Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
PEUGEOT_E_208_2307STYP_050 (1).jpg

Peugeot 208

1 / 18
PEUGEOT_E_208_2307STYP_050 (1).jpg
PEUGEOT_E_208_2307GJ_509.jpg
PEUGEOT_E_208_2307GJ_601.jpg
PEUGEOT_E_208_2307GJ_400.jpg
PEUGEOT_E_208_2307STYP_020.jpg
PEUGEOT_E_208_2307STYP_050.jpg
PEUGEOT_E_208_2307STYP_301.jpg
PEUGEOT_E_208_2307STYP_410.jpg
PEUGEOT_E_208_2307STYP_516.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC008.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC015.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC027.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC033.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC039.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC040.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC051.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC056.jpg
PEUGEOT_E208_TESTDRIVE_2311TC059.jpg

Sterke punten

  • Geslaagd design
  • Aangenaam rijgedrag
  • Ook beschikbaar als elektrische e-208

Zwakke punten

  • Duurder dan een aantal van zijn rechtstreekse concurrenten
  • Niet de ruimste binnenin
  • iCockpit vraagt gewenning

Peugeot 208 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot 208, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.7 - 16.4s
Maximumsnelheid:162 - 230 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):79 - 149 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3 - 6.4 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:3962 x 1739 x 1430 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:285 - 1076 liter
Aanhangergewicht:336 - 575 kg

Peugeot 208, succesnummer op benzine of met batterij

Peugeot heeft een lange traditie in compacte stadswagens met uitstraling en rijplezier, die teruggaat tot de 205 in de jaren ‘80. De nieuwste generatie van de 208, die in 2019 gelanceerd werd en voor 2024 een facelift kreeg, vertaalt die eigenschappen naar een hedendaags geheel met een leuk design, een aangenaam onderstel en ook een 100% elektrische optie. Lees verder

Interesse in een Peugeot 208

Peugeot 208 tweedehands auto
Peugeot 208 nieuwe auto
Peugeot 208 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede punten

  • Geslaagde facelift voor 2024
  • Aangenaam rijgedrag
  • Overzichtelijk gamma
  • 100% elektrische e-208 met een degelijk rijbereik

Belangrijke gegevens

Sinds zijn lancering in 2019 is de Peugeot 208 een kassucces voor Peugeot, waarbij hij verschillende jaren na elkaar de best verkochte auto was in Europa. Voor 2024 kreeg het model een facelift, met een aangepast design en een uitgebreider technologisch pakket, vooral qua veiligheid.

Motoren

Het motorenpalet van de 208 bestaat op benzinevlak uit de 1.2 liter grote driecilinder in verschillende vermogensuitvoeringen, en daarnaast kan je kiezen voor de 100% elektrische e-208 in twee uitvoeringen. De 208 is altijd voorwielaangedreven. Een dieselmotor is niet langer verkrijgbaar, zoals bij veel modellen in dit segment het geval is.

Het benzinegamma van de 208 start met de 1.2 PureTech, die leverbaar is zonder turbo en een vermogen van 75 pk en met turbo voor een vermogen van 100 pk. De 75 pk wordt altijd geleverde met een handgeschakelde vijfbak, terwijl de 100 pk sterke uitvoering verkrijgbaar is met een handgeschakelde vijfbak of een achttraps automaat. Er is ook een 48V Hybride verkrijgbaar van het blok, en dat met 100 of 136 pk, beide standaard met een zestraps gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling.

De 100% elektrische e-208 is verkrijgbaar met een 136 pk sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft of een 156 pk sterke versie. De basisversie wordt gevoed door een batterij met een capaciteit van 50 kWh en komt daarmee zo’n 360 km ver volgens de WLTP-cyclus. De krachtigere versie wordt dan weer gekoppeld aan een batterij met een capaciteit van 51 kWh, en hij is op papier bovendien zuiniger, wat zorgt voor een officieel rijbereik van zo’n 400 km (WLTP). Standaard laden beide versies op aan een vermogen van 7,4 kW of optioneel 11 kW driefasig. Snelladen kan dan weer aan een vermogen tot 100 kW DC, goed voor 20% tot 80% bijladen in zo’n 25 minuten.

Afmetingen

Afmetingen
Lengte (m) 4,06 meter
Breedte (m) 1,75 meter
Hoogte (m) 1,44 meter
Wielbasis (m) 2,54 meter
Leeggewicht (kg) Vanaf 1.047 kg (1.455 kg voor de e-208)

Sinds het wegvallen van de 108 is de 208 de instapper in het Peugeot-gamma. Met zijn lengte van iets meer dan 4 meter past hij perfect in het B-segment. De koffer van de Peugeot 208 is 311 liter groot, wat een gemiddelde waarde is voor het segment. De 208 is altijd een vijfdeurs, maar de designers hielden her glasoppervlak achteraan beperkt om hem sportiever te doen ogen. Passagiers achterin zouden dus een wat opgesloten gevoel kunnen krijgen.

Uitvoeringen

Het gamma is overzichtelijk opgebouwd rond drie uitrustingsniveaus, of je nu kiest voor de benzinevariant of de 100% elektrische E-208. De ‘Active’ is de basisuitvoering. Hij is onder andere uitgerust met een manuele airco, elektrische ramen voor- en achteraan, elektrisch bedienbare spiegels en de Peugeot iCockpit met een klein stuurtje met daarachter analoge tellers, en een 10 duim groot centraal scherm voor het infotainmentsysteem.

De ‘Allure’ is het middelste uitvoeringsniveau in het 208-gamma. Bovenop de uitrusting van de Active krijgt hij parkeersensoren achteraan, 16 duim grote lichtmetalen velgen, een grille in koetswerkkleur, een 10 duim grote digitale instrumentencluster en een 10 duim groot centraal infotainmentscherm in high defenition, het Peugeot iConnect syteem met smartphone-connectiviteit en ook achteraan een USB-C en USB-A aansluiting.

De ‘GT’ is de topuitvoering van de Peugeot 208, met een meer sportieve look dankzij onder andere full LED koplampen, ‘GT’-badges en in glanzend zwart uitgevoerde wielkastranden, maar ook extra uitrusting bovenop die van de 208 Allure. Zo is hij standaard voorzien van elektrisch inklapbare spiegels, een achteruitrijcamera, keyless toegang en starten, aanpasbare sfeerverlichting voor het interieur en een 10 duim grote digitale tellerpartij met 3D display.

Prijzen

De instapversie van de Peugeot 208, de 1.2 PureTech 75 in Active uitvoering, kost minimaal € 21.165. Voor de goedkoopste turboversie (100 pk Active) betaal je € 1.200 meer, en nog eens € 1.600 extra als je hem wil met de achttraps automaat. De 100 pk sterke hybride in Active-uitvoering kost je dan weer minimaal € 25.065, terwijl de 136 pk sterke hybride een prijskaartje heeft van net geen € 30.000, al krijg je daarvoor wel de topuitvoering GT.

Bij de 100 % elektrische e-208 beginnen de prijzen vanaf € 35.615 voor de 136 pk sterke versie in Active-uitvoering, terwijl je voor de 156 pk sterke e-208 standaard de GT-uitvoering voorgeschoteld krijgt voor een prijs vanaf € 10.135.

Wat het tweedehands aanbod betreft, filter je bij AutoScou24.be op jouw criteria om de prijzen van jouw ideale uitvoering te vinden. Hou er rekening mee dat ook de vorige generatie van Peugeot’s kleinste 208 heette, en sinds 2019 de huidige tweede generatie geleverd wordt, wat de lagere prijzen voor de pre-2019 versies verklaart.

Design

Buitenzijde

Hoewel het basisdesign van de 208 al uit 2019 stamt, oogt het model nog steeds modern. Daar helpt ook de facelift voor 2024 bij, die onder andere een meer uitgesproken neus en aangepaste lichtblokken brengt.

Binnenzijde

Binnenin is de 208 modern gestyled en ook mooi afgewerkt. Een vast kenmerk van Peugeot de laatste jaren is de iCockpit, waarbij gebruik gemaakt wordt van een kleiner en laag geplaatst stuur om de auto meer dynamisch te doen aanvoelen. Vooral in combinatie met de hogere uitrustingsniveaus die een digitale tellerpartij krijgen, oogt dat mooi, maar het vergt wel wat gewenning.

Veiligheid

Het pre-faceliftmodel van de Peugeot 208 haalde bij zijn lancering in 2019 een EuroNCAP crashtestscore van 4 sterren, terwijl de maximumscore 5 sterren bedraagt. Vooral op voetgangersbeveiliging scoorde het model ondermaats. Ondertussen zijn de procedures bij de onafhankelijke veiligheidsorganisatie strenger geworden, maar anderzijds heeft de 208 bij de facelift ook veel meer actieve veiligheidssystemen gekregen.

Alternatieven

De Peugeot 208 zit in het drukbevolkte B-segment, waar heel wat concurrenten zijn, vooral modellen met verbrandingsmotoren. Denk aan de goedkopere Citroën C3 en Opel Corsa uit eigen huis, de Dacia Sandero in het budgetsegment, de Hyundai i20, Mazda 2, MG 3, Renault Clio, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Toyota Yaris en VW Polo.

Op elektrisch vlak is de concurrentie wat minder uitgebreid, met ook hier de Citroën e-C3 en Opel Corsa-e, maar ook de Fiat 600 uit eigen huis. Verder zijn er nog de Renault 5 en in de hogere prijsklasse de Mini Cooper E.

FAQ

Sinds wanneer is de Peugeot 208 op de markt?
Deze generatie van de Peugeot 208 (de tweede generatie) kwam in 2019 op de markt, maar krijgt voor het modeljaar 2024 een facelift. De voorganger van de 208 heette echter ook al 208, terwijl Peugeot tot dan toe de modelnummers altijd liet oplopen (205, 206, 207, …).
Hoe ver kan de 100% elektrische Pegeot e-208 rijden?
De Peugeot e-208 is verkrijgbaar met een keuze uit twee aandrijflijnen. De 136 pk sterke motor met de 50 kWh batterij geraakt officieel zo’n 360 km ver. De 156 pk sterke aandrijflijn is zuiniger en zijn batterij is met 51 kWh ook iets groter, wat betekent dat hij officieel zo’n 400 km ver geraakt.

Beoordelingen voor Peugeot 208

24 Beoordelingen

4,5

Meer informatie

Modellen