Saab 9-5 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Saab 9-5, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Saab 9-5 Kombi
-
Saab 9-5 9-5+SW+2.0+TiD+Vector+Aut.
€ 13.500,-Geen informatie- 124.000 km
- 03/2011
- 118 kW (160 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
6,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4432 Aller -
Saab 9-5 9-5 Kombi 2.3 Turbo Aero Hirsch
€ 8.500,-Geen informatie- 270.000 km
- 07/2006
- 221 kW (300 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3360 Lovenjoel -
Saab 9-5
€ 5.000,-Geen informatie- 307.840 km
- 12/2003
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
218 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2180 Ekeren
Interesse in een Saab 9-5 Kombi
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
De eerste Saab 9-5 combis rollen in 1999 van de band
Nadat de Zweedse autofabrikant Saab vanaf midden jaren 80 geen combis meer in de middenklasse had aangeboden, besloten de Zweden in de jaren 90 bij de ontwikkeling van de Saab 9-5 ook weer een combi in de collectie op te nemen. De eerste generatie van de Saab 9-5 combi was gebaseerd op een platform van de toenmalige Saab-eigenaar General Motors (GM) en rolde in 1999 in Zweden van de band. In 2000 werden de eerste Saab 9-5 combis aan de klanten geleverd. Een bijzonderheid bij de constructie: een uitneembare bodemplaat moest het beladen van de combi makkelijker maken. Drie jaar na de marktinvoering werd de serie waar de Saab 9-5 combi toe behoorde herzien, hierdoor kreeg ook de Saab 9-5 combi een modelonderhoud. Dit had lichte wijzigingen wat betreft de vormgeving van de voor- en achterzijde van de auto tot gevolg. Begin 2010, na een goede tien jaar, werd de productie van de eerste generatie van de Saab 9-5 combi beëindigd.
De tweede generatie van de Saab 9-5 combi
Voor het jaar 2011 stond de compleet nieuw vormgegeven nieuwe oplage van de Saab 9-5 combi aangekondigd. Het nieuwe model was nog gebaseerd op een ontwikkeling van het voormalige moederconcern General Motors, die zijn Zweedse dochter in 2010 voor een groot deel aan de Nederlandse sportautofabrikant Spyker verkocht. Het design van de Saab 9-5 combi stamde echter van Saab zelf af. Het concept dat de designers onder leiding van designchef Simon Padian wilden realiseren: de Saab 9-5 combi moest net als de sedan uit de serie overeenkomsten vertonen met de klassieke en succesvolle modellen uit de serie Saab 900.
De motoruitrusting van de Saab 9-5 combi
De eerste generatie van de Saab 9-5 combi was verkrijgbaar als benzinemodel in verschillende prestatiecategorieën en in twee dieselversies met een prestatievermogen van maximaal 110 kW (150 pk). Het top-benzinemodel was de Saab 9-5 Aero combi met een prestatievermogen van 191 kW (260 pk). Het instapmodel was uitgerust met een 2,0 liter motor met 110 kW (150 pk). In de tweede generatie vormt de Saab 9-5 combi met een 1,6 liter turbobenzinemotor met 134 kW (182 pk) het instapmodel. Daarnaast koos men voor een 2,0 liter motor met 162 kW (220 pk), welke ook in een BioPower-versie wordt aangeboden. Deze versie is geschikt voor gebruik met ethanol. Het topmodel is uitgerust met een V6-motor met 221 kW (300 pk). Als dieselmodel verscheen de Saab 9-5 combi in twee varianten met 119 kW (162 pk) en 142 kW (193 pk).