- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Benz C-Klasse
- Mercedes-Benz C 270
Mercedes-Benz C 270 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz C 270, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Interesse in een Mercedes-Benz C 270
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Special: 30 jaar geleden – De onverwoestbare Mercedes SL
Eerste contact: Mercedes E-Klasse Break – Klassieke waarde
Mercedes-Benz GLB 200: gezinswagen met ster
Rijtest: Mercedes GLC 400 e, slimmer met stekker (2023)
Mercedes S 580 e L: prinsheerlijke stilte
Alternatieve modellen
In de eerste generatie was er nog geen benzineversie van het model.
Koppelkrachtige CDI-motoren voor de Mercedes-Benz C 270
De CDI-motor van de Mercedes-Benz C 270 had een prestatievermogen van 125 kW (170 pk) en beschikte over een maximale koppel van 370 Newtonmeter (Nm). Vanaf 2003, nadat de Daimler-ingenieurs de motor licht gemodificeerd hadden, steeg de maximale koppel van de modellen naar 400 Nm. De Mercedes-Benz C 270 behoorde in zijn voertuigklasse met deze waarde tot de meest dynamische modellen op de markt. Een verdere vernieuwing in 2003 was dat de Mercedes-Benz C 270 vanaf nu ook met roetfilter verkrijgbaar was. Hiermee voldeden de motoren vanaf dit jaar aan de Euro4-norm.
De Mercedes-Benz C 270 in drie uitrustingsvarianten
De Mercedes-Benz C 270 werd aangeboden in de uitrustingsvarianten Classic, Elegance en Avantgarde. Deze onderscheidden zich vooral van elkaar wat betreft de gebruikte materialen in het interieur. De sedans beschikten over een bagageruimte met een laadvolume van 455 liter. De combi's hadden een laadvolume van 470 liter. Bij het T-model kon het laadoppervlak vergroot worden tot bijna 1350 liter door de achterbank neer te klappen.
Het modelonderhoud in 2004 brengt vernieuwingen met zich mee
In 2004 vond er een modelonderhoud voor de Mercedes-Benz C 270 plaats. De belangrijkste vernieuwingen werden in het interieur aangebracht met het gewijzigde dashboard. De instrumenten op het dashboard kregen vanaf nu witte achtergrondverlichting. Qua uiterlijk werd vooral de voorkant van de Mercedes-Benz C 270 gewijzigd. De nieuwe modellen waren te herkennen aan een radiatorrooster met nog maar drie lamellen in plaats van vier en aan de koplampen en knipperlichten van helder glas. Deze konden voorheen alleen als speciale uitrusting besteld worden maar hoorden nu tot de standaarduitrusting. Het weggedrag, vooral bij het nemen van bochten, werd verbeterd door de geoptimaliseerde ingebouwde achterasstabilisator. In 2005 werd de productie van de Mercedes-Benz C 270 beëindigd. Als opvolger werd in de derde generatie van de C-klasse vanaf 2008 de Mercedes-Benz C 250 in de middenklasse collectie van Daimler opgenomen.