Sterke punten
- Veel bestelauto voor weinig geld
- Functioneel en doeltreffend
- Zuinig in verbruik
Zwakke punten
- Rijgeluiden op hogere snelheid
- Afstandelijk rijgedrag
- Verfijning voor verbetering vatbaar
Renault Express Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Express, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Renault Express
-
Renault Express EXPRESS VAN 1.5 Blue dCi S/S
€ 15.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 30.865 km
- 01/2024
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6900 Marche-en-Famenne -
Renault Express 1.3 TCE Extra/ Camera/ Radio/ Bluetooth/ Airco
€ 14.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 27.250 km
- 10/2021
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8520 Kuurne -
Renault Express 1.5 Blue dCi Confort S/S
€ 10.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 42.628 km
- 03/2022
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
0,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-5140 Tongrinne -
Renault Express 1.3 TCe Essentiel S/S (EU6d)
€ 15.200,-Geen informatie- 14.000 km
- 11/2022
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
0,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1853 Strombeek-Bever -
Renault Express 1.5 dCi Comfort
€ 13.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 76.000 km
- 12/2021
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1360 Perwez -
Renault Express Confort
€ 14.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 42.816 km
- 09/2021
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
-
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5590 Ciney -
Renault Express Express 1.3 TCe Ecoleader Confort S/S (EU6d)
€ 19.700,-Geen informatie- 19.900 km
- 01/2023
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1040 Etterbeek -
Renault Express Express 1.5 Blue dCi Confort S/S (EU6d)
€ 20.990,-BTW verrekenbaar Correcte prijs- 2.000 km
- 06/2024
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4000 Liege -
Renault Express Express 1.5 Blue dCi Confort S/S (EU6d-TEMP)
€ 16.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 52.835 km
- 09/2021
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
-
5 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5100 Naninne (Namur) -
Renault Express 1.5 Blue dCi Confort S/S (EU6d)
€ 19.250,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 305 km
- 12/2021
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
134 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3390 Tielt-Winge -
Renault Express Utilitaire
€ 18.000,-Goede prijs- 4.350 km
- 06/2024
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4460 GRACE-HOLLOGNE -
Renault Express 1.5 Blue dCi * 39 000 km * Clim * Tva * Etat neuf
€ 16.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 39.000 km
- 08/2022
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6840 Neufchateau -
Renault Express
€ 13.500,-Hele goede prijs- 26.678 km
- 04/2023
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
2,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1000 Bruxelles -
Renault Express 1.3 Turbo benzine
€ 16.850,-BTW verrekenbaar Correcte prijs- 20.000 km
- 11/2022
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1740 Ternat -
Renault Express Blue dCi 95 Extra
€ 14.000,-Goede prijs- 35.000 km
- 07/2021
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-3970 Bourg-Léopold -
Renault Express Express Blue dCi 95 Extra
€ 14.520,-BTW verrekenbaar Goede prijs- 31.305 km
- 04/2022
- 70 kW (95 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2800 Mechelen -
Renault Express TCe100 FAP Basis
€ 16.200,-Goede prijs- 16.720 km
- 07/2022
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2880 bornem -
Renault Express Express Blue dCi 75 Extra
€ 16.000,-BTW verrekenbaar Goede prijs- 7.500 km
- 04/2023
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-9550 Herzele -
Renault Express 1.5 Blue dCi Confort S/S (EU6d)
€ 17.550,-BTW verrekenbaar Correcte prijs- 3.500 km
- 12/2023
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4632 cerexhe -
Renault Express VAN dCi 75 Pk ( € 11950 + Btw = € 14.460 )
€ 14.459,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 51.965 km
- 06/2022
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-2950 Kapellen
Interesse in een Renault Express
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Test: Renault Mégane – Mégane Estate getest
Test: Renault Wind Gordini – Sportieve windvanger
Test: Renault Scenic E-Tech, toekomstige ster ? (2024)
Eerste contact: Renault Mégane CC – Rijp voor de zomer
Renault Captur: Nu nog beter
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Eenvoudig, maar praktisch en ruim: wat je ziet, is wat je krijgt.
- Aantrekkelijk geprijsd
- Basisuitrusting dekt de lading
- Zuinige motoren
Technische gegevens
Motorisatie
De Renault Express is verkrijgbaar met drie motorvarianten: een benzine en twee diesels. De 1,3-liter turbobenzinemotor levert een vermogen van 74 kW (100 pk) en een koppel van 200 Nm. Als dieselmotor is er de inmiddels welbekende 1.5 Blue dCi, beschikbaar in twee vermogensvarianten: 55 kW (75 pk) met 220 Nm en 70 kW (95 pk) met 240 Nm. De lichtste diesel is ook verkrijgbaar als Eco leader-model die is uitgerust met een Eco-rijmodus en een schakelindicator. Bovendien is de topsnelheid beperkt tot 100 km/u. Alle motoropties zijn gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Een automaat is niet verkrijgbaar.
Afmetingen
In vergelijking met de Renault Kangoo heeft de Express iets compactere afmetingen. Om precies te zijn: 10 centimeter korter, 2 centimeter lager en 14 centimeter smaller. De wielbasis van de Express is dan weer langer dan dat van zijn grotere bestelbroer: 2,91 versus 2,71 meter. De toegang tot de laadruimte wordt geboden via een schuifdeur aan de zijkant en klapdeuren aan de achterzijde. De rechter achterdeur kan alleen van binnenuit worden geopend, wat een beetje ondoordacht is wanneer de laadruimte volledig beladen is. Standaard openen de achterdeuren tot 90 graden, maar druk je ze uit hun ‘stopper’ dan kunnen ze openslaan tot 180 graden.
De bagageruimte heeft een volume van 3,3 m3 en is voorzien van een houten vloer met bevestigingspunten voor het vastzetten van vracht of het monteren van inbouwapparatuur. De laadruimte is 1,91 meter diep en het laadvermogen bedraagt 780 kg en 650 kg voor respectievelijk de diesels en benzine.
Mochten deze cijfers en kenmerken je bekend voorkomen, dan kan dat kloppen: de Renault Express is namelijk grotendeels gebaseerd op de voormalige generatie van de Dacia Dokker. En net als die laatste is ook de Express beschikbaar in een personenvariant. Die wordt echter niet in Nederland gevoerd.
De belangrijkste specificaties op een rij
Renault Express | |
---|---|
Marktintroductie | 2021 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,39 x 1,78 m x 1,81 m |
Wielbasis | 2,81 meter |
Inhoud bagageruimte | 3,3 m3 |
Ledig gewicht | 1.193 - 1.279 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.868 – 2.004 kg |
Motorinhoud | 1.333 – 1.461 cm³ |
Vermogen | 55 kW (75 pk) - 74 kW (100 pk) |
Koppel | 200 tot 240 Nm |
Topsnelheid | 100 tot 167 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 11,9 – 16,3 seconden |
Tankinhoud | 50 liter |
Verbruik | 5,1 tot 6,8 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 133 tot 153 g/km |
Varianten
Naast drie motorvarianten, allen met handbak, is de Renault Express verkrijgbaar in drie uitrustingniveaus: Generique, Comfort en Comfort+. De Express mag dan een ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’-inborst hebben, binnenin vind je alle essentiële voorzieningen om het werk naar behoren gedaan te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan een uitgebreide reeks vakjes, bakjes, gleufjes en nisjes (totaal 48 liter aan opbergruimte), het Connect R&Go-audiosysteem en geen tekort aan connectiviteitsmogelijkheden. Zo zijn er drie usb-poorten en vier 12 Volt-aansluitingen, waarvan één zich in de laadruimte bevindt. Optioneel is een uitgebreider Easy Link-systeem met 8-inch touchscreen beschikbaar. Dit systeem ondersteunt functies zoals Android Auto en Apple CarPlay en is tevens voorzien van een navigatiefunctie. Zelfs een inductielader is optioneel verkrijgbaar.
Prijzen
De prijzen van de Renault Express beginnen bij ruim 16.000 euro en dat is ruim tweeduizend euro lager dan die van de Kangoo. De basismotor van de Express is de 1.5 dCi-diesel met 75 pk, al heb je voor een paar honderd euro meer de benzineversie. De 95 pk sterke dCi is er vanaf net iets meer 19.000 euro. Goedkoper kan wanneer je op de occasionmarkt gaat shoppen. Daar wordt de huidige generatie Express al aangeboden vanaf zo’n 11.000 euro, waarbij weinig kilometers gegarandeerd zijn aangezien de nieuwste generatie van de Renault Express pas sinds 2021 op de markt is. De generatie Express die tussen eind jaren 80 en 90 is geproduceerd is koop je al voor luttele honderden tot slechts een paar duizend euro.
Design
Buitenkant
Ondanks dat de Dacia Dokker als basis is gebruikt, past de nieuwe Express qua design keurig binnen het huidige modellengamma van Renault. Sterker, esthetisch gezien vertoont de Express een opvallende gelijkenis met de Kangoo. De koplampen zijn uitgerust met C-vormige LED-dagrijverlichting, en de vormgeving van de grille is eveneens typisch Renault. Met zijn 15-inch stalen wielen met wieldoppen, zwarte kunststof bumpers en op dezelfde wijze afgewerkte dorpels, straalt de Express een doelmatig karakter uit. De fors bemeten zijspiegels benadrukken vooral het functionele aspect van de Express.
Binnenkant
Binnenin is het design en de opzet ook eenvoudig, maar functioneel en zeker niet gedateerd voor een bestelauto. What you see, is what you get. Oftewel, alles wat nodig is, is aanwezig en niets meer dan dat. De gebruikte materialen voelen degelijk aan en in lijn met de verwachtingen voor een voertuig dat intensief en professioneel gebruikt zal worden. Er is een ruim bergvak over de volledige breedte van de auto boven de voorruit, royale deurvakken, bekerhouders op de vloer, een handig telefoonvakje in de middentunnel en een opbergvak boven het dashboard (inclusief twee USB-aansluitingen). Zoals bij de meeste bestelwagens, raken de voorstoelen al gauw de achterwand wanneer ze naar achteren worden geschoven.
Veiligheid
Renault heeft serieuze aandacht besteed aan het veiligheidsniveau van de Express. Meest opvallend is het 5-inch display naast de achteruitkijkspiegel. Dit scherm fungeert – middels een camera – als achteruitkijkspiegel en weergavemonitor van de omgeving achter de auto (de achterportieren beschikken immers niet over ruiten). Nog een slimmigheid: de geïntegreerde Wide view mirror in de zonneklep van de passagier zorgt ervoor dat je een duidelijk en perfect beeld hebt aan de rechterkant. Verder behoren zaken als Blind Spot Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start, parkeersensoren rondom en cruise control tot de aanwezige veiligheidsvoorzieningen.
Alternatieven
Te groot om rechtsreeks te concurreren met bestelauto’s als de Citroën Nemo en Fiat Cubo, te klein en basic om een directe vuist te maken tegen de Volkswagen Caddy, Ford Transit Connect, Mercedes-Benz Citan, Nissan Townstar en natuurlijk Renaults eigen Kangoo. Eigenlijk eet de Express een beetje van twee walletjes, wat hem best uniek maakt in zijn klasse. Al eet de eerste generatie van de Dacia Dokker (ook een product van Renault) graag een sneetje mee.