Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
nissan-juke-hybrid-front

Nissan Juke

1 / 4
nissan-juke-hybrid-front
nissan-juke-hybrid
nissan-juke-hybrid-2022-2
nissan-juke-hybrid-2022-6

Sterke punten

  • Iets toegankelijker design
  • Geslaagde hybride
  • Verbeterde afwerking

Zwakke punten

  • Beperkte motorkeuze
  • Filtering met grote velgmaten
  • Kleinere koffer (hybride)

Nissan Juke Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Nissan Juke, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
Financieren vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7 - 12.5s
Maximumsnelheid:165 - 220 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):104 - 175 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4 - 7.6 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4135 x 1765 x 1565 mm
Portieren:5
Kofferruimte:207 - 1305 liter
Aanhangergewicht:278 - 489 kg

Populaire crossover nu ook als hybride

De eerste generatie van de Nissan Juke zette de compacte crossover in het B-segment bijna eigenhandig op de kaart. Vandaag zwakt generatie twee de polariserende looks van zijn voorganger iets af, en pakt hij naast een benzinemotor ook uit met een hybride aandrijflijn.

Interesse in een Nissan Juke

Nissan Juke tweedehands auto
Nissan Juke nieuwe auto
Nissan Juke dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Populaire crossover nu ook als hybride

De eerste generatie van de Nissan Juke zette de compacte crossover in het B-segment bijna eigenhandig op de kaart. Vandaag zwakt generatie twee de polariserende looks van zijn voorganger iets af, en pakt hij naast een benzinemotor ook uit met een hybride aandrijflijn.

Goeie redenen

  • Compacte afmetingen en de wielen ver in de hoeken zorgen opnieuw voor een potig voorkomen. De opvallende voorkant van weleer werd iets minder opvallend, waardoor de Juke bij meer mensen in de smaak zal vallen.

  • Het interieur van de vorige generatie Juke ging geplaagd onder de harde plastics, maar de afwerkingskwaliteit gaat erop vooruit in deze tweede generatie.

  • De 1.0 DIG-T-benzinemotor mag dan niet de grootste en krachtigste zijn, hij toont zich in de praktijk soepel en gewillig.

  • De Nissan Juke Hybrid neemt de complexe hybride aandrijflijn van de Renault Captur over, die soepel en naadloos werkt.

Alle belangrijke gegevens over de Nissan Juke

Motoren

Het motoraanbod van de Nissan Juke is al bij al behoorlijk beperkt. Je vindt bijvoorbeeld geen dieselmotoren of plug-inhybrides terug. Wel de 1.0 DIG-T, een 1,0 liter grote driecilinder turbobenzine van 114 pk en 180 Nm (dat enkele seconden lang stijgt tot 200 Nm). Die is combineerbaar met een manuele zesbak of een DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Voor de manuele versie geeft Nissan een gemiddeld verbruik op van 5,9 tot 6,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 134 tot 142 g/km (WLTP). De DCT heeft cijfers van respectievelijk 6,0 tot 6,4 l/100 km en 137 tot 146 g/km (WLTP).

Sinds kort beschikt de Juke ook over een hybride aandrijflijn. Dat is geen plug-inhybride of een hybride zoals Toyota die bouwt, maar een aandrijflijn die Renault bijvoorbeeld ook in zijn Captur gebruikt. Centraal staan een 1,6 liter grote atkinson-benzinemotor van 94 pk en 148 Nm en een elektromotor van 36 kW (39 pk) en 205 Nm. Daarnaast is er een extra elektromotor van 15 kW (20 pk) die dienstdoet als alternator/starter, en een batterij van 1,2 kWh. Het geheel is gekoppeld aan een ’multimodale’ versnellingsbak met klauwkoppeling en vier verzetten voor de benzinemotor plus twee voor de elektromotor. Nissan geeft een gemiddeld verbruik op van 5,0 tot 5,2 l/100 km (WLTP) en een CO2-uitstoot van 114 tot 117 g/km (WLTP).

Afmetingen

De Nissan Juke heeft een lengte van 4,21 meter, breedte van 1,80 meter en hoogte van 1,60 meter, waardoor hij bijna 10 centimeter langer is dan de vorige generatie. Hij doet nipt onder voor de Renault Captur, waarmee hij zijn platform deelt, maar is wel iets langer dan andere concurrenten als de Volkswagen T-Cross of Kia Stonic.

Het koffervolume van de Nissan Juke bedraagt 422 liter met de rugleuning van de achterbank rechtop, en 1.305 liter met diezelfde rugleuning neergeklapt. Door de plaatsing van de batterij onder de koffervloer moet de Juke Hybrid het met een kleinere koffer stellen: 354 liter met de rugleuning rechtop en 1.237 liter met de rugleuning van de achterbank neergeklapt. In tegenstelling tot de Renault Captur op hetzelfde platform heeft de Nissan Juke geen verschuifbare achterbank.

Uitvoeringen

Nissan verkoopt zijn Juke in vijf verschillende uitvoeringen. De basisuitvoering heet ‘Visia’ en zet de Juke standaard op stalen 16-duimsvelgen, installeert een dakspoiler en ledkoplampen. De uitvoering ‘Acenta’ kiest voor andere velgdesigns, deurgrepen in koetswerkkleur en een iets ruimere standaarduitrusting, de ‘N-Connecta’ verduistert de zijruiten en achterruit en kiest voor een binnenbekleding in leder en kunstleder. De uitvoering ‘N-Design’ gaat voor 19-duims lichtmetaal en een tweekleurig koetswerk. De ‘Tekna’ staat eveneens op 19-duimsvelgen en voegt vooral meer items toe aan de standaarduitrusting.

Op dit moment (herfst 2022) bestaan er ook twee speciale uitvoeringen van de Nissan Juke. Die passen allebei boven de N-Connecta in het gamma. De eerste heet ‘Enigma’ en kiest voor 19-duimsvelgen en een specifieke koetswerkaankleding. De tweede heet ‘Business Edition’ en voegt onder meer parkeersensoren vooraan, zetelverwarming en navigatie toe aan de standaarduitrusting.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Nissan Juke krijgt een catalogusprijs mee van 23.750 euro (DIG-T 114, 6MT, Visia). De benzinemotor met manuele bak is de enige motor die je met de basisuitvoering Visia kunt combineren. De DCT begint dus in een hogere uitvoering, vanaf 27.250 (DIG-T 114, 7DCT, Acenta) en heeft een meerprijs van 2.000 euro. De Juke Hybrid begint in een nog hogere uitvoering, en krijgt een prijskaartje mee van 31.750 euro (145 4AMT Hybride, N-Connecta).

Omdat de huidige generatie nog niet zo lang op de markt is, liggen de tweedehandsprijzen van de Nissan Juke aan de relatief hoge kant: ze beginnen vanaf zo’n 20.000 euro. De prijzen van de vorige generatie liggen beduidend lager: vanaf zo’n 6.000 euro voor dieselmodellen en zo’n 8.500 euro voor de benzineversies.

Voor de Nissan Juke betaal je in Vlaanderen respectievelijk minstens 229,32 euro aan BIV en 134,65 euro aan jaarlijkse verkeersbelasting. Voor de Juke Hybrid liggen die bedragen op minstens 119,55 euro (BIV) en 243,65 euro (verkeersbelasting). In Brussel en Wallonië betaal je minstens 61,50 euro (BIV) en 167,90 euro (verkeersbelasting).

Design-highlights en interieur

De Nissan Juke pakt nog steeds uit met een opvallend front als grootste blikvanger, en houdt er voor de rest een compacte, geblokte stijl op na. Binnenin bewaart hij de afgeronde middenconsole van zijn voorganger, maar maakt de kwaliteitsindruk een sprong voorwaarts.

Opvallende ogen

De eerste generatie van de Nissan Juke was een absolute blikvanger door zijn opvallende front, dat de meningen sterk verdeelde. Dat zwakt generatie twee wat af, zodat het bij een groter publiek in de smaak valt. Toch springt de voorkant van de Juke nog steeds meteen in het oog, met het V-vormige radiatorrooster dat uitmondt in de dagrijverlichting en de ronde ledkoplampen. In profiel lopen de velgmaten op van 16 tot 19 duim en geven de kunststof wielomranding en zwarte contrastkleuren hem extra cachet. De gordellijn loopt hoog op en mondt uit in de handgrepen van de achterportieren, die in de C-stijl verborgen zijn.

In de hoofdsteunen

In het interieur speelt de Nissan Juke vooral met ronde vormen. Zo zien we drie ronde ventilatiemonden centraal op het dashboard en nog één exemplaar in elke hoek. Ook de middenconsole krijgt opnieuw de afgeronde vorm, terwijl het infotainmentscherm centraal bovenop de boordplank prijkt. Opvallend detail: in het Bose Personal Plus-audiosysteem zijn er speakers die in de hoofdsteunen zijn geïntegreerd. Achteraan is de tweede generatie Juke ruimer dan zijn voorganger, maar zorgt de oplopende gordellijn voor een wat donkere sfeer.

Rijhulp en veiligheid

Bij zijn debuut in 2019 kreeg de tweede generatie Nissan Juke de maximumscore van vijf sterren in de crashtests van de Euro NCAP. Standaard krijgt hij een actieve noodremhulp met voetganger- en fietserherkenning, verkeersbordherkenning, cruise control en rijstrookhulp. Het optionele ProPilot-pakket (standaard op de uitvoering Tekna) activeert met een druk op de knop de adaptieve cruise control en de actieve rijstrookhulp.

Alternatieven

De Nissan Juke is een crossover in het B-segment, en daar is de concurrentie enorm. Binnen de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi is de Renault Captur de grootste concurrent, terwijl ook de Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Skoda Kamiq, de Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Opel Crossland, de Dacia Duster, Kia Stonic en Hyundai Kona,... concurrentie vormen. Wil je bij Nissan een formaat groter, dan kom je uit bij de populaire Qashqai.

FAQ

Hoeveel kost de Nissan Juke?
De Nissan Juke heeft een startprijs van 23.750 euro. Daarmee rij je buiten in de benzineversie met manuele versnellingsbak in de basisuitvoering Visia. Voor de versnellingsbak met dubbele koppeling moet je rekenen op een startprijs van 27.250 euro, voor de Juke Hybrid op 31.750 euro.
Hoe groot is de koffer van de Nissan Juke?
Het koffervolume van de Nissan Juke bedraagt 422 liter met de rugleuning van de achterbank rechtop, en 1.305 liter met diezelfde rugleuning neergeklapt. De Juke Hybrid heeft door zijn batterij een kleinere koffer: 354 liter met de rugleuning rechtop en 1.237 liter met de rugleuning van de achterbank neergeklapt.

Beoordelingen voor Nissan Juke

35 Beoordelingen

4,6