Microcar M.Go Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Microcar M.Go, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Microcar M.Go
-
Microcar M.Go
€ 4.450,-Geen informatie- 48.900 km
- 10/2010
- 4 kW (5 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-6060 Charleroi -
Microcar M.Go 1 er proprietaire - 2018 - AUTOMATIQUE
€ 6.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 42.773 km
- 06/2018
- 6 kW (8 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6150 Anderlues -
Microcar M.Go 6 X Dci avec Clim etMultimedia
€ 13.890,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 8.611 km
- 05/2021
- 6 kW (8 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
3,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6464 Baileux -
Microcar M.Go MUST DCI *45KM/U*PARKEERSENSOREN ACHTER*CAMERA*
€ 15.495,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 5 km
- - (Bouwjaar)
- - kW (- PK)
- Nieuwe
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8800 Roeselare
Interesse in een Microcar M.Go
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
Keuze uit verschillende modellen
Microcar is een Franse fabrikant van brommobielen en hele kleine auto’s (microcars). Microcar stond bekend vanwege zijn langlopende serie MC-modellen, die verkocht werden als de MC1 en de MC2. Beide modellen waren te koop met 2 of met 4 zitplaatsen. Na de fusie met Ligier in 2008 werd de productie van de MC stopgezet en in 2009 vervangen door de nieuwe M.GO.
Het huidige assortiment M.GO modellen bestaat in Nederland uit de M.GO Initial, M.GO Dynamic, M.GO Premium en M.GO Premium Highland. De microcars worden gemaakt in de Ligier fabriek in Frankrijk. Er is een Microcar te koop vanaf € 9.695.
De M.GO Initial is de meest eenvoudige versie die verkrijgbaar is als 2-deurs auto. Het is een praktische auto met een hoge instap, ruime kofferbak en een gunstige zitpositie. De auto heeft een 2-cilinder viertakt dieselmotor met een automatische Dual Drive transmissie. De auto heeft 13 inch stalen velgen. De M.GO Dynamic heeft wat meer luxe, zoals centrale portiervergrendeling met afstandbediening en stoelen met verstelbare rugleuning. De Dynamic heeft ook een inklapbare sleutel.
De Microcar Highland Premium ziet er wat stoerder en robuuster uit dan bijvoorbeeld de Initial. De Highland heeft een zwart dak en heeft een skirt-pakket rondom. Dit betekent dat er mooie zwarte lijsten zijn bevestigd op de bumpers, de portieren en de schermen. Dit brommobiel is ook met diverse opties verkrijgbaar zoals een airco, bestuurders airbag en een multimediasysteem met achteruitrijcamera.
De M.Go van 2009 tot nu
De M.Go 2 werd in 2012 uitgebracht en was de opvolger van de allereerste M.Go die in 2009 werd gelanceerd. Dit model was verkrijgbaar als M.Go Paris Dci met een 440 cc dieselmotor, lichtmetalen velgen, audiosysteem, parkeersensoren, mistlampen voor en elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en bekleding in leder-look.
In 2015 kwam de M.Go 3, de 3e generatie van de Microcar. Deze had op alle wielen nieuwe schijfremmen met een grotere diameter en een nieuwe anti-duik voorvering voor maximale remstabiliteit. Er werd een nieuwe lage-emissie viertakt benzine-injectiemotor gebruikt en de stuurinrichting en wielophanging waren verbeterd. Het model had LED-lampen, halogeenkwarts koplampen, brede toegangsdeuren, een nieuw instrumentenpaneel en een hoedenplank.
De Microcar M.Go Initial vs de Aixam Minauto Access
Kijken we naar de motoren die deze brommobielen aandrijven, dan zit er niet zoveel verschil in. Beide auto’s hebben een 2-takt 4-cilinder dieselmotor van ca. 8 pk met een maximumsnelheid van 45 km/u. De motor van de Microcar heeft een cilinderinhoud van 500 cc, dat is 20 cc meer dan wat de motor van de Aixam heeft. Beide minicars hebben indirecte brandstofinspuiting en hetzelfde koppel van 21 Nm, hoewel de Microcar dit koppel bij 2000 tpm bereikt en de Aixam dit bij 2500 tpm bereikt. Het brandstofverbruik is bij de Microcar iets hoger, 3,6 l/100 km en bij de Aixam ligt dat op 3,1 l/100 km.
Aan de buitenkant ziet de Microcar er wat stoerder uit dan de Aixam. Dit komt door de agressieve grille met roosters die in de Access helemaal is weggewerkt in de voorkant. Er is alleen een kleine luchtinlaat te zien onder de kentekenplaathouder.
Aan de binnenkant zijn beide brommobielen sober afgewerkt met goedkope materialen. Bij de Aixam zitten veel knoppen en functies meteen rechts van het stuur, boven elkaar gestapeld in het dashboard, ter hoogte van de middenconsole. De Microcar heeft kleinere knoppen, waarvan er minder rechts op het dashboard zitten. Rechts van het stuur is meer plaats ingeruimd voor een opbergvak bovenop het dashboard.
Beide brommobielen zijn qua motorvermogen aan elkaar gewaagd en de nieuwprijzen liggen in dezelfde prijsklasse. De Microcar oogt aan de buitenkant wat stoerder dan deze basisversie van de Aixam, maar de Aixam heeft standaard weer een betere uitrusting dan de Microcar.
Motoren van de M.Go
De M.Go Initial heeft een 500cc Lombardini Progress dieselmotor. Dit is een 2 cilinder 4-taktmotor met een vermogen van 6 kW (8 pk). De M.GO Dynamic is leverbaar met twee verschillende motoren: de Lombardini Progress motor van 6 kW, de basismotor die op alle modellen verkrijgbaar is. Voor het M.GO Dynamic model is ook de supermoderne 6 kW “New Generation” DCI 492 motor van Lombardini beschikbaar. Ook dit is een 2 takt 4-cilinder motor maar het koppel ligt 4 Nm hoger dan bij de andere motor. Beide motoren hebben een verbruik van 3,6 liter per 100 km.
Uitrusting en opties
De standaarduitrusting van de Initial ziet er als volgt uit:
- 12 volt aansluiting
- 13 inch stalen velgen
- Achteruitkijkspiegel dag- en nachtstand
- Achteruitrij verlichting
- Banden reparatieset
- Dagrijverlichting LED
- Derde remlicht
- Display analoog en digitaal
- Elektrisch bedienbare ramen
- Kachel 3 standen
- Kleur Wit
- Mattenset
- Mistlamp achter
- Opbergvakken in de portieren
- Ruitenwisser voor 3 snelheden
- Ruitenwisser voorruit met interval
- Spiegels links en rechts
- Stuurwiel in 2 standen instelbaar
- Tankdop met slot
- Verstelbare hoofdsteunen
- Zonneklep bestuurder
Handige kleine 2-zitter
De Microcar M.Go is een kleine tweezitter met wat laadruimte die geschikt is voor iedereen die een brommerrijbewijs heeft. Jongeren vanaf 16 jaar hebben met dit brommobiel een handig vervoermiddel waarin ze warm en droog kunnen rijden zonder autorijbewijs. Maar ook ouderen die geen autorijbewijs meer hebben, kunnen met deze Microcar toch nog langere tijd mobiel blijven.