Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mercedes-benz-sl-350-l-01.jpg

Mercedes-Benz SL 350

1 / 3
mercedes-benz-sl-350-l-01.jpg
mercedes-benz-sl-350-l-02.jpg
mercedes-benz-sl-350-l-03.jpg

Mercedes-Benz SL 350 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz SL 350, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.9 - 7.2s
Maximumsnelheid:250 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):159 - 281 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):6.8 - 11.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4531 x 1827 x 1298 mm
Portieren:2
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:295 - 380 kg

De voorlopers van de Mercedes-Benz SL 350 waren de legendarische SL-roadsters

Autofabrikant Daimler-Benz uit Stuttgart bood tussen 1971 en 1980 de historische Mercedes-Benz 350 SL modellen aan als roadster met stoffen dak en als vierzitter coupé. Als opvolger van de legendarische SL-modellen uit de jaren '50 behoren de roadsters en coupés uit deze tijd tegenwoordig tot de zeldzame classic cars van de fabrikant. Lees meer

Interesse in een Mercedes-Benz SL 350

Mercedes-Benz SL 350 tweedehands auto
Mercedes-Benz SL 350 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Het wezenlijke verschil met de latere SL-modellen: de historische modellen beschikten reeds over comfortabele rijeigenschappen, daarin onderscheidden ze zich van andere roadsters. Qua design en afmetingen leken ze echter meer op klassieke tweezitters. De nieuwe generatie van de SL-serie die in 1989 gepresenteerd werd sloot juist meer aan op de hogere klasse sedans uit de S-klasse van Mercedes-Benz.

De eerste generatie van de Mercedes-Benz SL 350 uit 2003

In de moderne SL-serie vormde de Mercedes-Benz SL 350 vanaf 2003 het instapmodel onder de cabriolets van de hogere klasse, dit als opvolger van de SL 280. Om aan te sluiten bij de traditie bracht Daimler deze voertuigen echter nog steeds als 'roadster' op de markt. De eerste generatie van de Mercedes-Benz SL 350 werd uitgerust met een V6-motor met een cilinderinhoud van 3,7 liter en een prestatievermogen van 180 kW (245 pk). Hiermee kon de cabrio in 7,2 seconden van nul naar honderd accelereren. De maximumsnelheid lag met elektronische snelheidsregeling op 250 km/u.

Gemodificeerde motoren maken de Mercedes-Benz SL 350 beweeglijker

Na een modelonderhoud van de SL-serie in 2006 werd de Mercedes-Benz SL 350 met een gemodificeerde V6-motor aangeboden met een licht verbeterd prestatievermogen. De cilinderinhoud werd wel verkleind naar 3,5 liter, maar het prestatievermogen kwam ondanks dat op 200 kW (272 pk). Het acceleratievermogen verbeterde ook, voortaan accelereerde de auto in 6,6 seconden van nul naar honderd.  

De Mercedes-Benz SL 350 krijgt vanaf 2008 weer een nieuwe motor

In 2008 stelden de ingenieurs van Daimler een nog beter presterende motor voor de Mercedes-Benz SL 350 ter beschikking. Deze had een prestatievermogen van 232 kW (316 pk). Met deze motor accelereerde de Mercedes-Benz SL 350 in 6,2 seconden van nul naar honderd. Het gecombineerde brandstofverbruik lag volgens de fabrikant op 9,7 liter super. Dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van 226 g/km. De Mercedes-Benz SL 350 werd standaard uitgerust met een automaat met zeven versnellingen.

Vernieuwingen na het modelonderhoud van 2006 en 2008

De drie modellen van de sinds 2001 geproduceerde SL-generatie onderscheidden zich qua uiterlijk vooral van de voorgangers dankzij wijzigingen aan de voor- en achterkant van de auto en gewijzigde koplampen. Terwijl de cabriolet met het elektrisch neerlaatbare stalen dak voorheen een radiatorrooster met vier lamellen had, werd dit aantal zowel tijdens het modelonderhoud van 2006 als dat van 2008 teruggebracht. Eerst had het radiatorrooster nog drie lamellen en uiteindelijk had hij er nog maar één: een brede lamel in het midden. De eerst achtvormige koplampen werden tijdens het modelonderhoud van 2008 vervangen door andersgevormde koplampen onder helder glas. Wat vanaf 2008 meteen opviel aan de achterkant van de auto was de nieuw geïntegreerde diffusor.

Beoordelingen voor Mercedes-Benz SL 350

14 Beoordelingen

4,8