Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Mercedes E 250 AS24 3.jpeg

Mercedes-Benz E 250

1 / 4
Mercedes E 250 AS24 3.jpeg
Mercedes E 250 AS24 4.jpeg
Mercedes E 250 AS24 1.jpeg
Mercedes E 250 AS24 2.jpeg

Sterke punten

  • Leidinggevend comfort
  • Goede bouwkwaliteit
  • Robuuste dieselmotoren

Zwakke punten

  • Weinig dynamisch
  • Stevig prijskaartje
  • Complexe technologie

Mercedes-Benz E 250 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz E 250, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.9 - 8.4s
Maximumsnelheid:230 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):109 - 185 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.2 - 8 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4698 x 1786 x 1397 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:300 - 1950 liter
Aanhangergewicht:470 - 770 kg

De E-Klasse als 250 en 250d

Zegt iemand Mercedes-Benz, dan is de kans groot dat je als eerste een E-Klasse voor ogen neemt. Het model bewees zich door de generaties heen als maatstaf voor zijn segment, dat niet toevallig de naam “E-segment’ draagt. Sinds de allereerste generatie is daar telkens een E 250-versie van de partij, aanvankelijk in diesel- en later ook in benzinevorm.

Interesse in een Mercedes-Benz E 250

Mercedes-Benz E 250 tweedehands auto
Mercedes-Benz E 250 nieuwe auto
Mercedes-Benz E 250 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Belangrijke gegevens

Wanneer Mercedes zijn W124-reeks officieel omdoopte tot ‘E-Klasse’ in 1992, dan die de 250 D-motorisatie gewoon over. Die kreeg in lijn met de naamgeving een 2.5-liter dieselmotor, die niet over een turbo beschikte en dus maar 94 pk produceerde. Het ging in essentie om hetzelfde blok als de iconische 200 D, maar dan met een cilindertje extra. Daarnaast was er ook een 250 D Turbo, die dus wel een turbolader kreeg. Die stuurde 126 pk naar de achterwielen.

Beide namen maakten ook de overgang naar de E-Klasse van generatie W210, al ging het toen wel om vernieuwde motoren. Die vijfcilinders waren nog steeds 2.5 liter groot, maar de versie zonder turbo haalde 113 pk terwijl de 250 D Turbo voortaan 150 pk produceerde. De motoren bleven maar in productie tot 1999, wanneer ze vervangen werden door de modernere E 220 CDI en E 270 CDI.

De derde generatie van de Mercedes E-Klasse, de W211, kende even geen 250-versies, maar bij de vierde generatie (W212) stond er vanaf de lancering in 2009 zowel eentje in het diesel- als in het benzinegamma. Het ging daarbij wel niet meer om 2.5-literblokken, want de benzinemotor was bijvoorbeeld goed voor 1.8 liter. Die haalde nu 204 pk, en de facelift in 2013 vergrootte de motorinhoud naar 2.0 liter en het vermogen naar 211 pk. Op dieselvlak was de 250 CDI voortaan 2.2 liter groot en produceerde die eveneens 204 pk. Vanaf 2011 was er ook een vierwielaangedreven variant onder de noemer 250 CDI 4MATIC, en bij de facelift werd het blok voorzien van AdBlue-technologie om de uitstoot te drukken. Toen ging hij als E 250 BlueTec door het leven.

Die 250-dieselmotor schopte het niet tot de vijfde generatie van de E-Klasse, de W213, maar de benzinemotor werd wel overgenomen. Zo was dezelfde 2.0-liter benzinemotor met 211 pk ook hier verkrijgbaar als E 250. Bij de facelift in 2022 werd deze motorisatie echter geschrapt, en sindsdien is er geen 250-versie meer verkrijgbaar op de E-Klasse.

Prijzen

De Mercedes E 250 is niet meer nieuw verkrijgbaar, dus indien je er eentje wil ben je aangewezen op de tweedehandsmarkt. Daar vraagt men nog best hoge prijzen voor een E 250 van de recentste W213-generatie, aangezien het daar steeds om benzinewagens gaat. Reken dus op 35.000 tot zelfs ruim 40.000 euro voor een degelijk exemplaar.

Verder vind je ook heel wat exemplaren terug van de oudere generaties van de E-Klasse. De oudste is daarin echter niet de goedkoopste, want die W124 heeft zich inmiddels tot de status van klassieker verheven. Je betaalt gemakkelijk 8.000 euro voor een goed onderhouden exemplaar. De tweede generatie, de W210, is aanzienlijk goedkoper want daar vind je al een E 250 voor een paar duizend euro. Generatie drie kende even geen 250-versies, maar de vierde generatie wel. Daar begint een E 250 op diesel bij zo’n 10.000 euro, en eentje op benzine rond de 14.000 euro.

Alternatieven

Wanneer iemand een Mercedes-Benz E-Klasse overweegt, dan zijn de andere E-segmenters van de Duitse Drie waarschijnlijk ook al de revue gepasseerd. Zo is de Audi A6 een auto met een gelijkaardige uitstraling, maar is vooral de BMW 5 Reeks een grote concurrent aangezien die eveneens over achterwielaandrijving beschikt.

FAQ

Is de Mercedes E 250 betrouwbaar?
De betrouwbaarheid van de Mercedes E 250 verschilt enigszins per generatie. De eerste generatie E 250 Diesel zonder turbo bleek bijvoorbeeld onverwoestbaar. De latere E 250 CDI’s waren eveneens betrouwbaar, al doken er hier en daar problemen op met overmatige vibraties, gevoelige elektronica of vermogensverlies naarmate de motoren complexer werden.
Heeft de Mercedes E 250 altijd een 2.5-litermotor?
Nee. Gedurende de eerste twee generaties ging het wel telkens om 2.5-liter vijfcilinderblokken, maar bij generatie vier kreeg de 250 op diesel een 2.2-literblok en die op benzine zelfs een 1.8-literblok. Die laatste groeide na een facelift nog tot 2.0 liter.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz E 250

43 Beoordelingen

4,9