- Homepage
- Auto
- Skoda
- Skoda Fabia
- Skoda Fabia RS
Skoda Fabia Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Skoda Fabia, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Skoda Fabia RS
-
Skoda Fabia 1.4 TSI DSG RS / 56.500 km !
€ 9.950,-€ 8.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 56.500 km
- 04/2011
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
6,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-2930 Brasschaat -
Skoda Fabia 1.4 TSI DSG RS lpi zo meenemen
€ 5.500,-Correcte prijs- 191.000 km
- 02/2011
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3530 houthalen -
Skoda Fabia SKODA FABIA V RS / 1.4 TSI ✅️ DSG / CARPLAY
€ 6.650,-Correcte prijs- 219.000 km
- 06/2012
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2800 Malines -
Skoda Fabia RS 1.4 TSI DSG
€ 7.900,-Geen informatie- 152.000 km
- 09/2011
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1180 Bruxelles
Alternatieve modellen
Het lag dan ook voor de hand dat er een straatversie van het rallyvoertuig ontwikkeld werd. De eerste generatie van deze sportief gemotoriseerde variant van het compacte model werd in 2004 als sedan op de markt gebracht en bleef in de hatchbackversie tot 2006 als Škoda Fabia RS in de collectie. Vervolgens werd er na een pauze van vier jaar een nieuwe oplage van het sportmodel gepresenteerd.
De Škoda Fabia RS wordt vanaf 2010 ook als combi gebouwd
De tweede generatie van de Škoda Fabia RS werd in de zomer van 2010 op de markt gebracht. De nieuwe modelgeneratie van het topmodel uit de serie werd nu zowel als hatchbacksedan als in een combiversie gebouwd. Vergeleken bij de voorganger groeide de nieuwe Škoda Fabia RS in de sedanversie bijna twee centimeter waarmee hij op een lengte van zo'n vier meter kwam. De grotere afmetingen kwamen in de hoogte echter nog duidelijker naar voren: de nieuwe Škoda Fabia RS bood vier centimeter meer hoofdruimte aan de passagiers. Ook bij de laadruimte was de groei in hoogte merkbaar. In plaats van een laadvolume van 260 liter had de Škoda Fabia RS nu een laadvolume van zo'n 300 liter. De Škoda Fabia RS combi had een laadvolume van circa 480 liter. Bij neergeklapte achterste zitplaatsen liet de laadruimte zich bovendien nog vergroten naar circa 1485 liter. Tot de standaarduitrusting van de Škoda Fabia RS hoorden vanaf nu ook sportstoelen en moderne LED-technologie.
De motoren van de Škoda Fabia RS
In de eerste generatie rustte de fabrikant het topmodel Škoda Fabia RS uit met een 1,9 liter dieselmotor met pompverstuivertechniek, wat in die tijd gebruikelijk was voor het VW-concern. De viercilindermotor van de Škoda Fabia RS had een prestatievermogen van 96 kW (130 pk) en daarmee was hij de best presterende motor uit de serie. In de generatie die vanaf 2010 gebouwd werd presenteerden de Tsjechen de Škoda Fabia RS vervolgens met een nieuwe benzinemotor. De sedan en combi met sportuitrusting waren voortaan uitgerust met een 1,4 liter TSI-motor van moederconcern Volkswagen met een prestatievermogen van 132 kW (180 pk). Het verbruik van het sportmodel lag gemiddeld op 6,2 liter. Dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van 148 g/km. De motor werd gecombineerd met een zevenversnellingsbak met dubbele koppeling. Het voordeel van deze techniek die afstamde uit de professionele racesport was dat dit sneller schakelen mogelijk maakte en dat de Škoda Fabia RS hiermee in 7,3 seconden van nul naar honderd kon accelereren.