


Sterke punten
- Hoogstaand comfort
- Modern interieur
- Ook als zelfopladende hybride
Zwakke punten
- Krappe achterbank
- Geen breakversie meer
- Geen sportieve versie meer
Renault Clio Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Clio, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Renault Clio
-
Renault Clio 0.9 TCe Cool
€ 8.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 50.000 km
- 01/2019
- 56 kW (76 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4460 Grâce-Hollogne -
Renault Clio Energy TCe Zen
€ 8.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 70.469 km
- 02/2018
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
105 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1472 Vieux-Genappe -
Renault Clio 1.2i TomTom GPS ✅ 1 Jaar garantie !
€ 6.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 30.203 km
- 12/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3530 Houthalen-Helchteren -
Renault Clio 1.0 TCe Equilibre GPF
€ 14.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 21.726 km
- 04/2023
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3583 Paal (Beringen) -
Renault Clio 1.0 TCe Intens GPF (EU6D)
€ 13.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 59.705 km
- 12/2021
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7300 Boussu -
Renault Clio 1.0 TCe Intens *1ER PROP+JANTES+CAMERA+GARANTIE
€ 9.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 117.000 km
- 09/2020
- 74 kW (101 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
99 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4040 Herstal -
Renault Clio Airco | USB | Bluetooth ✅ 1 Jaar garantie !
€ 7.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 132.868 km
- 12/2019
- 56 kW (76 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3530 Houthalen-Helchteren -
Renault Clio NAVIGATIE*PARKEERSENSOREN*CRUISE-CONTROLE*AIRCO*
€ 9.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 64.493 km
- 03/2017
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
3,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
85 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9340 Lede -
Renault Clio 1.0 TCe Equilibre GPF
€ 14.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 14.506 km
- 04/2023
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3583 Paal (Beringen) -
Renault Clio Grandtour Limited #2
€ 12.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 25.348 km
- 08/2020
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
116 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9850 Deinze - Nevele -
Renault Clio Clio e - Tech hybride - benzine
€ 15.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 41.444 km
- 02/2021
- 103 kW (140 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
99 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3545 Halen -
Renault Clio 1.0 TCe R.S Line GPF
€ 17.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 17.000 km
- 10/2023
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-4837 Baelen -
Renault Clio 1.5 BLUE dCi Intens
€ 12.099,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 95.665 km
- 03/2020
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
3,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
110 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1000 Brussel -
Renault Clio 1.0TCe 90 X-Tronic Techno
€ 20.690,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 10 km
- 09/2024
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1200 Woluwe-Saint-Lambert -
Renault Clio V garantie 5J.
€ 17.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 12 km
- 09/2024
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9850 Deinze - Nevele -
Renault Clio 1.6i E-TECH Hybrid AUTO GPS CAMERA *GARANTIE*
€ 22.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 8.550 km
- 04/2024
- 69 kW (94 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
97 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4000 Liège -
Renault Clio Cool & Sound 2 900TCe 90PK
€ 10.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 121.227 km
- 06/2019
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
113 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3200 Aarschot -
Renault Clio TCe 90 X-Tronic Lutecia LED GPS PDC CAM Keyless Ca
€ 15.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 65.864 km
- 11/2021
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
131 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4000 Liège -
Renault Clio SCe 65 Equilibre
€ 15.399,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 27.886 km
- 01/2023
- 49 kW (67 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
118 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3700 Tongeren -
Renault Clio 1.0 TCe 90 Equilibre + GPS by APP
€ 14.995,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 30.666 km
- 03/2023
- 67 kW (91 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
111 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8830 Hooglede (+18 andere DEX Stores)
Interesse in een Renault Clio
Onze expertise over jouw zoekopdracht

Test: Renault Clio E-Tech, uniek in zijn genre (2023)

Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault

Test: Renault Mégane – Mégane Estate getest

Test: Renault Wind Gordini – Sportieve windvanger

Test: Renault Scenic E-Tech, toekomstige ster ? (2024)

Eerste contact: Renault Mégane CC – Rijp voor de zomer
Alternatieve modellen
Goede redenen
Hoe gelijkaardig de nieuwe Clio er ten opzichte van zijn voorganger uitziet, zo vernieuwend is het model binnenin. Met zijn grote infotainmentscherm en digitaal instrumentarium waan je je in een duurdere auto.
Dat geldt ook voor het comfort, want de demping is zo verfijnd afgesteld dat je soms vergeet in een compacte hatchback te zitten.
Hoewel er geen sportieve RS-versie meer in de catalogus staat, werd de Clio ook op dynamisch vlak geoptimaliseerd. Daardoor kan je met de juiste motorisatie af en toe even wat fun beleven achter het stuur.
Toch maken al die voordelen van de Clio geen duur aanbod. Wel integendeel: hij is voordeliger in aankoop dan heel wat van zijn concurrenten.
Zoek je de zuinigste Clio, dan kom je uit bij de nieuwe hybrideversie. Die krijgt een compacte accu mee die zichzelf oplaadt met rem- en rolenergie, en weet zo zonder dat je het merkt wat brandstof te besparen.
Belangrijke gegevens
Motoren
De Renault Clio houdt nog sterk vast aan zijn verbrandingsmotoren, maar pakt ook uit met een zelfopladende hybrideversie. Het grootste deel van het gamma bestaat dus nog uit reguliere benzine- en dieselblokken.
Om met de benzinemotoren te beginnen, kan je de Clio in drie smaakjes bestellen. De ‘SCe 65’ maakt gebruik van een 1.0-liter driecilinderblok zonder turbo, dat 67 pk naar de voorwielen brengt. Deze motor kan je enkel combineren met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Daarboven staat de ‘TCe 90’ met 91 pk uit dezelfde driecilinder, maar dan met een turbolader. Hier heb je de keuze uit een manuele zesbak of een traploze CVT-automaat. De benzinetopper is de ‘TCe 140’, met een 1.3-liter viercilinder turbomotor. Die stuurt 140 pk naar de voorwielen langs een handgeschakelde zesversnellingsbak. Vroeger stond diezelfde motor in de catalogus met 130 pk, gekoppeld aan een zeventraps automaat.
Het dieselgamma is wat overzichtelijker: tegenwoordig kan je de Clio er enkel vinden in combinatie met een 1.5-liter viercilinder turbomotor. Die ‘Blue dCi 100’ produceert 101 pk, en stuurt die naar de voorwielen langs een manuele zesversnellingsbak. Gedurende de eerste twee modeljaren stond ditzelfde blok in de catalogus met keuze uit ofwel 85 pk, ofwel 115 pk.
De meest interessante motorisatie is misschien wel de E-Tech-hybride. Die combineert een 1.6-liter viercilinder benzinemotor met een elektromotor voor een totaalplaatje van 145 pk. Daarnaast kan de auto korte afstanden zuiver elektrisch rijden wanneer er niet veel vermogen gevraagd wordt, dankzij zijn accu van 1,2 kWh. Met een verbruik van om en bij de 4 l/100 km is dit niet alleen de zuinigste Clio, het is ook de snelste met een 0-naar-100-tijd van 9,3 seconden. Tot 2022 stond diezelfde motorisatie in de catalogus met 140 pk, maar sinds een technische update is deze versie dus wat krachtiger geworden.
Afmetingen
De Clio staat tegenwoordig maar in één koetswerkvorm meer in de catalogus. Tot de vorige generatie waren er vaak driedeurs- en zelfs breakversies verkrijgbaar, maar nu kan je de auto enkel krijgen als vijfdeurs hatchback. Daardoor zijn de afmetingen van alle exemplaren identiek: de nieuwe Clio is 4,05 meter lang, 1,80 meter breed en 1,44 meter hoog. Daarmee leeft hij op gelijke voet met de Peugeot 208, de Ford Fiesta en de Volkswagen Polo.
Dat maakt er natuurlijk niet de ruimste auto ter wereld van, al zijn de binnenmaten niet verkeerd voor een hatchback in het B-segment. Zo zit je vooral voorin riant terwijl het op de achterbank wat krapper is. Dat komt de kofferruimte dan wel ten goede, want met een volume van 340 liter biedt hij meer bagageruimte dan bijvoorbeeld de Peugeot 208 of Ford Fiesta. De Volkswagen Polo doet het wel nog net iets beter. Kies je echter voor een E-Tech-hybride, dan wordt het volume beperkt tot 254 liter door de plaatsing van de accu.
Uitvoeringen
Je kan de nieuwe Renault Clio in vijf uitrustingsniveaus bestellen: als Equilibre, Evolution, Techno, R.S. Line en E-Tech Engineered. De Equilibre is daarin de basisversie, en die moet het stellen met manueel bediende klimaatregeling, stalen wielen met sierdeksels en de zwakste benzinemotor. Verder krijg je wel cruise control, een rijstrookassistent, een infotainmentscherm van 7 inch en licht- en regensensoren mee. De Evolution voegt daar 16-inchvelgen en LED-koplampen aan toe, net als navigatie, parkeersensoren achteraan en toegang tot de overige motorisaties. De Techno zet daarboven in op technologie met een rijmodusschakelaar, automatische airco, een digitaal bestuurdersdisplay en een achteruitrijcamera. De R.S. Line zoekt het sportieve op met enkel toegang tot de sterkste motoren en strakkere demping, maar ook 17-inchvelgen en zijn eigen bumperkit. Tot slot is er de E-Tech Engineered, die vrijwel full option uitgerust wordt en enkel verkrijgbaar is als hybride.
Prijzen
Ga je naar de Renault-dealer voor een nieuwe Clio, dan krijg je er eentje mee vanaf 17.700 euro. Voor die prijs heb je de auto in zijn Equilibre-versie, met de SCe 65-benzinemotor zonder turbo. Dat is tevens de enige motor die je in dit uitrustingsniveau kan krijgen dus indien je meer vermogen zoekt, moet je upgraden. Dan betaal je minstens 20.50 euro voor een Evolution met TCe 90-blok. De duurste motorisatie is de E-Tech-hybride, die je vanaf het Evolution-niveau mee krijgt voor 24.650 euro. In zijn absolute topversie, de E-Tech Engineered, kost zo’n Clio hybride 28.300 euro.
Ga je tweedehands op zoek naar een Renault Clio van de huidige generatie, dan moet je minstens 12.500 euro op zak hebben. Voor dat geld vind je doorgaans vroege exemplaren met een dieselmotor of een zwakkere benzinemotor. Zoek je een E-Tech-hybride, dan kijk je tegen een prijskaartje van minstens 20.000 euro aan. Dat ligt niet alleen aan de moderne techniek, maar ook aan het feit dat de hybrideversie een jaar later dan de reguliere Clio gelanceerd werd en dus minder lang op de markt is.
Design
Buitenzijde
De overgang van de vorige naar de nieuwe generatie van de Renault Clio valt eerder als een evolutie dan als een revolutie te omschrijven. Zo mag dan wel ieder carrosseriepaneeltje nieuw zijn, toch blijft het model trouw aan het lijnenspel van zijn voorganger. Reken dus op een scherpe, sportieve vorm met een kort neusje en brede heupen. Het ontwerp werd wel klaargestoomd voor een nieuwe generatie, want de Clio pronkt nu met de typische, C-vormige LED-koplampen die ook andere modellen inmiddels vertonen.
Binnenzijde
Vanbinnen merk je pas echt dat deze Clio helemaal in het nieuw steekt. Zo wordt het interieur gedomineerd door een rechtopstaand aanraakscherm, en vind je in het instrumentarium van de hogere uitrustingsniveaus een tweede scherm dat je ritinformatie weergeeft. Verder heeft het dashboard een dynamisch design, en wordt het interieur naargelang de versie bekleed met kwalitatieve, aangename materialen.
Veiligheid
Dat de Renault Clio een kleine auto is, hoeft niet te betekenen dat het een onveilige auto is. Zo haalde het model bij zijn lancering in 2019 nog de volle vijf op vijf sterren in zijn Euro NCAP-crashtests. Dat dankt de Clio niet alleen aan een rist airbags, maar ook aan heel wat standaard aanwezige actieve veiligheidssystemen. Zo wordt ieder exemplaar voorzien van een noodremfunctie, een rijstrookassistent en zelfs cruise control.
Alternatieven
De Renault Clio positioneert zich tussen de hatchbacks van het B-segment, en dat zijn er heel wat. Zo kan je ook kiezen voor een Peugeot 208 of Opel Corsa, beleef je iets meer rijplezier in een Ford Fiesta of Mini Cooper en kan je voor meer binnenruimte terecht bij de Volkswagen Polo en consorten. Voor al die concurrenten geldt echter dat ze doorgaans iets duurder zijn dan de Renault, waardoor deze Clio een uitstekend aanbod is in zijn segment.