Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Peugeot 207 CC AS24 4.jpeg

Peugeot 207

1 / 4
Peugeot 207 CC AS24 4.jpeg
Peugeot 207 AS24 1.jpeg
Peugeot 207 AS24 3.jpeg
Peugeot 207 CC AS24 3.jpeg

Sterke punten

  • Stijlvolle looks
  • Breed motorengamma
  • Ook als break én cabrio

Zwakke punten

  • Minder lichtvoetig rijgedrag
  • Beperkte binnenruimte
  • Niet altijd betrouwbaar

Peugeot 207 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot 207, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

In de schaduw van de 206

De 206 was de best verkochte auto die Peugeot ooit in zijn gamma had, maar in 2006 was het tijd voor een opvolger. Dat werd de 207, een auto die omwille van die hoge verwachtingen meteen wat in de schaduw van zijn voorganger zakte. Zo wist hij niet dezelfde verkoopcijfers te realiseren, al betekent dat niet dat een 207 een slechte auto is.

Interesse in een Peugeot 207

Peugeot 207 tweedehands auto
Peugeot 207 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Wie de 206 al een mooie auto vond, kan zeker niet om deze 207 heen kijken. Die bleef namelijk trouw aan het lijnenspel van zijn populaire voorganger, maar scherpte alles wat aan voor een dynamischer totaalplaatje.

  • Dat geldt ook binnenin, waar de broze en onaangenaam harde kunststoffen van de 206 plaats maakten voor moderne soft-touchmaterialen en stevige plastics.

  • Op motorisch vak bood de 207 voor ieder wat wils, van eenvoudige benzineblokjes tot koppelrijke dieselmotoren. Aan de top stond er zelfs een krachtige RC-versie.

  • Naast die sportieveling waren er nog een aantal opmerkelijke varianten van de 207. Dat begon met de SW, een compacte break, en eindigde met een heuse cabrio met een modern vouwdak.

Belangrijke gegevens

Motoren

De Peugeot 207 kende zoveel versies en sprak dus zoveel verschillende doelgroepen aan, dat hij wel een groot motorengamma moest hebben. Enkel van elektrificatie was nog geen sprake, maar verder vond ieder wat wils bij de Peugeot-dealer.

Dat begon bij de benzinemotoren, waar de 207 aanvankelijk verkrijgbaar was met een 1.4-literblokje met 75 of, als zestienklepper, 88 pk. Die laatste maakte na een jaartje al plaats voor een modernere 1.4 VTi die in samenwerking met BMW ontwikkeld werd, en dankzij variabele kleptiming 95 pk bood. Ook de oorspronkelijke 1.6-litermotor met 109 pk moest na een jaar dienst al plaats maken voor een met BMW gedeelde 1.6 VTi-motor met 120 pk, en daarnaast was er een 1.6 THP-motor, die afhankelijk van de versie 150 of 175 pk leverde. Dat laatste cijfer was voorbehouden aan de sportieve versie, de 207 RC.

De dieselmotoren zijn overzichtelijker, want daar passeerden slechts twee blokken de revue. De eerste was de 1.4 HDi met 68 pk, een motor die zijn betrouwbaarheid al had bewezen in de Peugeot 206. Ook de 1.6 HDi was een oude bekende, al kende die wel een paar moderniseringen. Zo was dit blok aanvankelijk verkrijgbaar met ofwel 90 ofwel 109 pk, maar groeiden die vermogens na de facelift in 2009 naar 92 en 112 pk.

Afmetingen

De Peugeot 207 was steeds een compacte auto, al verschillen de afmetingen wel enigszins per carrosserievariant. Zo was de hatchback 4,03 meter lang, 1,75 meter breed en 1,47 meter hoog, ongeacht of hij over drie of vijf deuren beschikte. De CC (Coupé-Cabriolet) was op een haar na even lang en breed, maar natuurlijk wel een paar centimeter lager voor een totale hoogte van 1,40 meter. Het omgekeerde gebeurde bij de SW, een break die naast 1,51 meter hoog ook 4,16 meter lang werd.

Die SW was dan ook de ruimste van het 207-gamma, met voldoende ruimte voor een jong gezin en hun bagage. De koffer was bijvoorbeeld goed voor 428 liter bagage, een opvallend groot cijfer. Dat zakte naar 270 liter bij de hatchback, waardoor je verrassend genoeg meer laadruimte kreeg in de cabrio. Die was goed voor 370 liter volume met het dak omhoog – want anders nam die een deel van de ruimte onder het kofferdeksel in.

Varianten

De Peugeot 207 was verkrijgbaar in een handjevol verschillende koetswerkvarianten. De driedeurs hatchback was destijds het populairst, gevolgd door een exemplaar met dezelfde afmetingen maar wel vijf deuren. Nog handiger was de 207 SW, een compacte break. Zij die vooral op zoek waren naar een stijlvolle, zomerse rijervaring konden terecht bij de 207 CC of ‘Coupé-Cabriolet’. In 2009 kregen al deze varianten een facelift, waarbij ze op nieuwe verlichting en bumpers getrakteerd werden.

Prijzen

De Peugeot 207 werd in Europa verkocht van 2006 tot 2013, dus je bent aangewezen op de tweedehandsmarkt indien je er eentje wil. Daar vraagt men er doorgaans geen hoge prijzen voor, want je zet al een gekeurde 207 op je naam vanaf een paar duizend euro. Zoek je echter een knap onderhouden exemplaar, dan zet je best minstens 5.000 euro opzij. Een SW kost niet zoveel meer, maar de 207 CC blijkt wel wat waardevoller. Reken op 6.000 à 7.000 euro voor een knappe cabrio van na de facelift.

Design

Buitenzijde

206 was een succesnummer voor Peugeot, dus het was maar logisch dat ze bij de introductie van de 207 niet radikaal met het oude design braken. Daarom kozen de Fransen er eerder voor om het lijnenspel van de 206 aan te scherpen en te moderniseren. Het resultaat mocht er dan ook zijn, want de 207 zag er sportiever en tegelijk stijlvoller dan ooit uit. Vooral als cabrio mocht je er best in gezien worden, ongeacht of het dakje eraf was of toch omhoog stond. De SW pakte het dan weer functioneler aan met een langere, hogere achterpartij, maar ook die was de designafdeling niet vergeten. Zo werden de achterlichten op dynamische wijze versmolten met de achterste zijruitjes, zodat je niet alleen een goed zicht naar achter kreeg maar ook in een knappe gezinswagen onderweg was.

Binnenzijde

Ook binnenin boekte de 207 flink wat vooruitgang ten opzichte van de 206. Het dashboard bestond bijvoorbeeld niet alleen uit knappere materialen, maar werd ook heel wat sportiever vormgegeven. De tellers zaten voortaan in kokers met een glazen afdekking, terwijl de bedieningselementen overzichtelijk thuisgebracht werden in een cockpit-achtige, rechtopstaande middenconsole. De RC kreeg bovendien een sportstuurtje mee, terwijl de topversies beschikten over luxueuze opties zoals lederen bekleding en zelfs verwarmde stoelen.

Veiligheid

Bij zijn lancering in 2006 bleek de Peugeot 207 een veilige auto te zijn. Zo scoorde hij de volle vijf op vijf sterren bij zijn Euro NCAP-botsproeven. De passieve veiligheid was bijvoorbeeld goed voor die tijd met standaard zes airbags, stabiliteitscontrole en ABS. Het moet gezegd dat de veiligheidsvereisten van de Euro NCAP er door de jaren heen op verstrengd zijn, waardoor een 207 natuurlijk wat minder veilig zal zijn dan een gloednieuwe auto.

Alternatieven

Hatchbacks in het B-segment zijn talrijk, en dat was bij de lancering van de Peugeot 207 niet anders. Zo ondervond hij al concurrentie van concerngenoot Citroën, met een C3 op hetzelfde platform als de 207. Daarnaast kon je ook kiezen voor een Opel Corsa, Ford Fiesta, Seat Ibiza of Skoda Fabia, of een Volkswagen Polo indien het toch iets meer mocht kosten. In de Japanse hoek vinden we dan weer modellen als de Toyota Yaris, Nissan Micra of Mazda 2.

FAQ

Is de Peugeot 207 betrouwbaar?
De meeste exemplaren van de Peugeot 207 zijn betrouwbaar indien ze goed onderhouden worden, al zijn er wel een paar problemen op te merken. Zo heeft de 1.6 HDi-diesel een beperkte oliereserve, waardoor de olie zelfs al vervuild kan raken wanneer je het onderhoudsschema volgt. Daarnaast is de distributieketting van de 1.6 THP-benzinemotoren gevoelig, en indien die spanning verliest is het volledige motorblok onherstelbaar beschadigd. Laat een kenner dus zeker even kijken naar de toestand van die ketting indien je er toch eentje koopt.
Mag de Peugeot 207 nog binnen in de LEZ?
De Peugeot 207’s met benzinemotoren mogen allemaal binnen in de lage emissiezones van Vlaanderen en Brussel tot en met 2029. Let echter op indien je een Peugeot 207 op diesel hebt, want die mogen in de meeste gevallen de LEZ niet meer binnen. Enkel indien je motor beantwoordt aan emissienorm Euro 5, mag die binnen tot 2025. Dit geldt doorgaans enkel voor sommige modellen geleverd vanaf 2011.

Beoordelingen voor Peugeot 207

228 Beoordelingen

4,4

Meer informatie

Modellen