Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mitsubishi-l400-front

Mitsubishi L400

1 / 2

De Mitsubishi L400 komt in 1994 op de markt

Compacte afmetingen maar toch voldoende plaats voor drie zitrijen, een robuuste ladderframe-constructie en praktische zijdelingse schuifdeuren: deze eigenschappen waren kenmerkend voor de compacte MPV van de Japanse voertuigconstructeur Mitsubishi die tegen het einde van de jaren '60 voor het eerst gepresenteerd werd. Lees meer

Interesse in een Mitsubishi L400

Mitsubishi L400 tweedehands auto

Onze expertise over jouw zoekopdracht

In veel landen werd het model onder de naam Mitsubishi Delica verkocht; in Europa kozen de Japanners vanaf de tweede generatie eind jaren '70 voortaan echter voor de naam Mitsubishi L300. Het model leverde tegelijkertijd de basis voor pick-ups, Bedrijfswagens in verschillende uitvoeringen en een terreintoegankelijke versie met vierwielaandrijving. In 1994 presenteerde de producent de opvolger van zijn MPV-klassieker, die in Europa aanvankelijk als Mitsubishi L400 in de handel kwam, maar later ook op de Europese markten de reeds in Japan en enkele andere landen gebruikte modelbenaming Mitsubishi Space Gear kreeg. In Europa werd de L400 al in 2003 uit de collectie genomen, alvorens de productie in Japan in 2007 definitief werd beëindigd.

Plaats voor maximaal negen personen in de Mitsubishi L400

Vergeleken bij de Mitsubishi L300 was de Mitsubishi L400 met een lengte van 4,60 meter en een wielbasis van 2,80 meter duidelijk groter. Op enkele markten werden er ook versies van de Mitsubishi L400 met een lengte van meer dan vijf meter aangeboden. Ter vergelijking: de tot 1994 geproduceerde Mitsubishi L300 had in de basisversie slechts een lengte van 4,38 meter en een wielbasis van 2,24 meter. Zoals in de serie gebruikelijk was, werd de Mitsubishi L400 in verschillende varianten geproduceerd. Daartoe hoorden combi-uitvoeringen zonder zitrijen achterin, die van de L400 een bestelbusje voor bedrijfsmatig gebruik maakten. Als MPV was de Mitsubishi L400 met verschillende zitconfiguraties voor zes tot negen passagiers in de collectie opgenomen.

De Mitsubishi L400 is optioneel ook met vierwielaandrijving verkrijgbaar

Een bijzonderheid bij de Mitsubishi L400: het model uit Japan kon als één van de weinige MPV's op de markt optioneel met vierwielaandrijving besteld worden. De techniek en het bouwplatform daarvoor kwamen van de terreinwagen Mitsubishi Pajero. In deze versie beschikte de Mitsubishi L400 over offroad-kenmerken zoals sperdifferentiëlen en een verhoogde bodemvrijheid, zodat de vierwielaangedreven MPV ook buiten de verharde wegen ingezet kon worden. Afhankelijk van de aandrijvingsoort en de nationale markt boden de Japanners de L400 in twee benzine- en twee dieselversies aan. Het topmodel was de Mitsubishi L400 met een V6-motor. Als diesel was de L400 met een 2,5 liter instapmotor en met een grotere 2,8 liter turbomotor beschikbaar.