Peugeot 807 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Peugeot 807, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Peugeot 807
-
Peugeot 807 HDi 135 Family gps cuir clim
€ 1.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 308.000 km
- 07/2011
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1420 Braine l'Alleud -
Peugeot 807 807 2.0 HDi Active FAP
€ 4.950,-Geen informatie- 210.000 km
- 05/2013
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1000 Bruxelles -
Peugeot 807 2.0 HDi ST Confort FAP
€ 3.000,-Geen informatie- 270.839 km
- 12/2010
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7943 Gages -
Peugeot 807 2.0i 16v ST Confort
€ 1.600,-Geen informatie- 300.000 km
- 10/2008
- 103 kW (140 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4950 waimes -
Peugeot 807 2.0 HDi SR Confort
€ 2.000,-Geen informatie- 297.000 km
- 08/2007
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
175 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-6150 Anderlues -
Peugeot 807 807 HDi 130 Family
€ 4.500,-Geen informatie- 191.500 km
- 08/2006
- 94 kW (128 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
7,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2460 KASTERLEE
Interesse in een Peugeot 807
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Peugeot e-5008, de allrounder (2024)
Eerste contact: Peugeot 508 Facelift – Tweede kans (hopelijk)
Test: Peugeot 308CC 2.0 HDi 163 – Gradaties in plezier
Peugeot 2008: Knapper, handiger… en ook elektrisch
Test: Peugeot 3008 – Niets te vrezen van de Tiguan
Special: Peugeot – Patio – Alle ogen gericht op 2008 Concept en 208 GTi
Alternatieve modellen
Dit was echter een vergissing die Peugeot tien jaar ontwikkelingsvoorsprong zou kosten. Want toen Matra met de nieuwe partner Renault in 1984 de Renault Espace als Europa's eerste gezins-MPV op de markt bracht, had concurrent Peugeot niks gelijkwaardigs te bieden. Pas nadat de Renault Espace had laten zien dat hij in staat was om een gat in de markt op te vullen kwam Peugeot er achteraan en begon Peugeot met Fiat aan het project Eurovan. Dit project moest een gezamenlijke grote sedan voor de merken Peugeot, Citroën, Fiat en Lancia ontwikkelen. In 1994 was de Eurovan dan eindelijk klaar voor de markt. Hij werd in Frankrijk geproduceerd en in vrijwel identieke versies als Fiat Ulysse, Lancia Zeta en Citroën Evasion op de markt gebracht. Bij producent Peugeot kwam de grote sedan aanvankelijk onder de bouwseriebenaming Peugeot 806 in de handel. De vanaf 2002 geproduceerde tweede generatie van de Eurovan werd vervolgens als Peugeot 807 gepresenteerd.
Een variabel zitplaatsaanbod voor maximaal acht passagiers in de Peugeot 807
Met zijn steile panoramavoorruit en de korte, wigvormige voorkant kwam de Peugeot 807 op het eerste gezicht over als een licht gewijzigde uitvoering van de Renault Espace uit de late jaren '80. Een origineel design, zo dachten de ontwerpers, speelt voor de beoogde doelgroep een minder grote rol dan het plaatsaanbod. En in dit opzicht lag de Peugeot 806 al voor op de Renault Espace: hij was namelijk zo'n twintig centimeter langer. Deze extra ruimte werd gebruikt om in de 4,46 meter lange carrosserie acht zitplaatsen onder te brengen; één zitplaats meer dan in het concurrentiemodel. De verder ontwikkelde Peugeot 807 breidde het plaatsvoordeel uit en kreeg een gemoderniseerde carrosserie met een lengte van voortaan 4,72 meter en een nieuw vormgegeven interieur met centraal geplaatste boordinstrumenten. Net als zijn voorganger werd ook de Peugeot 807 met twee zijdelingse schuifdeuren uitgerust. Deze moesten de toegang tot het passagiersgedeelte met vijf tot acht losse zitplaatsen makkelijker maken.
De motoren van de Peugeot 807
De Peugeot 807 verscheen in 2002 allereerst in twee benzinemodellen. De 2,0 liter versie beschikte over een prestatievermogen van 103 kW (140 pk) en het 2,2 liter model over 116 kW (158 pk). In 2003 verscheen het V6-topmodel met een cilinderinhoud van 3,0 liter, deze gaf de Peugeot 807 een prestatievermogen van 150 kW (204 pk). Als benzinemodel was de Peugeot 807 allereerst verkrijgbaar in een 2,0 liter variant met 80 kW (109 pk). Deze werd in 2007 vervangen door een motor met 88 kW (120 pk) voor het goedkoopste dieselmodel. Tot 2006 was er ook een motor met een cilinderinhoud van 2,2 liter in de collectie opgenomen, deze had een prestatievermogen van 94 kW (128 pk). Als nieuw topmodel werd er vanaf 2008 een biturbo-motor met 125 kW (170 pk) aangeboden. Alle dieselmotoren waren vanaf het begin van de productie met een roetfilter uitgerust en voldeden vanaf 2006 aan de Euro4-norm.