCE CARBON
€ 236.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 9.236 km
- 02/2018
- 529 kW (719 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
249 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon -
McLaren 720S PERFORMANCE / LIFT
€ 259.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 1.500 km
- 01/2023
- 530 kW (721 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6700 Arlon -
McLaren 720S Spider Performance MSO 4.0l V8 Bi-Turbo Pack 3
€ 255.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 33.300 km
- 02/2019
- 530 kW (721 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- - (Transmissie)
- Benzine
-
11,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
249 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4671 Barchon
Interesse in een McLaren 720S
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Eerste contact: McLaren 675 LT – Een ontmoeting met geschiedenis
McLaren GT: de supercar voor elke dag?
Test: McLaren Artura, als het geen Ferrari moet zijn (2023)
Threshold: Stoffel Vandoorne kreeg F1-doop in Goodwood – ‘Vooral M23 maakte indruk’
Eerste contact: McLaren MP4-12C – Onderkoeld en bloedheet
Test: McLaren 720S – Leren voor gevorderden
Goede redenen
- Waar een Ferrari of Lamborghini een emotionele keuze is, kies je een McLaren voor zijn ultieme prestaties.
- De 720S heeft een veel specialer design gekregen dan zijn voorganger, de 650S.
- Er is ook een 720S Spider die amper zwaarder is dan de Coupé dankzij het carbon chassis van McLaren.
- En als het nog wat sneller moet, is er nog de 765LT met nóg meer vermogen en downforce. En desgewenst ook als Spider!
Alle belangrijke gegevens over de McLaren 720S
Motoren
De McLaren 720S maakt gebruik van een geüpdatete motor van zijn voorganger, de 650S. Waar die nog over een 3,8 liter biturbo-V8 beschikte, heeft de 720S een 4-liter met maar liefst 720 pk en 770 Nm, gekoppeld aan een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling.
In 2020 presenteerde McLaren de 765LT, een nog snellere en gelimiteerde versie van de 720S, met een tot 765 pk opgevoerde V8. De 765LT kan in 2,8 seconden van 0 tot 100 km/u accelereren, in 7 seconden van 0-200 km/u en haalt een topsnelheid van 330 km/u.
Afmetingen
De McLaren 720S is laag en breed, met een lengte van 4,54 meter (4,60 meter voor de 765LT), een breedte van 2,16 meter en een hoogte van 1,20 meter (1,16 meter voor de 765LT). Hij heeft een rijklaar gewicht van 1.419 kilo (1.468 kilo voor de Spider en 1.339 kilo voor de 765LT) en is een strikte tweezitter. De koffer zit vooraan en biedt 150 liter aan ruimte.
Uitvoeringen
De McLaren 720S is te bestellen als Coupé, Spider, 765LT en 765LT Spider. Uitrustingsniveaus zijn er niet echt, maar McLaren biedt wel 3 varianten aan van de 720S met elk een eigen inborst: de 720S, de 720S Luxury en de 720S Performance. Aan jou de keuze of je voor een meer sportieve variant gaat, of een McLaren die je dagelijks kan gebruiken.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
De McLaren 720S is in België te koop vanaf 271.706 euro voor de Coupé, de Spider kost minstens 298.106 euro. De 765LT is intussen al uitverkocht. Staar je echter niet blind op de catalogusprijs: quasi elk model wordt zodanig gepersonaliseerd dat de nieuwprijs al gauw tot over de 300.000 euro klimt.
Op de tweedehandsmarkt shop je best ook in het buitenland om een groter aanbod te krijgen, waar je een 720S vindt vanaf 210.000 euro. Het gaat dan over een iets ouder model, maar hoge kilometerstanden zal je nooit tegenkomen en ook is er niet veel verschil tussen de modeljaren.
Design-highlights en interieur
Waar de McLaren 650S nog gewoon op een supercar leek, heeft de 720S meer weg van een ruimteschip. McLaren heeft een designfilosofie die de prioriteit geeft aan aerodynamica, en dat is te zien aan de 720S, die ondanks zijn gelijkaardige chassis aan de rest van het McLaren-gamma toch een heel eigen vorm heeft. De vleugeldeuren voegen nog een extra portie drama toe, terwijl de Spider-versie iets minder elegant oogt met het dakje dicht, maar wel veel rijplezier in de plaats geeft.
Typisch McLaren
Qua interieur verschilt deze McLaren 720S dan weer niet zoveel van de rest van het McLaren-gamma, of van zijn voorgangers 650S en MP4-12C. Je hebt een naar de bestuurder gericht dashboard met een verticaal infotainmentscherm en digitale tellers. Het stuur is in tegenstelling tot bij Ferrari zo goed als vrij gebleven van knopjes, het heeft dus echt één duidelijke functie. Nog speciaal: de digitale tellers kunnen neergeklapt worden, waarbij je een kleiner schermpje krijgt met enkel de essentiële info, voor wanneer je je moet focussen op het circuit.
Rijhulp en veiligheid
De McLaren 720S is niet getest door de Euro NCAP of door de Amerikaanse IIHS of NHTSA, en het model heeft ook nog niet de rijhulpsystemen die het merk heeft geïntroduceerd op de nieuwere Artura. Wel kan je rekenen op een uiterst stijve carbon veiligheidscel in het chassis om de inzittenden te beschermen bij een botsing.
Alternatieven
De McLaren 720S zijn voornaamste concurrenten zijn de Ferrari F8 Tributo, Aston Martin DBS Superleggera en de Lamborghini Huracán. De Ford GT zit in dezelfde klasse maar is nog exclusiever, terwijl de Porsche 911 Turbo dan weer iets minder exclusief is.