- Homepage
- Auto
- Renault
- Renault Kangoo
- Renault Kangoo E-Tech Electric
Sterke punten
- Zeer praktische bedrijfswagen
- Zelfde laadvermogen als brandstofversie
- Lokaal emissievrij onderweg
Zwakke punten
- Veel duurder dan brandstofversie
- 22kW laadcapaciteit is optioneel
- Niet meer leverbaar als personenauto
Renault Kangoo E-TECH Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Renault Kangoo E-TECH, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Renault Kangoo E-Tech Electric
-
Renault Kangoo E-TECH Lichte vracht! Nieuwe wagen! Full options
€ 19.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 35.000 km
- 06/2023
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3970 Leopoldsburg -
Renault Kangoo E-TECH e-Kangoo 45 kWh
€ 27.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 1 km
- - (Bouwjaar)
- 90 kW (122 PK)
- Nieuwe
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
17,9 kWh/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2470 Retie -
Renault Kangoo E-TECH III Open Sesame
€ 24.995,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 12 km
- 06/2023
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9280 Wieze -
Renault Kangoo E-TECH III Van (22kW AC)Open Sesame
€ 24.995,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 2.268 km
- 03/2023
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9280 Wieze -
Renault Kangoo E-TECH Techno (22 kW AC)
€ 32.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 3.714 km
- 05/2023
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9280 Wieze -
Renault Kangoo E-TECH
€ 2.600,-Geen informatie- 125.000 km
- 11/2013
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4041 Herstal -
Renault Kangoo E-TECH 45+kWh+Techno+R11
€ 20.000,-BTW verrekenbaar Geen informatie- 30.000 km
- 06/2023
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-5000 Namur
Interesse in een Renault Kangoo E-Tech Electric
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Test: Renault Mégane – Mégane Estate getest
Test: Renault Wind Gordini – Sportieve windvanger
Test: Renault Scenic E-Tech, toekomstige ster ? (2024)
Eerste contact: Renault Mégane CC – Rijp voor de zomer
Renault Captur: Nu nog beter
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Zeer praktisch dankzij ruime laadruimte in combinatie met compacte buitenmaten
- Hetzelfde laadvolume en -vermogen als de modellen met brandstofmotor
- Met ruime actieradius van bijna 300 km
- Lokaal emissievrij onderweg: gegarandeerd toegang tot milieuzones
Technische gegevens
Motorisatie
Sinds 2011 biedt Renault een volledig elektrisch aangedreven versie van de Renault Kangoo. Het eerste model luisterde naar de naam Renault Kangoo Z.E., maar bood matige prestaties op het gebied van motorvermogen en actieradius. In 2022 verscheen een nieuwe modelgeneratie op de markt, waarvan de elektrische versie wordt aangeduid als Renault Kangoo E-Tech Electric. Met een vermogen van 90 kW (123 pk) en een actieradius tot 291 km (WLTP) biedt dit nieuwere model specificaties die voor veel meer ondernemers interessant zijn. Een elektrische aandrijflijn heeft een vaste overbrenging, waardoor schakelen niet nodig is. De Renault Kangoo E-Tech Electric rijdt dus als een auto met een automaat. De Renault Kangoo E-Tech Electric heeft altijd voorwielaandrijving.
Afmetingen
De Renault Kangoo E-Tech Electric is er in twee lengtevarianten. Afhankelijk van de gekozen versie is de Kangoo E-Tech Electric zo'n 4,5 tot maximaal 4,9 meter lang, circa 1,9 meter breed en ruim 1,8 meter hoog. De wielbasis meet 2,7 meter. Zo biedt hij ondanks zijn relatief compacte buitenmaten toch een riante laadruimte en een goede wendbaarheid in de stad. De laadruimte heeft een inhoud van 3.300 liter, wat gelijk is aan die van de Renault Kangoo met een brandstofmotor. In praktisch opzicht doet de Renault Kangoo E-Tech Electric daar dus niet voor onder.
Renault Kangoo E-Tech Electric
Renault Kangoo E-Tech Electric | |
---|---|
Marktintroductie | 2022 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,48 - 4,91 x 1,91 x 1,84 m |
Wielbasis | 2,71 m |
Inhoud bagageruimte | 3.300 l (laadruimte) |
Ledig gewicht | 1.583 - 1.672 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.220 - 2.485 kg |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Koppel | 245 Nm |
Topsnelheid | 130 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 11,6 sec |
Batterijcapaciteit | 44 kWh |
Verbruik | 17,9 - 20,3 kWh/100 km |
Actieradius | 270 - 291 km |
Varianten
In het algemeen biedt de Renault Kangoo talloze varianten, van extra korte tot extra lange modellen en ook personenwagenuitvoeringen. Voor de elektrische Renault Kangoo E-Tech Electric is het aanbod vrij beperkt. In Nederland wordt hij vooralsnog alleen aangeboden als bestelwagen op grijs kenteken. Buiten Nederland is de Renault Kangoo E-Tech Electric overigens wel leverbaar als personenautoversie. Ook biedt het aanbod van elektrische aandrijflijnen weinig keuze. Die is bij elke versie hetzelfde. Wel kun je kiezen uit twee lengtevarianten en verschillende uitrustingsniveaus, variërend van een basale bedrijfswagen tot een relatief luxe uitvoering. Verder heeft de Renault Kangoo E-Tech Electric twee broertjes, beide met een eigen herkenbaar design en enkele afwijkende details, maar die verder in de basis exact hetzelfde zijn en in dezelfde fabriek worden gebouwd: de Nissan Townstar Electric en Mercedes-Benz eCitan.
Prijzen
De Renault Kangoo E-Tech Electric is nieuw leverbaar voor prijzen variërend van zo'n 30.000 tot 34.000 euro exclusief BTW en BPM, afhankelijk van de gekozen lengtevariant en uitrustingsniveau. Daarmee is de elektrische variant overigens flink duurder dan de brandstofmodellen van de Renault Kangoo, die leverbaar zijn voor 18.000 tot 25.000 euro exclusief BTW en BPM. Mogelijk profiteer je als ondernemer nog van diverse subsidies bij de aanschaf van een elektrische bedrijfswagen, waardoor het prijsverschil tussen de elektrische en brandstofversies kleiner wordt.
De Renault Kangoo E-Tech Electric is in Nederland te koop sinds 2022. Het aanbod van Renault Kangoo E-Tech Electric occasions is daardoor op het moment van schrijven nog vrij beperkt. De meest vroege exemplaren zijn inmiddels wel te vinden vanaf zo’n 26.000 euro exclusief BTW, wat toch weer enig voordeel biedt ten opzichte van een nieuw exemplaar.
Design
Buitenkant
De Renault Kangoo E-Tech Electric is een compacte bestelwagen, maar met personenautoachtige trekjes en rijeigenschappen. Zo past het design naadloos in het overige Renault personenauto-aanbod. Het design is wel mede afhankelijk van de gekozen uitvoering. Basismodellen hebben stalen velgen en zwarte kunststof bumpers. De luxere uitvoeringen hebben lichtmetalen velgen en bumpers in carrosseriekleur.
Binnenkant
Zoals het een bestelwagen betaamt, is het interieur van de Renault Kangoo E-Tech Electric vooral erg praktisch. Ten opzichte van voorgaande modelgeneraties is de vormgeving wat strakker, maar ook hebben nieuwe technologieën hun intrede gedaan, zeker op het gebied van infotainment. Ten opzichte van de brandstofmodellen biedt de Renault Kangoo E-Tech Electric qua interieurdesign weinig verschillen. De informatie op het instrumentarium wijkt uiteraard iets af vanwege de elektrische aandrijflijn, maar de rijrichting wordt bijvoorbeeld nog steeds met een pook bediend.
Veiligheid
De Renault Kangoo E-Tech Electric behaalde in de crashtest van Euro NCAP een score van vier van de vijf sterren. Hoewel een score van vijf sterren tegenwoordig gangbaar is, is vier sterren nog steeds een prima prestatie. Op het gebied van passieve veiligheid laat de Renault Kangoo E-Tech Electric een ster liggen vanwege het ontbreken van een knie- en een centrale airbag. Die laatste voorkomt dat de inzittenden elkaar raken bij bijvoorbeeld een zijdelingse aanrijding. Op het gebied van actieve systemen, die helpen een ongeval te voorkomen, zijn alle gebruikelijke systemen standaard aanwezig en wordt de Kangoo E-Tech Electric geprezen om zijn hoge veiligheidsniveau.
Alternatieven
De Renault Kangoo E-Tech Electric is een compacte bestelauto in een populair marktsegment. Belangrijke alternatieven zijn uiteraard de technisch identieke Nissan Townstar Electric en Mercedes-Benz eCitan.
Daarnaast zijn er tal van concurrenten van andere fabrikanten, zoals de eveneens Franse Citroën e-Berlingo en Peugeot e-Partner. Duitse alternatieven zijn er in de vorm van de Opel Combo Electric en Volkswagen Caddy, waarbij die laatste (nog) niet wordt geleverd met een volledig elektrische aandrijflijn. Hetzelfde geldt voor de Ford Transit Connect. Toyota biedt de ProAce City Electric en Fiat de Fiat e-Doblo.
Deze alternatieven zijn gelijkwaardig aan zowel elkaar als de Renault Kangoo E-Tech Electric. Zoals de Renault technisch gelijk is aan de Nissan Townstar en Mercedes-Benz eCitan, zo zijn ook veel van zijn concurrenten technisch aan elkaar gerelateerd of zelfs identiek. De keuze tussen deze bedrijfswagens maak je vooral op basis van specifieke vereisten zoals het laadvermogen, de actieradius of garantievoorwaarden, of wellicht op basis van een algemene voorkeur voor een bepaald merk.