Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
renault-avantime-side

Renault Avantime

1 / 3
renault-avantime-side
renault-avantime-back
renault-avantime-front

Renault Avantime Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Avantime, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De Renault Avantime komt in 2001 op de markt

De Renault Avantime kwam in november 2001 op de markt en hoorde tot de hogere middenklasse. Het model was uitsluitend als driedeursversie verkrijgbaar en richtte zich eerder op een nichegroep, aangezien hij het plaatsaanbod van een MPV combineerde met enkele technische innovaties, maar dus wel met slechts drie deuren uit was gerust. Lees meer

Interesse in een Renault Avantime

Renault Avantime tweedehands auto
Renault Avantime dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Avantime onderscheidde zich weliswaar door een uiterst onconventioneel design, toch werd de productie na 8.545 voertuigen en iets meer dan een jaar al in maart 2003 weer beëindigd vanwege afzetmoeilijkheden.

Uitvoeringen en motoren van de Renault Avantime

Technisch gezien stamt de Avantime van hetzelfde bouwplatform als de Renault Espace III. De Avantime was met drie verschillende motoren verkrijgbaar: het benzinepalet bestond uit een 2,0 liter turbomotor met een vermogen van 120 kW en een 3,0 liter zescilindermotor met een vermogen van 152 kW. Laatstgenoemde was ook met een proactieve automatische versnellingsbak met vijf versnellingen verkrijgbaar. Standaard werden beide ottomotoren echter gecombineerd met een handmatige zesversnellingsbak. Het dieselsegment bestond uit een 2,2 liter motor met een vermogen van 110 kW. Het gemiddelde verbruik van de 2,0 liter turbomotor lag op 9,2 liter per 100 km.

Bijzonderheden van de Renault Avantime

Vooral het openingsmechanisme van de 1,40 meter lange en 60 kg zware zijdeuren was uniek: deze werden bij het openen zowel zijdelings alsook naar voren bewogen, waardoor er genoeg ruimte ontstond om gemakkelijk in te kunnen stappen. Daarnaast hoorden een groot glazen panoramaschuifdak, lederen interieurelementen en een duidelijk hoog comfort tot de standaarduitrusting. Andere bijzonderheden waren de kunststof carrosserie op basis van een verzinkt stalen chassis en het bewust ontbreken van de B-zuil.