Sterke punten
- Levendige motor
- Strakker en efficiënter dan 350Z
- Verbeterd interieur
Zwakke punten
- Minder comfortabel dan 350Z
- Te lang in productie geweest, hinkt achter op rivalen
- Duur om in te schrijven en hoog verbruik
Nissan 370Z Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Nissan 370Z, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Nissan 370Z
-
Nissan 370Z 370 Z
€ 29.500,-Geen informatie- 26.000 km
- 02/2017
- 253 kW (344 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9980 Eeklo -
Nissan 370Z Nismo
€ 33.499,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 63.490 km
- 06/2014
- 253 kW (344 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-4780 Saint-Vith -
Nissan 370Z 3.7i V6 PACK 7AT-Bte AUTO-NAVI-CAM-1ER MAIN-CARNET
€ 31.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 25.040 km
- 01/2019
- 241 kW (328 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-5140 Sombreffe -
Nissan 370Z 3.7i V6 Roadster Cabriolet - LEDER / NAVI / CAMERA
€ 31.800,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 32.695 km
- 06/2014
- 241 kW (328 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
11,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
262 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3190 Boortmeerbeek -
Nissan 370Z
€ 34.000,-BTW verrekenbaar Geen informatie- 33.900 km
- 03/2019
- 241 kW (328 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1811 Luxembourg -
Nissan 370Z 3.7i V6 Pack (EU6.2) / ROADSTER / GARANTIE
€ 32.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 43.180 km
- 06/2018
- 241 kW (328 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
12,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
262 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9185 Wachtebeke
Interesse in een Nissan 370Z
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
De Nissan 370Z werd op elk vlak wat scherper gemaakt dan zijn voorganger. Dat is inclusief de motor, die 200 cc groter werd en niet enkel aan vermogen won, maar ook aan levendigheid.
Een lager zwaartepunt en een lagere zitpositie, een breder spoor en een kortere wielbasis geven de 370Z veel scherpere reacties op het stuur.
Ook aan de ergonomie van het interieur werd gewerkt, met een veel moderner ogend stuurwiel en betere materialen. De basisvorm is wel hetzelfde gebleven.
Voor wie een nog sportievere 370Z wilde, bracht Nissan kort na de lancering van het gewone model de 370Z Nismo uit. Die had nog meer vermogen, een sportieve bodykit en een stijvere ophanging.
Alle belangrijke gegevens over de Nissan 370Z
Motoren
De Nissan 370Z kreeg een 200 cc grotere V6-benzinemotor dan zijn voorganger, nu 3,7 liter groot, wat ook de naam verklaart. De ‘VQ37’ leverde 331 pk en 363 Nm, slechts 18 pk meer dan zijn voorganger, maar de V6 was nog hongeriger naar toeren. De sprint van 0 naar 100 km/u duurde slechts 5,3 seconden en de topsnelheid was nog steeds een begrensde 250 km/u. Om te schakelen had je de keuze tussen een manuele zesbak met revmatchfunctie voor het terugschakelen, of een zeventrapsautomaat met schakelflippers. Die deed zijn werk vrij goed en snel, ondanks het feit dat het niet om een robotbak met dubbele koppeling ging zoals bij de concurrentie.
Kort na de lancering van het gewone model bracht Nissan de 370Z Nismo uit, al zou het nog enkele jaren langer duren voor deze sportversie de oversteek maakte naar Europa. De V6 werd opgevoerd naar 344 pk en het model kreeg een agressieve bodykit die volgens Nissan ook echt een effect zou moeten hebben qua downforce. De Nismo was een fractie sneller in rechte lijn dan het basismodel, maar maakte vooral het verschil in de bochten.
Afmetingen
De Nissan 370Z kreeg een 10 cm kortere wielbasis dan de 350Z (2.550 mm vs. 2.650 mm) en werd daardoor 7 cm korter, met een totale lengte van 4,25 meter. De breedte en vooral de spoorbreedte namen wel toe met respectievelijk 33 en 55 mm. Het koetswerk van de 370Z werd wel iets lichter, maar door de extra (veiligheids)uitrusting van het model bleef het gewicht ongeveer gelijk: 1,5 ton. De koffer is 235 liter groot, in de Roadster blijft er nog 140 liter over.
Uitvoeringen
De Nissan 370Z werd geleverd als coupé, Roadster en als sportievere Nismo. In ons land werd het model vrij compleet geleverd, met navigatie, lederen zetels met verwarming en een Bose-audiosysteem. De Nismo kreeg Recaro-kuipzetels en Alcantara op het stuurwiel.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
In België is de Nissan 370Z een zeldzaamheid, ook door zijn hoge inschrijvingskosten vanwege zijn grote motor en hoge CO2-uitstoot. Je vindt een 370Z vanaf een kleine 30.000 euro. Als je ook in het buitenland kijkt, kan je er al eentje oppikken in een goede staat vanaf 25.000 euro. De Nismo is zo’n 5.000 euro duurder.
Design-highlights en interieur
Op het eerste gezicht lijkt de Nissan 370Z op een opgefriste versie van de 350Z, maar het is toch een volledig nieuw model, met andere afmetingen en nieuwe onderdelen. Er is meer gebruik gemaakt van aluminium om het koetswerk lichter en stijver te maken, terwijl vooral de kortere wielbasis en toegenomen spoorbreedte de 370Z een sportievere uitstraling geven. De lange koplampen en achterlichten kregen een meer puntige vorm en achteraan groeiden de uitlaatpijpen duidelijk. De Nismo had een opvallende bodykit en stond ook wat lager op de weg. In 2013 kreeg de 370Z een kleine facelift met LED-dagrijverlichting, nieuwe velgen en nieuwe koetswerkkleuren. De Nismo volgde een jaar later.
Beter, maar nog steeds ouderwets
Ook aan boord lijkt de Nissan 370Z op een evolutie van de 350Z, met een vergelijkbaar design voor het dashboard. Voor je neus krijg je wel een gemoderniseerd stuurwiel met extra bedieningen, maar de tellers zijn nog steeds analoog en bewegen mee met het instelbare stuur. Links van de toerenteller zit nu een digitaal display dat al bij de lancering ouderwets was en des te meer aan het einde van de meer dan 10-jarige productie van het model. Het navigatiesysteem heeft geen aanraakscherm, maar laat zich wel vrij vlot bedienen en heeft bovendien veel instelmogelijkheden.
De algemene materiaalkeuze is ook een stuk beter dan in de 350Z. Achter de stoelen zitten nog steeds extra opbergvakken, de subwoofer van het Bose-audiosysteem is verhuisd naar de plek van het reservewiel, dat dus achterwege blijft. Wel wordt de rust aan boord meer verstoord door rolgeluiden van de grotere velgen. De koffer is wel iets praktischer geworden omdat de rolbeugel minder plaats inneemt.
Rijhulp en veiligheid
De Nissan 370Z heeft frontale, zijdelingse en gordijnairbags die de passagiers beschermen in het geval van een ongeval. Dat was volgens de normen van het segment bij zijn lancering, maar naarmate het model ouder werd, begon de 370Z steeds meer achter te hinken op de concurrentie, die actieve veiligheidssystemen als een noodremhulp, dodehoekmonitors of rijstrookassistenten kreeg. Een Euro NCAP-score is er niet van de 370Z.
Alternatieven
De Nissan 370Z had in België concurrentie van de Porsche Cayman/Boxster, BMW Z4, Jaguar F-Type, Audi TT, Ford Mustang en de Toyota Supra. Veel van zijn rivalen werden vernieuwd tijdens de productieperiode van de 370Z of kwamen gewoon wat later uit, waardoor ze veel beter voorzien waren van (veiligheids)technologie en moderne turbomotoren. Daardoor zijn ze niet enkel sneller, maar ook goedkoper in te schrijven. De Nissan 370Z moet je dus kiezen als je per se een relatief moderne Japanse sportwagen wil met een atmosferische benzinemotor.