Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
subaru-trezia-l-01.jpg

Subaru Trezia

1 / 4
subaru-trezia-l-01.jpg
subaru-trezia-l-02.jpg
subaru-trezia-l-03.jpg
subaru-trezia-l-04.jpg

Subaru Trezia Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Subaru Trezia, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

In 2011 presenteert Subaru de mini-MPV Trezia in Europa

In Europa en op de Noord-Amerikaanse markten was de Japanse autofabrikant Subaru traditioneel met vierwielaangedreven sedans en combi's vertegenwoordigd. Op de thuismarkt in Japan speelden sinds de jaren '70 echter ook economymodellen en mini-MPV's met een standaardaandrijving zoals de Subaru Rex, Vivio of Stella een grotere rol. Lees meer

Interesse in een Subaru Trezia

Subaru Trezia tweedehands auto
Subaru Trezia dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Buiten Azië gold de producent daarentegen als specialist op het gebied van vierwielaandrijving, die bijna alleen maar gebruik maakte van boxermotoren. Om hun aanbod in het voertuigsegment van de economymodellen en mini-MPV's ook buiten Japan uit te kunnen breiden, gingen de Japanners na de millenniumwisseling een samenwerking aan met het Japanse autoconcern Toyota. Zo werd de in 2007 gepresenteerde vierde generatie van het economymodel Subaru Justy (gebaseerd op de Sirion van Toyota-dochterbedrijf Daihatsu), voor het eerst met voorwielaandrijving verkocht. Ook in de klasse van de mini-MPV's maakte Subaru gebruik van Daihatsu-technologie: in 2008 ging in Azië de verkoop van de Subaru Dex van start, die was afgeleid van de Daihatsu Materia. Deze was aanvankelijke als exportmodel bedoeld. Drie jaar later volgde de marktinvoering van de mini-MPV Subaru Trezia, die in de eerste helft van 2011 naar Europa kwam en door Toyota op basis van de Verso-S gebouwd werd.

Voorwielaandrijving en dieselmotoren voor de Subaru Trezia

Met de Subaru Trezia kon de constructeur zijn modelpalet uitbreiden. Dit palet werd tot nu toe ook in de kleine voertuigklassen gekenmerkt door benzinemotoren en vierwielaandrijving. De Japanners gaven de Trezia echter een traditionele voorwielaandrijving, en naast de benzineversie was er ook een dieselversie van de mini-MPV beschikbaar. Beide motoren stamden van de Toyota Verso-S, en ook aan de buitenkant was duidelijk te zien dat de Subaru Trezia verwant was aan haar zustermodel. Verschillen zaten vooral in de vormgeving van de motorkap, de achterklep en de koplampen.

De Subaru Trezia heeft een laadvolume van bijna 1340 liter

Met een lengte van zo'n vier meter, een breedte van circa 1,70 meter en een hoogte van bijna 1,60 meter, had de Subaru dezelfde afmetingen als de mini-MPV van Toyota. Ondanks de compacte afmetingen bood de Trezia een laadvolume van zo'n 363 liter wanneer de achterste zitplaatsen in gebruik waren. Bij neergeklapte achterste zitplaatsen bedroeg het laadvolume zelfs circa 1340 liter.

De benzine- en dieselmotoren van de Subaru Trezia

Als benzinemodel werd de Trezia met een 1,3 liter motor uitgerust. Met deze motor had de mini-MPV een prestatievermogen van 73 kW (99 pk) en verbruikte hij gemiddeld 5,5 liter brandstof per honderd kilometer. Dat ging gepaard met een CO2-uitstoot van 127 g/km. In de versie met de 1,4 liter dieselmotor had de Subaru Trezia een prestatievermogen van 66 kW (90 pk). Het gecombineerde brandstofverbruik lag volgens de fabrikant op 4,3 liter diesel (113 g/km CO2).