- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes GLC
- Mercedes-Benz CLC 200
Mercedes-Benz CLC Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz CLC, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Alternatieve modellen
De reden: het directe voorgangermodel van de Mercedes-Benz CLC 200 werd niet alleen maar als gewone benzine- en dieselmodellen aangeboden. De benzinemodellen werden namelijk een tijd lang met verschillende motortechniek gebouwd. Terwijl de viercilinders van Daimler vanaf 2001 in toenemende mate over compressorlading beschikten, werd de coupé Mercedes-Benz C 200 in twee versies aangeboden, zowel met compressor alsook met directe injectie. De CGI-motoren bleven van 2003 tot 2005 in de collectie, terwijl het compressormodel tot aan de naamsverandering van de modelserie drie jaar later aangeboden werd.
De coupé Mercedes-Benz CLC 200 als benzine- en dieselmodel
In 2008 kreeg de coupéserie op basis van de Mercedes-Benz C-klasse een eigen naam, daardoor kon hij beter geplaatst worden tussen de coupéseries die afgeleid zijn van de E-klasse en Mercedes-Benz S-klasse. Ondanks de nieuwe benaming en nieuwe designkenmerken zoals bredere radiatorlamellen of langgerekte achterlichten veranderde er bij de motoruitrusting van de Mercedes-Benz CLC 200 aanvankelijk nauwelijks iets toen het model in 2008 een nieuwe start maakte. Als benzinemodel werd voortaan alleen nog maar de compressorvariant aangeboden. Deze had een prestatievermogen van 135 kW (184 pk) en was daarmee het krachtigste viercilindermodel van de coupéserie. Daarnaast werd de Mercedes-Benz CLC 200 net als zijn voorganger sinds 2003 weer als dieselmodel in de collectie opgenomen. Het dieselmodel met een cilinderinhoud van 2,1 liter had een prestatievermogen van 90 kW (122 pk). De diesel had een gemiddeld brandstofverbruik van 5,6 liter (147 g/km CO2), terwijl het benzinemodel gemiddeld 7,6 liter verbruikte (180 g/km CO2).