- Homepage
- Auto
- Toyota
- Toyota Auris
- Toyota Auris Hybrid
Sterke punten
- Ongezien zuinig
- Oerbetrouwbare techniek
- Heel wat comfort
Zwakke punten
- Weinig spannend rijgedrag
- Doordeweekse looks
- Huilende CVT-automaat
Toyota Auris Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Toyota Auris, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Toyota Auris Hybrid
-
Toyota Auris 1.4i
€ 4.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 140.000 km
- 10/2008
- 71 kW (97 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-9140 Temse -
Toyota Auris Terra - 78853km - Garantie
€ 7.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 78.853 km
- 01/2011
- 74 kW (101 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9050 Ledeberg -
Toyota Auris 1.8i HSD Hybride / 1er Propriétaire
€ 9.500,-€ 9.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 137.285 km
- 01/2012
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
89 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7063 Soignies -
Toyota Auris Style - Garantie
€ 14.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 140.574 km
- 05/2019
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
117 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9050 Ledeberg -
Toyota Auris Lounge
€ 12.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 155.722 km
- 11/2013
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
92 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5100 Naninne -
Toyota Auris
€ 16.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 53.088 km
- 11/2018
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
116 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3020 Herent -
Toyota Auris Auris+1.8i+HSD+Premium+CVT
€ 5.500,-Hele goede prijs- 210.000 km
- 05/2011
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
93 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-4140 Sprimont -
Toyota Auris Auris 1.8 VVT-i Hybrid Touring Sports Lounge
€ 18.750,-Correcte prijs- 64.300 km
- 01/2019
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
102 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3190 Boortmeerbeek -
Toyota Auris 1.8iHSD PREMIUM CVT HYBRID AUTOMAAT GPS CAMERA PDC
€ 8.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 131.986 km
- 01/2012
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
93 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3090 Overijse -
Toyota Auris 1.6i Style
€ 7.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 147.000 km
- 02/2013
- 97 kW (132 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
6,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1701 Dilbeek -
Toyota Auris 1.8 VVT-i Hybrid Touring Sports
€ 7.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 328.000 km
- 06/2015
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1600 Sint-Pieters-Leeuw -
Toyota Auris Style
€ 18.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 63.215 km
- 01/2019
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
117 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1933 Sterrebeek -
Toyota Auris Lounge
€ 15.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 91.678 km
- 11/2015
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
92 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9200 Dendermonde -
Toyota Auris SW 1.6 D-4D Business Plus
€ 6.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 174.301 km
- 10/2016
- 82 kW (111 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
107 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1700 Dilbeek -
Toyota Auris 1.6i Dual VVT-i Linea Sol Pack
€ 3.700,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 112.000 km
- 06/2007
- 91 kW (124 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
7,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
166 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1730 Asse -
Toyota Auris Auris+1.4+D-4D+Linea+Luna
€ 1.780,-Hele goede prijs- 288.767 km
- 05/2007
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3545 Halen -
Toyota Auris 1.6i Dual VVT-i Linea Sol Pack MM
€ 4.250,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 125.192 km
- 11/2007
- 91 kW (124 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1840 Londerzeel -
Toyota Auris 1.33i VVT-i Style
€ 7.900,-Hele goede prijs- 85.000 km
- 10/2014
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1930 Zaventem -
Toyota Auris 1.2 Turbo Dynamic
€ 7.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 130.000 km
- 02/2016
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
132 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4000 liege -
Toyota Auris 1.33i VVT-i Luna
€ 3.650,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 173.000 km
- 07/2011
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
136 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1700 Dilbeek
Interesse in een Toyota Auris Hybrid
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Toyota Auris HSD – Hybride voor de volksmens
Test: Toyota Auris Hybrid – Het beste compromis
Eerste contact: Toyota Auris Facelift – Steeds meer karakter
Eerste contact: Toyota Auris – Merci Akiosan
Eerste contact: Toyota Auris Facelift – Norm voor degelijkheid
Test: Toyota GR Supra – Sportman van het jaar
Alternatieve modellen
Goede redenen
Zeg je Toyota, dan zeg je betrouwbaar. Dat geldt ook voor de Auris, die dankzij uitgekiende techniek maar weinig grote gebreken vertoont.
Dat betekent niet dat die techniek weinig indrukwekkend is, want ook de Auris krijgt Toyota’s iconische hybride aandrijflijn mee. Dat maakt hem één van de zuinigste hatchbacks van zijn tijd.
Naast de hatchback kan je de Auris in zijn tweede generatie ook als break bestellen, die desgewenst de hybridetechniek combineert met flink wat ruimte.
Welke Auris je ook kiest: je mag rekenen op flink wat comfort. Zo zitten de stoelen best goed, en is de demping ook gebalanceerd afgesteld.
Belangrijke gegevens
Motoren
Sinds de introductie van de Prius in 1997 staan de zelfopladende hybridemotoren centraal bij Toyota. Dat is niet anders bij de Auris, waar de Hybrid in de tweede generatie goed was voor ruim de helft van de verkopen.
Die Auris Hybrid ontleent zijn aandrijflijn aan de Toyota Prius van zijn tijd, waardoor je in het vooronder een 1.8-litermotor vindt die werkt volgens de zuinige Atkinson-cyclus. Dat blok werkt samen met een elektromotor bij de vooras, en het geheel wordt aan elkaar verbonden door een traploze CVT-automaat. De elektromotor haalt zijn stroom uit een compacte accu die zich niet met een stekker maar wel met gerecupereerde rem- en rolenergie oplaadt, waardoor de Auris Hybrid moeiteloos rond een verbruik van 4 l/100 km blijft.
Afmetingen
Als opvolger van de Corolla is de Toyota Auris een rasechte C-segmenter. Met zijn lengte van 4,28 meter en breedte van 1,76 meter neemt de hatchback het dan ook op tegen concurrenten als de Volkswagen Golf, Ford Focus en Opel Astra. Net als die concurrenten is de Toyota ook verkrijgbaar als break, genaamd Touring Sports. Die voegt nog eens 28 centimeter lengte aan het model toe, terwijl de wielbasis wel gelijk blijft.
Twee koetswerkvarianten betekent ook twee koffervolumes, al is de Auris in elk formaat goed mee met zijn concurrenten. Zo biedt de hatchback 360 liter volume en groeit dat in de break tot 530 liter – ongeacht de aandrijflijn. Ook de inzittenden hebben niet te klagen, want de Auris biedt een voorbeeldige hoofd- en beenruimte op de achterbank.
Varianten
De Toyota Auris Hybrid was door de jaren heen verkrijgbaar in heel wat verschillende uitrustingsniveaus. De Pure was de instapper van het gamma, maar kon je niet krijgen met de hybride aandrijflijn. Die was wel verkrijgbaar vanaf de Active. De Comfort ging voor wat meer uitrusting, en daarboven had je nog de knappere Style en de topversie: de Lounge. Daarnaast kon je hem in twee koetswerkvarianten krijgen: als hatchback of als break onder de noemer Touring Sports.
Prijzen
De Auris Hybrid is momenteel niet meer verkrijgbaar bij Toyota, want hij werd vervangen door een nieuw model dat terug als ‘Corolla’ door het leven gaat. Indien je dus een Auris wil, ben je aangewezen op de tweedehandsmarkt. Daar vind je vroege modellen met benzine- of dieselmotoren vanaf zo’n 7.000 euro, maar de goedkoopste hybrides kosten meteen 11.000 à 12.000 euro. Voor een goed bewaarde Auris Hybrid van na de facelift van 2015 moet je zelfs al snel 15.000 euro uitgeven. Dat is vaak duurder dan een gelijkaardige Volkswagen Golf of Ford Focus, maar die beschikken dan ook niet over zo’n zuinige hybridetechniek.
Design
Buitenzijde
Wanneer de Auris de Corolla voor het eerst verving in 2006, was zijn nogal opvallende, afgeronde design een twijfelpunt voor veel kopers. Bij de introductie van de tweede generatie Auris in 2012 besloot Toyota het dan maar over een andere boeg te gooien, want de middenklasser zag er plots een stuk bescheidener uit. Daardoor bereikte hij een merkbaar groter publiek, maar spring hij er natuurlijk niet bepaald uit qua vormgeving. Bij de facelift in 2015 probeerde Toyota het tij enigszins te keren door de neus terug een eigenzinniger design te geven, maar de Auris bleef in zekere zin een muurbloempje in het C-segment.
Binnenzijde
Dat geldt ook binnenin, waar de cabine vooral onopvallend voor de dag komt. Met zijn rechtopstaande design straalt het dashboard dan wel enige dynamiek uit, maar verder zwaaien vooral grijze plastics de plak. Het gaat dan wel om aangenaam voelende materialen, want Toyota bezuinigde niet op zogenaamde ‘soft touch’-plastics. De hybride krijgt daarnaast wel een opvallend kenmerk mee, want het schakelpookje is daar net als bij de Prius futuristisch vormgegeven en transparant blauw van kleur. Ook de tellereenheid werd trouwens overgoten met zijn eigen hybridesausje, want de toerenteller moest plaats maken voor een kleurrijke efficiëntiemeter.
Veiligheid
De Toyota Auris was qua veiligheid mooi mee met zijn tijd. Na zijn lancering in 2013 haalde hij te topscore van vijf op vijf sterren bij zijn botsproeven bij de Euro NCAP. Die beoordeling is tegenwoordig natuurlijk sterk gedateerd, maar bij de facelift in 2015 trakteerde Toyota de Auris op een resem gloednieuwe veiligheidssystemen. Dat Safety Sense-pakket was wel optioneel, maar bevatte dan meteen een rijstrookassistent, een noodremassistent, verkeersbordherkenning en automatische grootlichten.
Alternatieven
Wanneer de Toyota Auris gelanceerd werd, nam hij het in het C-segment op tegen concurrenten als de Volkswagen Golf, Hyundai i30, Ford Focus en Opel Astra. Die waren echter niet verkrijgbaar met hybridemotoren, waardoor de Auris vrijwel het enige alternatief was voor zij die zo zuinig mogelijk wilden rijden. Die aandrijflijn plaatst hem ook tegenover de eerste generaties van de Hyundai Kona Hybrid en de Kia Niro Hybrid, al zijn dat dan wel compacte crossovers.