Actueel aanbod voor Pontiac
-
Pontiac Firebird zeer goede staat
€ 9.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 22.710 km
- 05/1994
- 109 kW (148 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3920 Lommel -
Pontiac Firebird
€ 5.000,-Geen informatie- 189.694 km
- 09/1990
- 104 kW (141 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-6760 Virton -
Pontiac Trans Am Trans am GTA
€ 12.000,-Geen informatie- 16.235 km
- 05/1988
- 150 kW (204 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
11,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3583 Paal -
Pontiac Fiero GT F40 Ferrari kit van Apal
€ 6.900,-Geen informatie- 132.651 km
- 09/1987
- 105 kW (143 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
8,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8310 Assebroek -
Pontiac Trans Am 6.6 v8 10 th anniversary
€ 38.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 76.300 km
- 08/1979
- 137 kW (186 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3500 Hasselt
Vooral de sportmodellen van Pontiac waren succesvol als importauto
In Europa waren de modellen van Pontiac altijd voertuigen die men maar zelden zag. Toen het moederconcern General Motors (GM) aankondigde dat het merk vanwege bezuinigingsmaatregelen en de reductie van het merkportfolio in 2009/2010 zou worden stopgezet, schonk men hier dan ook weinig aandacht aan. In Noord-Amerika was dat anders. Hier golden de sedans, coupés en cabriolets van Pontiac uiterlijk sinds de jaren 50 als betaalbare modellen met een sportief design en een sportieve motor. Sinds eind jaren 60 speelden voor de import naar Europa vooral de coupés en cabriolets uit de Pontiac sportautoserie GTO een rol. Net als de Pontiac Firebird die in 1967 in de Pony car klasse verscheen, de Pontiac Grand Am en de Pontiac Grand Prix. De compacte Pontiac Astre, Pontiac LeMans en de in 2009 nieuw verschenen Pontiac G3 werden buiten de Amerikaanse markten nauwelijks aangeboden.
De sedans, combis, coupés en cabriolets van Pontiac
De fabrikant bracht vanaf 1972 de Pontiac Grand Am op de markt als vierdeurs sedan en coupé. Deze sportief gemotoriseerde modellen hoorden bij de middenklasse serie Pontiac LeMans. De topversie van de Pontiac Grand Am werd aangeboden met een 7,5 liter V8-motor. In Europa verscheen hij vooral als coupé in een klein aantal op straat. De productie hiervan werd in 2004 beëindigd en daarna werd hij opgevolgd door de Pontiac G6. De klassieker van Pontiac werd tot 2009 onder de nieuwe modelnaam voortaan ook als cabriolet gebouwd. Boven de Pontiac Grand Am stond de van 1968 tot 2008 in zeven generaties geproduceerde Pontiac Grand Prix, die als sedan en coupé op de markt kwam. Als opvolgermodel introduceerde de fabrikant in 2007 de Pontiac G8. Deze loste tegelijkertijd de Pontiac Bonneville af en bleef tot 2009 als sedan in de collectie. Voor de Amerikaanse markt produceerde Pontiac bovendien ook combis zoals de Pontiac Safari, Pontiac Parisienne en Pontiac Catalina.
De sportautos van het merk Pontiac
Het eerste model uit zijn klassieke sportautoserie introduceerde de fabrikant in 1964 met de coupé Pontiac GTO. Met zijn V8-motor en cilinderinhoud van 6,4 liter werd hij de medestichter van de Amerikaanse voertuigklasse van de muscle cars en was hij tien jaar lang bepalend voor het sportieve optreden van het merk. Pas dertig jaar na de productiebeëindiging van de eerste generatie verscheen er een nieuwe generatie. Tussen 2003 en 2006 liet Pontiac de legendarische GTO in Australië namelijk voor korte tijd weer van de band rollen. De tweede sportautoklassieker van het merk werd de in 1967 gepresenteerde Pontiac Firebird, die tot 2002 in vier generaties als tweezits coupé en in de laatste bouwfase ook als cabriolet met stoffen dak werd aangeboden. Het modelpalet van de sportieve tweezitters werd in 1984 uitgebreid met de middenmotor sportauto Pontiac Fiero. Deze bleef echter slechts vier jaar in de collectie. In 2005 probeerde Pontiac nog een keer vier jaar lang een model in de sportautosector te positioneren met de roadster Pontiac Solstice.
De SUVs en MPVs van Pontiac
Het moederconcern GM breidde de voertuigcollectie van zijn tot dusver op sportieve autos gespecialiseerde merk in 1990 uit met de Pontiac Trans Sport. De in 1996 gepresenteerde tweede generatie van de Pontiac Trans Sport verscheen in Europa in het begin onder de naam Opel Sintra. Vanaf 1999 kwam hij dan als Chevrolet Trans Sport op de markt. Onder het merk Pontiac bood MG tussen 2001 en 2005 de SUV Pontiac Aztek aan. Deze werd vanaf 2005 tot aan de beëindiging van het merk opgevolgd door de Pontiac Torrent.