Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
opel-vivaro-e-front

Opel Vivaro-e

1 / 3
opel-vivaro-e-front
opel-vivaro-e-side
opel-vivaro-e-back

Sterke punten

  • Zitplaatsen voor negen personen
  • Ideaal voor personenvervoer
  • Makkelijk instappen via schuifdeur

Zwakke punten

  • Oogt als een bedrijfsauto
  • Maten kunnen privékopers afschrikken
  • Uiterlijk van een bestelwagen

Opel Vivaro-e Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Opel Vivaro-e, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Opel Vivaro-e: volledig elektrische personenbus

De Opel Vivaro-e Combi, ofwel Vivaro Electric Combi, is een volledig elektrische 9-persoonsbus die ook nog eens voldoende bagageruimte voor alle reisgenoten biedt. Hij is makkelijk toegankelijk via de grote schuifdeur aan de rechterzijde. Maar accepteer dat hij er uitziet als een bestelwagen.

Interesse in een Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e tweedehands auto
Opel Vivaro-e nieuwe auto
Opel Vivaro-e dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Negen zitplaatsen
  • Grote schuifdeur rechts en grote achterklep
  • Geschikt voor personenvervoer en grote gezinnen
  • Emissievrij rijden

Technische gegevens

Motorisatie

De Opel Vivaro-e biedt géén keuze uit motoren. Er is één elektromotor met een vermogen van 100 kW (136 pk), die de voorwielen aandrijft. Er zijn twee batterijpakketten: 50 en 75 kWh. De actieradius bedraagt 230 km (WLTP) met het kleine batterijpakket en 330 km met het grootste batterijpakket. Aangezien elektromotoren te allen tijde hun maximumtrekkracht leveren, is een versnellingsbak niet nodig.

Afmetingen

De Vivaro-e Combi is leverbaar in twee lengtematen: L2 en L3. L2 is 4,959 meter lang en L3 maar liefst 5,309 meter. Van beide is de breedte 2,01 meter en de hoogte van de L2 is met 1,89 meter vier centimeter kleiner dan die van de L3. De wielbasis is voor beide gelijk: 3,27 meter, dus de L3 heeft een langere overhang aan de achterzijde. Daardoor is de bagageruimte van de langere versie met 6.100 liter in het ideale geval zo’n 800 liter groter dan die in de L2-versie. De draaicirkel van 12,4 meter is voor beide lengtevarianten gelijk.

De belangrijkste specificaties op een rij

Opel Vivaro-e Combi
Marktintroductie September 2020
Lengte x breedte x hoogte 4,95 - 5,30 x 2,01 x 1,89 - 1,93 m
Wielbasis 3,27 m
Inhoud bagageruimte 5.300 - 6.100 l
Ledig gewicht 1.869 - 1.889 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 2.950 - 2.965 kg
Vermogen 100 kW (136 pk)
Koppel 260 Nm
Topsnelheid 130 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 12,1 sec
Batterijcapaciteit 50 - 75 kWh
Verbruik 21,7 kWh/100 km
Actieradius 230 - 330 km

Varianten

De Opel Vivaro-e Combi is er in één standaarduitvoering maar die is uit te breiden met allerlei pakketten. De variatie zit in de lengte (L2 en L3) en het batterijpakket (50 en 75 kWh). De klant kan kiezen voor pakketten voor beter(e) zicht(baarheid), connectiviteit, eCall en automatische airco.

Prijzen

Reken voor de Opel Vivaro-e Combi prijzen die beginnen bij bijna 50.000 euro voor de korte en negenduizend euro meer voor de langere versie, inclusief BTW/BPM en afleverkosten. Free2Move Operational Lease is mogelijk vanaf 499 euro per maand en financial lease via Opel Finance vanaf 435 euro per maand (o.b.v. 5 jaar en 10.000 km per jaar). Prijzen voor occasions variëren natuurlijk met het batterijpakket en per aanbieder, uitvoering en leeftijd, maar globaal kost een Vivaro-e Combi van na 2020 tussen de 48.000 en 59.000 euro.

Design

Buitenkant

Natuurlijk oogt de Opel Vivaro-e Combi als een bestelauto, met één of twee schuifdeuren opzij (een schuifdeur links is optioneel) en een grote, brede achterklep. De aansluiting voor de laadkabel zit subtiel verborgen achter een klepje in het linker voorspatbord. Standaard staat de Vivaro-e Combi op stalen 16-inchwielen met bandenmaat 215/65. De standaard carrosseriekleur is wit. Optionele kleuren zijn metallic zwart, licht- en donkergrijs.

Binnenkant

De interieuruitrusting van de Opel Vivaro-e Combi omvat zaken als een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een tweepersoonsbankje voorin met een bergvak onder de zitting. De tweede zitrij biedt plaats aan drie personen en is in de verhouding 1/3-2/3 gedeeld. Helemaal achterin is nog een 3-zitsbank maar daarop zijn geen ISOFIX-bevestigingspunten aangebracht. Boven elke zitrij is een lampje gemonteerd, die voorin is ook een leeslampje.

opel-vivaro-e-interior

opel-vivaro-e-seats

Veiligheid

Natuurlijk is de Vivaro-e Combi standaard voorzien van onder meer ABS met noodremassistentie, elektronisch stabiliteitsprogramma, Hill Start Assist, cruisecontrol, stuurbekrachtiging, geventileerde schijfremmen vóór en massieve schrijfremmen achter – prettig als je met zijn negenen op pad gaat. Ook prettig: FM-/DAB+-radio met Bluetooth, Coffee Break Alert, bestuurders-, passagiers-, zij- en hoofdairbags voorin en driepuntsgordels op elke zitplaats.

Alternatieven

Opel behoort tot het Stellantis-concern en daartoe behoren onder meer ook de merken Peugeot en Citroën. Ook die merken, én Toyota trouwens, hebben hun eigen versie van de Opel Vivaro in hun assortiment. De Citroën-versie van de elektrische Opel Vivaro-e Combi heet ë-Jumpy Combi, die van Peugeot is de e-Expert Combi en bij Toyota is het de ProAce City Verso Electric. Ook de Mercedes-Benz EQT is een klein alternatief, een kloon van de Renault Kangoo.

FAQ

Waarom zou ik een Opel Vivaro-e Combi kopen?
Stel: je hebt een groot gezin, of een grote vriendenclub of een band – of je bent freelance taxi chauffeur of groepsvervoer der, dan valt je keuze al snel op een van de vele compacte 9-persoonsauto’s – oftewel minibusjes. Maar je wilt ook duurzaam rijden en zorg dragen voor het milieu en het welzijn van de generaties na ons. Dan is een volledig elektrische en lokaal emissievrije auto als de Vivaro-e Combi natuurlijk een uitgelezen keuze.
Welke rijmodi heeft de Vivaro-e Combi?
De bestuurder van de Vivaro-e Combi heeft keuze uit drie rijmodi. De Eco-modus is bedoeld om een zo groot mogelijke actieradius te hebben en dat gaat wat ten koste van onder meer de prestaties. De modus ‘Normal’ zegt het eigenlijk al: dit is de stand waarin je normaliter rijdt, want deze rijmodus biedt de optimale combinatie van rijcomfort en gebruiksgemak. De laatste rijmodus is ‘Power’, voor maximale prestaties bij zware belasting – dus wanneer je met het hele gezin en alle bagage op stap gaat.
Biedt de Opel Vivaro-e Combi ook de mogelijkheid van snelladen?
Jazeker! De Opel Vivaro-e Combi is standaard uitgerust met een 3-fasen 11 kW-lader en later is ook een 1-fase 7,4 kW-oplader leverbaar. Het opladen van de batterij hoeft niet lang te duren, want aan een snellader is de 50 kWh-batterij al in een halfuur vanaf 20 tot 80 procent van zijn capaciteit op te laden.
Hoe ver kun je met een Vivaro-e Combi rijden, wat is de actieradius?
De Opel Vivaro Electric Combi is er - zoals hierboven al beschreven – met keuze uit twee batterijpakketten: 50 en 75 kWh. De versie met 50 kWh-batterij biedt een actieradius tot 230 km (volgens WLTP) en die met een 75 kWh-batterij tot 330 km (WLTP).
Heb ik een vrachtwagenrijbewijs nodig om te mogen rijden in de Opel Vivaro-e Combi?
Nee hoor. Pas als je rijdt in een voertuig met plaats voor meer dan acht passagiers (exclusief de bestuurder dus), dan heb je een busrijbewijs nodig (rijbewijs D is het gewone busrijbewijs en D1 is voor het besturen van busjes voor maximaal 16 passagiers).
Is de Vivaro-e Combi geschikt om mee op vakantie te gaan?
Dat ligt eraan wat je plannen zijn. De actieradius is niet groot, dus je zult onderweg regelmatig moeten (snel)laden. Bovendien ligt de topsnelheid op 130 km/u dus als je op de grote weg wilt meekomen met het overige verkeer, moet de Opel Vivaro-e Combi heel hard werken, zeker als je met veel personen en bagage op weg bent gegaan. Dan verbruikt de auto meer stroom en moet je nog vaker stoppen om de batterij op te laden.
Hoeveel mag de Vivaro-e Combi trekken?
De maximale massa van een ongeremde aanhanger is 750 kilogram. Geremd is het maximale aanhangergewicht 1.000 kilogram.
In welke kleuren is de Opel Vivaro-e Combi leverbaar?
De standaard carrosseriekleur van de Opel Vivaro-e Combi is wit. Optionele kleuren zijn metallic zwart, licht- en donkergrijs en voor die kleuren betaal je 1.150 euro (inclusief BTW en BPM) extra.

Meer informatie

Tips van de redaktie