Sterke punten
- Sterke motor
- Verrassend betaalbaar
- Strak onderstel
Zwakke punten
- Ongebruiksvriendelijke dakconstructie
- Weinig opbergruimte
- Plastic alom
Opel GT Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Opel GT, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Opel GT
-
Opel GT Cabrio 2.0 Benzine - Airco - Topstaat!
€ 18.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 65.068 km
- 03/2007
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
218 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9810 Eke -
Opel GT 1900 *** TOP CONDITION / RESTORED / LEATHER ***
€ 24.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 66.229 km
- 04/1972
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8870 Izegem -
Opel GT turbo 2.0 Lit.
€ 9.250,-Geen informatie- 221.000 km
- 01/2009
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
9,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
218 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-4607 Dalhem -
Opel GT 2.0 Turbo
€ 16.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 36.063 km
- 01/2009
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
9,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
218 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1910 Kampenhout -
Opel GT gt
€ 17.500,-Geen informatie- 75.000 km
- 09/1973
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1755 Gooik -
Opel GT 2.0L Turbo Benz./ Airco/ Leder/Cruise control/...
€ 19.700,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 46.043 km
- 02/2008
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-2300 Turnhout - Hoogstraten -
Opel GT 2.0 Turbo MET GARANTIE
€ 14.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 108.937 km
- 07/2009
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
218 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8530 Harelbeke -
Opel GT GT 2.0 Turbo
€ 22.500,-Geen informatie- 69.000 km
- 08/2009
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
9,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1300 wavre -
Opel GT Turbo Cabrio Sportfahrwerk
€ 19.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 45.000 km
- 07/2007
- 194 kW (264 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6700 Arlon -
Opel GT europees
€ 26.000,-BTW verrekenbaar Geen informatie- 86.000 km
- 09/1973
- 95 kW (129 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1755 Gooik
Interesse in een Opel GT
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
De Opel GT beschikt over een flinke turbomotor, met een al even heerlijke sound. Fiscaal blijft hij nog binnen de perken en toch doen zijn prestaties je denken dat het een 6-cilinder was. Je kan ermee scheuren, maar je kan er evengoed mee cruisen.
De GT ligt ontzettend laag bij de grond, met niet eens 13 cm bodemvrijheid. Dat zorgt voor een zeer duidelijke wegligging en rijgedrag, maar Vlaamse verkeersdrempels nemen is niet zijn favoriete bezigheid. Die moeten vaak schuin opgereden worden.
De Opel GT verplicht je om licht te reizen, want met de kap open blijft er in de koffer nog hoogstens plaats voor wat ondergoed. De tandenborstels kunnen in het handschoenkastje en dat zit dan ook stampvol.
De Opel GT ziet er op z’n Amerikaans uit, zonder zich al te veel aan te trekken van de stijlconventies. Dat de eerste GT van Opel er veel ranker uitzag, zal u worst wezen.
Belangrijke gegevens
De Opel GT werd in Amerika gebouwd, waar de nagenoeg identieke Pontiac Solstice en de Saturn Sky in elkaar werden geknutseld. Hij heeft ook nog Daewoo als achternaam gehad, dus het is met andere woorden een wereldauto. Weet dat Amerikanen hun auto’s terdege uitrusten, maar dat de gebruikte materialen niet bepaald van topkwaliteit zijn.
Motoren
De motor komt van Opel die een nagenoeg identiek exemplaar in zijn OPC-modellen inbouwde. Het is een 2.0-liter viercilinderblok met turbo. Hij was 264 pk en 353 Nm sterk, verbruikte gemiddeld 9.2 l/100 km en stootte 218 gr/km CO2 uit. Die motor maakte de GT 230 km/h snel. Hij werd in de lengte ingebouwd en de kracht ging via een handgeschakelde vijfbak naar de achterwielen. Een automaat was niet voorzien.
Afmetingen
De GT was 1.406 kg zwaar, 4,1 m lang, 1,81 m breed en 1,27 m hoog. Zijn wielbasis was 2,42 m. In de tank kon 52 l (actieradius 550 km), in de koffer in het beste geval 147 l (met dak dicht, met het dak open kon je er nog 2 grote flessen water in kwijt).
Varianten
De GT was een one off. Tenminste als we zijn neven uit de USA aan de kant laten en ook de Vauxhall VX Lightning vergeten.
Prijzen
In 2007 kostte de Opel GT amper € 31.000, dat liep later op tot pakweg € 36.000. Daarmee klopte Opel de verzamelde concurrentie met lengten. Tweedehands heeft de auto wel zijn waarde gehouden. Vandaag koop je in het beste geval een 14 jaar oud exemplaar en dat moet volgens de specialisten nog altijd in de buurt van € 14.000 opleveren.
Design
Buitenzijde
Het begint met serieuze velgen voor 2007: 18 inch in diameter… Gevulde wielkasten met andere woorden, die zeker achteraan naar de hoek van de carrosserie werden getrokken. Een soort van diffuser smelt samen met de achterbumper, met twee uitlaatpijpen onderaan. Zowel de voor- als achterwielkasten zijn opgetrokken. De lange motorkap beschikt over luchthappers. Dat ziet er sportief uit, maar ze zijn nep.
Binnenkant
Tenzij u van zwart plastic houdt, is het interieur van de GT redelijk basic. Er is wel een poging gedaan met chroom, aluminium en zwarte lakken om het wat op te vrolijken… De tellerpartij bestaat uit 2 grote klokken en dan zijn we zowat uitgepraat wat de informatieverstrekking betreft. Het kleine klokje in het midden heeft nauwelijks ruimte voor een schaalverdeling. Op de console vinden we de bediening van de verwarming, de geluidsinstallatie en daaronder een bijzonder kort gehouden pook op de hoge middentunnel. Tel daar nog twee stoelen bij en dan houdt het op.
Veiligheid
Twee airbags, veiligheidsgordels, ABS-remmen en een stevig ingrijpende ESP- en tractiecontrole, daar moet de Opel GT-rijder het mee doen. Geen rolbeugels bijvoorbeeld, en of de hoofdsteunen koprolproof zijn, is verre van zeker. Euro Ncap heeft de GT namelijk niet getest.
Alternatieven
In 2007 had je nog de Honda S2000 als de maat der dingen, er was al een Audi TT Cabrio, een BMW Z4, de Mazda MX5 kon qua roadsterplezier meepraten en was ook de enige auto die met zijn prijs kon concurreren.