- Homepage
- Auto
- Mercedes-Benz
- Mercedes-Benz CLK
- Mercedes-Benz CLK 320
Mercedes-Benz CLK 320 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz CLK 320, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Mercedes-Benz CLK 320
-
Mercedes-Benz CLK 320 bodykit Maxton designs
€ 9.500,-Geen informatie- 150.000 km
- 07/2000
- 160 kW (218 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9170 sint pauwels -
Mercedes-Benz CLK 320 Avantgarde " 1 propriétaire " carnet 📓
€ 8.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 150.000 km
- 05/2001
- 160 kW (218 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
262 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3070 Kortenberg
Interesse in een Mercedes-Benz CLK 320
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Special: 30 jaar geleden – De onverwoestbare Mercedes SL
Eerste contact: Mercedes E-Klasse Break – Klassieke waarde
Mercedes-Benz GLB 200: gezinswagen met ster
Rijtest: Mercedes GLC 400 e, slimmer met stekker (2023)
Mercedes S 580 e L: prinsheerlijke stilte
Alternatieve modellen
Vervolgens verscheen de Mercedes-Benz CLK 320 vanaf 2005, in de tweede generatie, met een sportieve commonrail motor, waarmee hij het CLK-topmodel onder de dieselmodellen was.
De benzineversies van de Mercedes-Benz CLK 320
De Mercedes-Benz CLK 320 van de eerste generatie werd van 1997 tot 2002 met een V6-motor met een cilinderinhoud van 3,2 liter geproduceerd. Daarmee had hij een prestatievermogen van 160 kW (218 pk) en een maximale koppel van 310 newtonmeter (Nm). De Mercedes-Benz CLK accelereerde in 7,9 seconden van nul naar honderd en bereikte een topsnelheid van 244 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik lag op 10,2 liter super. Dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van zo'n 244 g/km. De Mercedes-Benz CLK 320 werd in deze generatie aangeboden als tweedeurs coupé met vier zitplaatsen en als cabriolet met stoffen dak. Ook in de tweede generatie, die in 2002 op de markt gebracht werd, koos Daimler voor de kwaliteiten van de benzinemotor, die onveranderd bleef. De productie van de Mercedes-Benz CLK 320 met benzinemotor werd in 2005 beëindigt.
De Mercedes-Benz CLK 320 als nieuwe topdiesel
Zijn plaats werd vanaf 2005 ingenomen door de nieuw in de collectie opgenomen Mercedes-Benz CLK 320 met CDI-motor. Deze diesel beschikte in de versie met zesversnellingsbak over een cilinderinhoud van 3,0 liter, een prestatievermogen van 165 kW (224 pk) en een maximale koppel van 415 Nm. Met de nieuwe automaat met zeven versnellingen had de Mercedes-Benz CLK 320 daarentegen een maximale koppel van 510 Nm, waarmee de auto in 7,2 seconden van nul naar honderd kon accelereren. De maximumsnelheid van de Mercedes-Benz CLK 320 CDI lag volgens de fabrikant op 242 km/u. Afhankelijk van de aandrijving lag het verbruik gemiddeld tussen de 7,1 en 7,4 liter. De CO2-waarde lag tussen 188 g/km en 197 g/km. De Mercedes-Benz CLK 320 was aan het einde van de serie in 2009 alleen nog maar als cabriolet verkrijgbaar.