Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Renault Kangoo E-Tech Electric personenwagen: waarom die tóch naar Nederland komt

Renault Kangoo E-Tech Electric

1 / 5
Renault Kangoo E-Tech Electric personenwagen: waarom die tóch naar Nederland komt
Renault Kangoo E-Tech Electric (2022) banner
Renault Kangoo E-Tech Electric (2022) statisch, zijaanzicht
Renault Kangoo E-Tech Electric (2022) interieur
Renault Kangoo E-Tech Electric (2022) koffer

Sterke punten

  • Zeer praktische bedrijfswagen
  • Zelfde laadvermogen als brandstofversie
  • Lokaal emissievrij onderweg

Zwakke punten

  • Veel duurder dan brandstofversie
  • 22kW laadcapaciteit is optioneel
  • Niet meer leverbaar als personenauto

Renault Kangoo E-TECH Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Kangoo E-TECH, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:12.6 - 12.6s
Maximumsnelheid:135 - 135 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):0 - 0 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd): null
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4486 x 1919 x 1793 mm
Portieren:5
Kofferruimte:850 - 3100 liter
Aanhangergewicht:500

Renault Kangoo E-Tech Electric: elektrisch ruimtewonder

De Renault Kangoo is sinds 1997 een zeer praktische MPV en bedrijfswagen in één. Sinds 2011 zijn er ook volledig elektrisch aangedreven varianten en sinds 2022 is de Kangoo E-Tech Electric op de markt, met een ruime actieradius. Hij is er in Nederland alleen niet meer als personenauto. Lees meer.

Interesse in een Renault Kangoo E-Tech Electric

Renault Kangoo E-Tech Electric tweedehands auto
Renault Kangoo E-Tech Electric nieuwe auto
Renault Kangoo E-Tech Electric dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Zeer praktisch dankzij ruime laadruimte in combinatie met compacte buitenmaten
  • Hetzelfde laadvolume en -vermogen als de modellen met brandstofmotor
  • Met ruime actieradius van bijna 300 km
  • Lokaal emissievrij onderweg: gegarandeerd toegang tot milieuzones

Technische gegevens

Motorisatie

Sinds 2011 biedt Renault een volledig elektrisch aangedreven versie van de Renault Kangoo. Het eerste model luisterde naar de naam Renault Kangoo Z.E., maar bood matige prestaties op het gebied van motorvermogen en actieradius. In 2022 verscheen een nieuwe modelgeneratie op de markt, waarvan de elektrische versie wordt aangeduid als Renault Kangoo E-Tech Electric. Met een vermogen van 90 kW (123 pk) en een actieradius tot 291 km (WLTP) biedt dit nieuwere model specificaties die voor veel meer ondernemers interessant zijn. Een elektrische aandrijflijn heeft een vaste overbrenging, waardoor schakelen niet nodig is. De Renault Kangoo E-Tech Electric rijdt dus als een auto met een automaat. De Renault Kangoo E-Tech Electric heeft altijd voorwielaandrijving.

Afmetingen

De Renault Kangoo E-Tech Electric is er in twee lengtevarianten. Afhankelijk van de gekozen versie is de Kangoo E-Tech Electric zo'n 4,5 tot maximaal 4,9 meter lang, circa 1,9 meter breed en ruim 1,8 meter hoog. De wielbasis meet 2,7 meter. Zo biedt hij ondanks zijn relatief compacte buitenmaten toch een riante laadruimte en een goede wendbaarheid in de stad. De laadruimte heeft een inhoud van 3.300 liter, wat gelijk is aan die van de Renault Kangoo met een brandstofmotor. In praktisch opzicht doet de Renault Kangoo E-Tech Electric daar dus niet voor onder.

Renault Kangoo E-Tech Electric

Renault Kangoo E-Tech Electric
Marktintroductie 2022
Lengte x breedte x hoogte 4,48 - 4,91 x 1,91 x 1,84 m
Wielbasis 2,71 m
Inhoud bagageruimte 3.300 l (laadruimte)
Ledig gewicht 1.583 - 1.672 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 2.220 - 2.485 kg
Vermogen 90 kW (123 pk)
Koppel 245 Nm
Topsnelheid 130 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 11,6 sec
Batterijcapaciteit 44 kWh
Verbruik 17,9 - 20,3 kWh/100 km
Actieradius 270 - 291 km

Varianten

In het algemeen biedt de Renault Kangoo talloze varianten, van extra korte tot extra lange modellen en ook personenwagenuitvoeringen. Voor de elektrische Renault Kangoo E-Tech Electric is het aanbod vrij beperkt. In Nederland wordt hij vooralsnog alleen aangeboden als bestelwagen op grijs kenteken. Buiten Nederland is de Renault Kangoo E-Tech Electric overigens wel leverbaar als personenautoversie. Ook biedt het aanbod van elektrische aandrijflijnen weinig keuze. Die is bij elke versie hetzelfde. Wel kun je kiezen uit twee lengtevarianten en verschillende uitrustingsniveaus, variërend van een basale bedrijfswagen tot een relatief luxe uitvoering. Verder heeft de Renault Kangoo E-Tech Electric twee broertjes, beide met een eigen herkenbaar design en enkele afwijkende details, maar die verder in de basis exact hetzelfde zijn en in dezelfde fabriek worden gebouwd: de Nissan Townstar Electric en Mercedes-Benz eCitan.

Prijzen

De Renault Kangoo E-Tech Electric is nieuw leverbaar voor prijzen variërend van zo'n 30.000 tot 34.000 euro exclusief BTW en BPM, afhankelijk van de gekozen lengtevariant en uitrustingsniveau. Daarmee is de elektrische variant overigens flink duurder dan de brandstofmodellen van de Renault Kangoo, die leverbaar zijn voor 18.000 tot 25.000 euro exclusief BTW en BPM. Mogelijk profiteer je als ondernemer nog van diverse subsidies bij de aanschaf van een elektrische bedrijfswagen, waardoor het prijsverschil tussen de elektrische en brandstofversies kleiner wordt.

De Renault Kangoo E-Tech Electric is in Nederland te koop sinds 2022. Het aanbod van Renault Kangoo E-Tech Electric occasions is daardoor op het moment van schrijven nog vrij beperkt. De meest vroege exemplaren zijn inmiddels wel te vinden vanaf zo’n 26.000 euro exclusief BTW, wat toch weer enig voordeel biedt ten opzichte van een nieuw exemplaar.

Design

Buitenkant

De Renault Kangoo E-Tech Electric is een compacte bestelwagen, maar met personenautoachtige trekjes en rijeigenschappen. Zo past het design naadloos in het overige Renault personenauto-aanbod. Het design is wel mede afhankelijk van de gekozen uitvoering. Basismodellen hebben stalen velgen en zwarte kunststof bumpers. De luxere uitvoeringen hebben lichtmetalen velgen en bumpers in carrosseriekleur.

Binnenkant

Zoals het een bestelwagen betaamt, is het interieur van de Renault Kangoo E-Tech Electric vooral erg praktisch. Ten opzichte van voorgaande modelgeneraties is de vormgeving wat strakker, maar ook hebben nieuwe technologieën hun intrede gedaan, zeker op het gebied van infotainment. Ten opzichte van de brandstofmodellen biedt de Renault Kangoo E-Tech Electric qua interieurdesign weinig verschillen. De informatie op het instrumentarium wijkt uiteraard iets af vanwege de elektrische aandrijflijn, maar de rijrichting wordt bijvoorbeeld nog steeds met een pook bediend.

Veiligheid

De Renault Kangoo E-Tech Electric behaalde in de crashtest van Euro NCAP een score van vier van de vijf sterren. Hoewel een score van vijf sterren tegenwoordig gangbaar is, is vier sterren nog steeds een prima prestatie. Op het gebied van passieve veiligheid laat de Renault Kangoo E-Tech Electric een ster liggen vanwege het ontbreken van een knie- en een centrale airbag. Die laatste voorkomt dat de inzittenden elkaar raken bij bijvoorbeeld een zijdelingse aanrijding. Op het gebied van actieve systemen, die helpen een ongeval te voorkomen, zijn alle gebruikelijke systemen standaard aanwezig en wordt de Kangoo E-Tech Electric geprezen om zijn hoge veiligheidsniveau.

Alternatieven

De Renault Kangoo E-Tech Electric is een compacte bestelauto in een populair marktsegment. Belangrijke alternatieven zijn uiteraard de technisch identieke Nissan Townstar Electric en Mercedes-Benz eCitan.

Daarnaast zijn er tal van concurrenten van andere fabrikanten, zoals de eveneens Franse Citroën e-Berlingo en Peugeot e-Partner. Duitse alternatieven zijn er in de vorm van de Opel Combo Electric en Volkswagen Caddy, waarbij die laatste (nog) niet wordt geleverd met een volledig elektrische aandrijflijn. Hetzelfde geldt voor de Ford Transit Connect. Toyota biedt de ProAce City Electric en Fiat de Fiat e-Doblo.

Deze alternatieven zijn gelijkwaardig aan zowel elkaar als de Renault Kangoo E-Tech Electric. Zoals de Renault technisch gelijk is aan de Nissan Townstar en Mercedes-Benz eCitan, zo zijn ook veel van zijn concurrenten technisch aan elkaar gerelateerd of zelfs identiek. De keuze tussen deze bedrijfswagens maak je vooral op basis van specifieke vereisten zoals het laadvermogen, de actieradius of garantievoorwaarden, of wellicht op basis van een algemene voorkeur voor een bepaald merk.

FAQ

Wat kost een Renault Kangoo E-Tech Electric?
De Renault Kangoo E-Tech Electric is nieuw leverbaar voor prijzen variërend van zo'n 30.000 tot 34.000 euro exclusief BTW en BPM, afhankelijk van de gekozen lengtevariant en uitrustingsniveau. Mogelijk profiteer je als ondernemer nog van diverse subsidies bij de aanschaf van een elektrische bedrijfswagen. Een Renault Kangoo E-Tech Electric occasion is te vinden vanaf zo’n 26.000 euro exclusief BTW.
Wat is de actieradius van de Renault Kangoo E-Tech Electric?
De Renault Kangoo E-Tech Electric biedt een actieradius van 270 tot maximaal 291 kilometer volgens de officiële test (WLTP). Daarmee is hij uitermate geschikt voor zowel stadsdistributie als langere ritten buiten de stad.
Wat is het verbruik van de Renault Kangoo E-Tech Electric?
Het officiële gemiddelde stroomverbruik van de Renault Kangoo E-Tech Electric is volgens de WLTP vastgesteld op 17,9 tot 20,3 kWh/100 km, afhankelijk van de gekozen uitvoering.

Meer informatie

Tips van de redaktie