Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
opel-corsa-elektro-l-01.jpg

Opel Corsa-e

1 / 3
opel-corsa-elektro-l-01.jpg
opel-corsa-elektro-l-02.jpg
opel-corsa-elektro-l-03.jpg

Opel Corsa Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Opel Corsa, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
Financieren vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.8 - 18.2s
Maximumsnelheid:150 - 230 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):85 - 189 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.1 - 7.9 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3817 x 1646 x 1433 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:267 - 1118 liter
Aanhangergewicht:350 - 495 kg

Opel Corsa-e –de compacte EV van Opel voor iedereen

Een gebruikte Opel Corsa-e zorgt dat je op acculading meer dan 300 kilometer emissievrij kunt rijden. De Corsa-e is een betaalbare, 5-deurs stadsauto met een elektromotor van 100 KW. Dankzij de ruime actieradius kun je lekker ver rijden zonder dat je steeds je auto hoeft op te laden. Moet dit toch, dan kun je de accu in 30 minuten tot 80% opladen. Van binnen heeft de Corsa-e o.a. infotainment, keyless entry en een rijstrookassistent. Dat maakt deze Corsa super modern en toch betaalbaar. Weiterlesen

Interesse in een Opel Corsa-e

Opel Corsa-e tweedehands auto
Opel Corsa-e nieuwe auto
Opel Corsa-e dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Alles over de Opel Corsa-e

In mei 2019 onthulde Opel officieel de geheel vernieuwde Opel Corsa. Deze versie is uitgerust met een brandstofmotor en een elektrische motor. De elektrische versie heet de Opel Corsa e. Samen met de Grandland X Hybrid4, de eerste plug-in hybride van Opel, is de Corsa-e het begin van het nieuwe elektrificatie-tijdperk voor Opel.

De Corsa-e staat op het e-CMP-platform van Peugeot en net als de Peugeot modellen krijgt de Corsa-e een elektromotor van 100 kW met een actieradius van 337 kilometer (WLTP).De buitenkant van de Corsa-e is helemaal nieuw en een tikkeltje Frans. In vergelijking met de huidige Opel Corsa is de daklijn 48 millimeter lager. Ook voorin is er iets veranderd, want de bestuurdersstoel staat 28 millimeter lager.

In de Corsa-e kun je je veilig voelen dankzij de nieuwste veiligheidssystemen. Denk bijvoorbeeld aan Side blind spot, een adaptieve cruisecontrol met radars en een aantal parkeerhulpmiddelen zoals advanced park assist en een 180 graden panoramische achteruitrijcamera. De IntelliLux led-matrix technologie wordt ook voor het eerst toegepast in deze Corsa. Bij dit systeem reageren 8 led-elementen op signalen die de auto via een camera in de voorkant van de auto opvangt. Daarnaast heeft de auto rijstrook-positionering.

Aan de binnenkant zien we een compleet vernieuwd interieur met een vlotte en dynamische uitstraling. Uiteraard is ook dit model uitgerust met de nieuwste versie van Opel Connect. Hiermee heb je toegang tot actuele verkeersinformatie en kan de auto rechtstreeks verbinding maken met hulpdiensten als er onderweg iets gebeurt. Natuurlijk zit er ook een multimediasysteem in de Corsa-e. Opel levert dit systeem met een 7,0-inch touchscreen dat optioneel te vervangen is door een scherm van 10,0-inch. Bij de Corsa-e krijg je standaard Opel e-service waarmee je 6 jaar gratis onderhoud krijgt. Op het accupakket krijg je bovendien 8 jaar garantie (of 180.000 kilometer).

Opel produceert de nieuwe Corsa-e in de fabriek van Groupe PSA in het Spaanse Zaragoza. Een exemplaar met standaarduitrusting begint bij €30.999. Vind je dat te duur, zoek dan een leuke gebruikte Opel Corsa-e.

Opel Corsa-e en de Peugeot e-208

Na de overname van Opel door Peugeot, vroeg iedereen zich af welke gevolgen dat zou hebben. Maar het aanbod van modellen werd eigenlijk juist beter. Samen met de Peugeot e-208 loopt De e-Corsa ver vooruit op de concurrentie. Beide auto’s delen het e-CMP-platform en hebben een elektromotor die 136 pk aan vermogen levert.

De Opel heeft een accu van 47,5 kWh, waarmee je een actieradius van 337 km hebt. Optrekken gaat vlot genoeg. Dankzij het koppel van 260 Nm versnelt de auto in 8,1 seconden van 0 -100 km/u. De topsnelheid ligt op 150 km/u, zodat je de optimale actieradius krijgt. De accu kan via een 11 kW AC-lader opgeladen worden of door middel van een snellader van 100 kW.

Ondanks dat de Corsa-e en de 208 op hetzelfde platform staan, hebben beide auto’s een eigen interieur en exterieur. Het uiterlijk van de Opel is meer bescheiden, met een zakelijk ogend interieur. Voor de buitenkant zijn optioneel veel verschillende hippe lakkleuren te bestellen waarmee je je auto een persoonlijk tintje geeft.

De Peugeot 208-e moet de beste auto in deze klasse worden. In de 208 is meer aandacht besteed aan de details, in vergelijking met de Corsa-e. De Corsa zal wat meer mensen aanspreken, terwijl de Peugeot meer voor de liefhebber is. De verticale dagrijverlichting heeft een puntige vorm. Het nummer 208 staat op de motorkap zodat e-208 ook aan de voorkant goed te herkennen is. Het eigenzinnige karakter van de auto wordt nog extra benadrukt door de donkere accenten rondom de auto.

Kijken we naar de techniek, dan lijken de Corsa-e en e-208 sterk op elkaar. Beide modellen hebben de elektromotor van 136 pk met een koppel van 260 Nm. Ook de e-208 heeft een topsnelheid van 150 km/u en de auto rijdt in 8,1 seconden van 0-100 km/u. De actieradius verschilt nauwelijks tussen deze 2 auto’s. Theoretisch komt de e-208 zo’n 295 km ver en dat is 5 km verder dan de Corsa-e. In de praktijk zul je daar weinig van merken.

Wie wint?

Verschillend zijn deze twee auto’s alleen maar aan de buitenkant. Technisch zijn ze bijna gelijk. Beide auto’s rijden even snel en laden even snel op. Toch zijn ze wel makkelijk uit elkaar te houden: de Corsa-e is met zijn toegankelijke design een allemansvriend, terwijl de e-208 meer gedurfd is en niet voor iedereen is weggelegd. Je moet ervan houden, maar gezien de populariteit van het model zit dat wel goed. Het prijskaartje geeft wel een verschil aan. De Peugeot e-208 kost € 5.251 meer dan de Opel. Het is de vraag wie dat geld over heeft voor een auto met dezelfde techniek maar dan in een ander jasje.

Motoren

De Corsa-e wordt standaard geleverd met een elektromotor van 100 kW (136 pk). De accu heeft een capaciteit van 50 kWh en deze kan in 30 minuten opgeladen worden tot 80% van de maximale capaciteit. Op één acculading rijdt de Opel 337 kilometer (WLTP) volledig elektrisch. Onderweg kun je de MyOpel-app gebruiken om de laadtijden en -kosten zo optimaal mogelijk te maken..

Op de Corsa-e zitten verschillende rijmodi. Zo kun je kiezen voor de Sport-modus met maximale dynamiek, of voor de Eco-modus met een maximaal bereik. De Normal-modus zit daar een beetje tussenin en combineert sportieve prestaties met een uitgebalanceerd energieverbruik. Vanuit stilstand heeft de Corsa 8,1 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te versnellen. De topsnelheid is 150 km/u.

Uitrusting en opties

Tot de standaarduitrusting van de Corsa-e hoort o.a. het volgende:

  • 7-inch Multimediasysteem met Apple CarPlay en Android Auto
  • automatische airconditioning
  • Keyless Open & Start-systeem
  • digitaal instrumentenpaneel

Daarnaast wordt de auto geleverd met 17-inch lichtmetalen wielen, LED-koplampen en de tweekleurige carrosserie maken het uiterlijk compleet. Rijhulpsystemen zitten er ook in, denk dan aan een rijstrookassistent, Forward Collision Alert met automatische noodremfunctie en een rijstrookassistent.

Je kunt de standaard uitvoering optioneel uitbreiden met 3 optiepakketten. Het eerste pakket is het Edition+ pakket, met daarin:

  • Elektrisch bedienbare ramen achter
  • 3-spaaks lederen sportstuurwiel
  • Middenconsole incl. armsteun

Voor de koukleumen onder ons is er het Winter pakket met daarin allerlei extra’s die de auto in de winter comfortabeler maken, zoals:

  • stuurverwarming
  • 3-spaaks lederen sportstuurwiel
  • verwarmbare voorstoelen

Tenslotte kan de Corsa-e uitgebreid worden met een Achteruitrijcamera met 180 graden panorama en Park pilot achter met parkeersensoren.

Veelzijdige EV voor werk en gezin

De gebruikte Opel Corsa-e is een handige 5-deurs elektrische auto die genoeg plaats biedt voor 5 inzittenden. Het is dus een prima middenklasse auto die je prima kunt gebruiken om mee naar je werk te gaan. Achterin is genoeg ruimte om 2 kinderen mee te kunnen nemen en dat maakt deze Opel tot een veelzijdig model.

Beoordelingen voor Opel Corsa

811 Beoordelingen

4,3

Meer informatie

Tips van de redaktie