Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
suzuki_across (3).jpeg

Suzuki Across

1 / 4
suzuki_across (3).jpeg
suzuki_across (4).jpeg
suzuki_across (1).jpeg
suzuki_across (2).jpeg

Sterke punten

  • Betrouwbare techniek
  • Ruim & comfortabel
  • Zuinige motoren

Zwakke punten

  • Infotainment
  • Automaat
  • Imagokeuze

Suzuki Across Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Suzuki Across, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6 - 6s
Maximumsnelheid:180 - 180 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):26 - 26 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):1.2 - 1.2 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4635 x 1855 x 1690 mm
Portieren:5
Kofferruimte:490 - 1604 liter
Aanhangergewicht:570

De originele hybride-SUV

De Suzuki Across werd in 2021 gelanceerd als een compleet nieuw Suzuki-model. De wagen heeft echter veel gemeen met de Toyota RAV4 omdat Suzuki als kleine constructeur niet helemaal zelf voor plug-in hybride techniek kan zorgen. De keuze voor Toyota is niet zo vreemd, beide merken werken wel vaker samen op technisch gebied.

Interesse in een Suzuki Across

Suzuki Across tweedehands auto
Suzuki Across nieuwe auto
Suzuki Across dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • Suzuki maakt voor de Across gebruik van de beproefde techniek van Toyota, waar ze 10 jaar garantie durven geven.

  • De Across mag zich profileren als een échte gezins-SUV en pakt daardoor uit met een ruim en comfortabel interieur.

  • Dankzij het gloednieuwe onderstel rijdt deze Across op een Europees niveau.

  • Een interessante plug-in aandrijflijn is de enig beschikbare motorisatie onder de kap.

Alle belangrijke gegevens over de Suzuki Across

Motoren

Het was even wachten, maar de plug-in hybride Across was het wachtn waard. Als basis krijgt hij een 2.5 viercilinder benzinemotor. Deze wordt gecombineerd met twee elektromotoren op elke as. De uitkomst bedraagt zomaar even 306 pk, daarmee is de Across de krachtigste Suzuki sinds héél lang. Hij krijgt ook nog eens 510 Nm koppel mee. Suzuki voorziet hem van een 18,1 kWh sterke accu, waardoor de CO2-uitstoot beperkt kan blijven tot een fiscaalvriendelijke 22 g/km, met een verbruik van 1,4 l/100 km als je braaf bijlaadt wanneer het kan.

Afmetingen

Met een lengte van 4,60 meter, breedte van 1,85 meter en hoogte van 1,68 meter is de Suzuki Across een échte ruime gezins-SUV.

Het koffervolume van de Suzuki Across is afhankelijk van de gekozen motorisatie. Zo beschikt hij standaard over een kofferinhoud van 490 liter, die ruimte wordt mede beperkt door de keuze voor een volwaardig reservewiel in de Across.

Uitvoeringen

Suzuki biedt de Across enkel aan als plug-in hybride. Ze houden het ook eenvoudig op vlak van uitrusting met een GLX-versie. Die is meteen uitgerust met zetelverwarming, DAB radio, een 9 inch LCD, Apple CarPlay/Android Auto en een achteruitrijcamera.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De catalogusprijs van de Suzuki Across begint bij 53.994 euro voor het instapmodel. Je kan die prijs enkel doen stijgen door er wat accessoires aan toe te voegen.

Tweedehandsprijzen van de Toyota RAV4 zijn er op het moment van schrijven nog niet echt. Op dit moment zijn er enkel wat demo-wagens te vinden die een fikse korting geven op de nieuwprijs. Al moet gezegd dat Suzuki zelf ook al een korting geeft van 10 procent op de website, zonder dat je ernaar hoeft te vragen.

Dankzij de hybride- en plug-inhybridemotoren geniet de Suzuki Across van een fiscaal gunstig tarief.

Design-highlights en interieur

Met de Suzuki Across schuift Suzuki een stoere SUV naar voren die wil overtuigen met zijn comfortabele rit en praktisch interieur.

Scherpe lijnen, 100% SUV

De Suzuki Across neemt natuurlijk het design van de Toyota RAV4 over en oogt op die manier opvallend scherp voor het auto van het Japanse merk. Met geaccentueerde spatborden en een stoere grille steekt de Across zijn offroadaspiraties niet onder stoelen of banken. Verschillende velgendesigns en duotone lakmogelijkheden zorgen voor een extra tintje personalisatie. Suzuki zelf wijzigt enkel de grille en de voorbumper, als je de logo’s niet meetelt.

Voor de stadsjungle

Ondanks zijn robuust exterieur heeft de Across een doordacht interieur, ook alweer omdat het dat op wat logo’s na overnam van Toyota. Met een brede middenconsole, modern instrumentenpanel en riant veel zitplaats is het interieur van de Across een plaats waar je tot rust kan komen. Optionele zaken zoals een JBL-audiosysteem met 9 luidsprekers brengen het comfort naar een hoger niveau!

Rijhulp en veiligheid

De crashtest van de Across is eigenlijk overbodig, want de RAV4 haalde de maximumscore van vijf sterren in de Euro NCAP-crashtests en Suzuki wijzigde niks aan de basisarchitectuur van de wagen. De Across beschikt dan ook over de meest moderne veiligheidssystemen zoals een adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistent, dodehoekdetectie en een Rear Seat Reminder System.

Alternatieven

De Toyota Across bevindt zich in het segment van de C-SUV. Dat is zowat het populairste segment in de wereld! Concurrenten zijn daardoor niet op twee handen te tellen. allereerst is er natuurlijk de Toyota RAV4 stiefzus, vanuit datzelfde Japan komen we verder alternatieven tegen zoals de Honda CR-V en Mazda CX-5. Vanuit Europa kennen we de Volkswagen Tiguan, Peugeot 5008 en Citroën C5 Aircross.

FAQ

Is de Suzuki Across 100% fiscaal aftrekbaar?
Suzuki heeft met plug-in hybride Across een SUV in het gamma die met zijn CO2-uitstoot van 22 g/km tot juli 2023 100% aftrekbaar is. Daarna blijft deze uitvoering tot 2025 fiscaal interessant.
Welke concurrenten heeft de Suzuki Across plug-in hybride?
De Toyota RAV4 zal wel zijn grootste concurrent zijn. Auto’s zoals de Honda CR-V Hybrid en Lexus NX vormen een interessant alternatief.