Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Peugeot 207 CC AS24 4.jpeg

Peugeot 207 CC

1 / 4
Peugeot 207 CC AS24 4.jpeg
Peugeot 207 CC AS24 1.jpeg
Peugeot 207 CC AS24 2.jpeg
Peugeot 207 CC AS24 3.jpeg

Sterke punten

  • Stijlvolle looks
  • Potente motoren
  • Volwaardige cabriolet

Zwakke punten

  • Minder lichtvoetig rijgedrag
  • Beperkte ruimte
  • Niet altijd betrouwbaar

Peugeot 207 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot 207, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7.1 - 15.6s
Maximumsnelheid:166 - 220 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):98 - 173 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.8 - 7.4 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4030 x 1720 x 1397 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:187 - 449 liter
Aanhangergewicht:275 - 457 kg

De compacte Coupé-Cabriolet

De 206 was de best verkochte auto die Peugeot ooit in zijn gamma had, en de meest iconische variant was misschien wel de Coupé-Cabriolet. Daarom moest er ook van de opvolger, genaamd 207, zo’n model met vouwdak komen. Dat werd de 207 CC, een auto die dagelijkse inzetbaarheid mooi wist te combineren met een vleugje zomerse charme.

Interesse in een Peugeot 207 CC

Peugeot 207 CC tweedehands auto
Peugeot 207 CC dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Wie de 206 CC al een mooie auto vond, kan zeker niet om deze 207 CC heen kijken. Die bleef namelijk trouw aan het lijnenspel van zijn populaire voorganger, maar scherpte alles wat aan voor een dynamischer totaalplaatje.

  • Dat geldt ook binnenin, waar de broze en onaangenaam harde kunststoffen van de 206 plaats maakten voor moderne soft-touchmaterialen en stevige plastics.

  • Op motorisch vak bood de 207 voor ieder wat wils, maar de CC-versie hield het uitsluitend op de sterkere diesel- en benzineblokjes.

  • Het verkoopargument voor de 207 CC was natuurlijk zijn metalen vouwdak, dat voldoende isolatie bood tegen de elementen en ’s zomers toch een volwaardige openluchtervaring gaf.

Belangrijke gegevens

Motoren

De Peugeot 207 kende zoveel versies en sprak dus zoveel verschillende doelgroepen aan, dat hij wel een groot motorengamma moest hebben. Zo was de zwakste dieselmotor amper 68 pk sterk, maar stond er ook een RC-versie in de catalogus met wel 174 pk. Die uitersten zagen we niet terug in het aanbod van de CC, die telkens de krachtige middenweg koos.

Dat begon bij de benzinemotoren, waar de 207 CC aanvankelijk alleen verkrijgbaar was met een de 1.6-liter THP-motor met 150 pk. Die kreeg vanaf 2008 gezelschap van een 1.6 VTi zonder turbo die in samenwerking met BMW ontwikkeld was, en 120 pk produceerde. Bij de facelift in 2009 werd de turbomotor een paar pk sterker, zodat de 1.6 THP nu 156 pk bood.

Bij de dieselmotoren waren er eveneens twee mogelijkheden, al waren beide motorisaties wel gebaseerd op hetzelfde 1.6-liter HDi-blok. Zo was dit blok aanvankelijk verkrijgbaar met ofwel 90 ofwel 109 pk, maar groeiden die vermogens na de facelift in 2009 naar 92 en 112 pk.

Afmetingen

De Peugeot 207 was steeds een compacte auto, al verschillen de afmetingen wel enigszins per carrosserievariant. Zo was de hatchback 4,03 meter lang, 1,75 meter breed en 1,47 meter hoog, ongeacht of hij over drie of vijf deuren beschikte. De CC (Coupé-Cabriolet) was op een haar na even lang en breed, maar natuurlijk wel een paar centimeter lager voor een totale hoogte van 1,40 meter.

De ruimste was natuurlijk de SW-break, al deed de CC het ook niet slecht. Daar was de kofferruimte namelijk goed voor 370 liter volume met het dak omhoog – want anders nam dat een deel van de ruimte onder het kofferdeksel in. Dat is interessant genoeg 100 liter meer dan wat de hatchback wist te bieden, al moest je daar natuurlijk wel wat ruimte in de cabine voor opofferen. Zo beschikte de CC wel nog over een achterbank, maar was die maar net groot genoeg om twee kinderen over korte afstanden mee te nemen.

Varianten

De Peugeot 207 was verkrijgbaar in een handjevol verschillende koetswerkvarianten. De driedeurs hatchback was destijds het populairst, gevolgd door een exemplaar met dezelfde afmetingen maar wel vijf deuren. Nog handiger was de 207 SW, een compacte break. Zij die vooral op zoek waren naar een stijlvolle, zomerse rijervaring konden terecht bij de 207 CC of ‘Coupé-Cabriolet’. In 2009 kregen al deze varianten een facelift, waarbij ze op nieuwe verlichting en bumpers getrakteerd werden.

Prijzen

De Peugeot 207 werd in Europa verkocht van 2006 tot 2014, dus je bent aangewezen op de tweedehandsmarkt indien je er eentje wil. Daar vraagt men er doorgaans geen hoge prijzen voor, maar de 207 CC blijkt wel wat waardevoller dan de andere modellen. Reken op 6.000 à 7.000 euro voor een knappe cabrio van na de facelift, al vind je meer aftandse exemplaren vanaf zo’n 4.000 euro.

Design

Buitenzijde

206 was een succesnummer voor Peugeot, dus het was maar logisch dat ze bij de introductie van de 207 niet radikaal met het oude design braken. Daarom kozen de Fransen er eerder voor om het lijnenspel van de 206 aan te scherpen en te moderniseren. Het resultaat mocht er dan ook zijn, want de 207 zag er sportiever en tegelijk stijlvoller dan ooit uit. Vooral als cabrio mocht je er best in gezien worden, ongeacht of het dakje eraf was of toch omhoog stond.

Binnenzijde

Ook binnenin boekte de 207 flink wat vooruitgang ten opzichte van de 206. Het dashboard bestond bijvoorbeeld niet alleen uit knappere materialen, maar werd ook heel wat sportiever vormgegeven. De tellers zaten voortaan in kokers met een glazen afdekking, terwijl de bedieningselementen overzichtelijk thuisgebracht werden in een cockpit-achtige, rechtopstaande middenconsole. De topversies beschikten bovendien over luxueuze opties zoals lederen bekleding en zelfs verwarmde stoelen.

Veiligheid

Bij zijn lancering in 2006 bleek de Peugeot 207 een veilige auto te zijn. Zo scoorde hij de volle vijf op vijf sterren bij zijn Euro NCAP-botsproeven. De passieve veiligheid was bijvoorbeeld goed voor die tijd met standaard zes airbags, stabiliteitscontrole en ABS. Het moet gezegd dat de veiligheidsvereisten van de Euro NCAP er door de jaren heen op verstrengd zijn, waardoor een 207 natuurlijk wat minder veilig zal zijn dan een gloednieuwe auto.

Alternatieven

Hatchbacks in het B-segment zijn talrijk, maar dat kan niet gezegd worden voor cabrioletversies van die hatchbacks. Zo vind je eigenlijk maar een handjevol alternatieven op de markt, in de vorm van de Nissan Micra C+C, de Opel Tigra TwinTop en de Mitsubishi Colt CZC.

FAQ

Is de Peugeot 207 CC betrouwbaar?
De meeste exemplaren van de Peugeot 207 CC zijn betrouwbaar indien ze goed onderhouden worden, al zijn er wel een paar problemen op te merken. Zo heeft de 1.6 HDi-diesel een beperkte oliereserve, waardoor de olie zelfs al vervuild kan raken wanneer je het onderhoudsschema volgt. Daarnaast is de distributieketting van de 1.6 THP-benzinemotoren gevoelig, en indien die spanning verliest is het volledige motorblok onherstelbaar beschadigd. Laat een kenner dus zeker even kijken naar de toestand van die ketting indien je er toch eentje koopt.
Mag de Peugeot 207 CC nog binnen in de LEZ?
De Peugeot 207 CC’s met benzinemotoren mogen allemaal binnen in de lage emissiezones van Vlaanderen en Brussel tot en met 2029. Let echter op indien je een Peugeot 207 op diesel hebt, want die mogen in de meeste gevallen de LEZ niet meer binnen. Enkel indien je motor beantwoordt aan emissienorm Euro 5, mag die binnen tot 2025. Dit geldt doorgaans enkel voor sommige modellen geleverd vanaf 2011.

Beoordelingen voor Peugeot 207

228 Beoordelingen

4,4