Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
AS24 Toyota C-HR 2022 statisch achter

Toyota C-HR

1 / 3
AS24 Toyota C-HR 2022 statisch achter
AS24 Toyota C-HR 2022 interieur
AS24 Toyota C-HR 2022 banner

Sterke punten

  • Specifieke look
  • Efficiënte hybrides
  • Efficiënt chassis

Zwakke punten

  • Afwerkingsdetails
  • Interieurruimte
  • Koffiemoleneffect CVT

Toyota C-HR Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Toyota C-HR, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:7.4 - 11.4s
Maximumsnelheid:170 - 190 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):86 - 152 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.6 - 6.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4360 x 1795 x 1555 mm
Portieren:5
Kofferruimte:310 - 1164 liter
Aanhangergewicht:300 - 485 kg

Gedaan met saaie auto’s

De Toyota C-HR verscheen in 2016 ten tonele en vormde toen een stijlbreuk in het nogal saaie Japanse gamma. Hij beschikt over twee hybride aandrijflijnen, die efficiëntie vooropstellen. De looks moeten vooral een jonger publiek aanspreken.

Interesse in een Toyota C-HR

Toyota C-HR tweedehands auto
Toyota C-HR nieuwe auto
Toyota C-HR dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Gedaan met saaie auto’s

De Toyota C-HR verscheen in 2016 ten tonele en vormde toen een stijlbreuk in het nogal saaie Japanse gamma. Hij beschikt over twee hybride aandrijflijnen, die efficiëntie vooropstellen. De looks moeten vooral een jonger publiek aanspreken.

Goeie redenen

  • Zelfs nog voor de grote baas van Toyota “no more boring cars” zei, verscheen de C-HR met zijn aparte looks, die vooral jongere kopers moeten overtuigen.

  • Het motoraanbod telt alleen nog hybrides, met vermogens van 122 tot 184 pk.

  • Ondanks het vermogen geven de hybride aandrijflijnen de voorkeur aan efficiëntie, met een laag verbruik en een minimale CO2-uitstoot van 92 g/km.

  • Hoewel hij inzet op looks, verliest hij de praktische kant ook niet uit het oog: het koffervolume bedraagt 377 liter.

  • Toyota staat bekend om zijn betrouwbaarheid, en dat zie je aan de garantie tot 10 jaar.

Alle belangrijke gegevens over de Toyota C-HR

Motoren

Bij zijn lancering kreeg de Toyota C-HR nog een 1,2 liter grote benzinemotor gekoppeld aan een manuele versnellingsbak. Sinds de eerste facelift in 2019 wil hij alleen nog voort met hybride aandrijflijnen. In totaal zijn er twee.

Die hybrides delen hetzelfde principe: een atmosferische benzinemotor met hoog rendement gekoppeld aan twee elektromotoren die in een specifieke overbrenging zijn ingewerkt. Er is geen echte versnellingsbak, bij wijze van spreken, maar het principe benadert dat van een continu variabele transmissie (e-CVT).

De eerste hybride aandrijflijn komt van de Prius en bestaat uit een 1.8-viercilinder die in combinatie met de hybride overbrenging een totaal van 122 pk en 142 Nm produceert. De andere aandrijflijn gebruikt een 2.0-viercilinder die het totaal naar 184 pk en 190 Nm doet stijgen.

Op vlak van verbruik doen deze hybrides uiteraard beter dan concurrenten op benzine. De basismotor (1.8) geeft een gemiddeld verbruik op van 4,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 110 g/km (WLTP). De krachtigere motor verbruikt uiteraard meer, al blijft dat met 5,3 l/100 km en 119 g/km aan CO2 nog relatief beperkt.

Afmetingen

Met een lengte van 4,39 meter, hoogte van 1,56 meter en breedte van 1,80 meter is de Toyota C-HR compact, maar hij zet wel dezelfde afmetingen neer als heel wat andere SUV’s uit het B-segment. Het moduleerbare platform levert hem een wielbasis op van 2,64 meter.

Met een koffervolume van 377 liter is de Toyota C-HR niet de grootste compacte crossover. Heel wat berlines en vijfdeursmodellen doen zelfs beter. Achteraan is er wel vlot plaats voor twee volwassenen. De middelste plaats blijft smal, wat gezien de buitenafmetingen niet zo verwonderlijk is.

Uitvoeringen

Toyota verkoopt zijn C-HR in vier uitvoeringen. De basisversie C-ENTER is alleen beschikbaar met de basishybride. Toch is de uitrusting al uitgebreid, met 17-duimsvelgen, ledkoplampen, een multimediasysteem met scherm van 8 duim en zelfs een adaptieve snelheidsregelaar.

De versie C-LUB voegt meer persoonlijkheid toe, met een dak in een optionele contrastkleur. Deze versie omvat ook 18-duimsvelgen en parkeersensoren. De versie C-HIC voegt een dodehoekwaarschuwing toe, net als instappen en starten zonder sleutel, en verwarmde zetels.

Er bestaat geen versie die door het team van Toyota Gazoo Racing onder handen werd genomen, maar de C-HR draagt wel een sportiever jasje in de GR Sport-uitvoering. Die omvat 19-duimsvelgen, specifieke zetelbekleding en een tweekleurig koetswerk.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De nieuwprijzen van het Toyota C-HR-gamma beginnen vanaf 33.810 euro (1.8 Hybrid C-ENTER). De 2.0 kost minstens 39.370 euro (2.0 Hybrid C-LUB). De GR Sport-modellen kosten minstens 40.000 euro met de basishybride en 41.880 euro met de krachtigere hybride. De tweedehandsprijzen van de C-HR beginnen bij 16.000 euro, voor een van de hybrides moet je rekenen op minstens 20.000 euro.

In Vlaanderen betaal je voor de instapversie van de Toyota C-HR een jaarlijkse verkeersbelasting van 274,40 euro en een BIV van 90,21 euro. In Brussel en Wallonië bedragen die taksen respectievelijk minstens 343,73 euro en 495,00 euro. Geen enkele uitvoering van de Toyota C-HR moet in Wallonië rekening houden met een ecomalus.

Design-highlights en interieur

De Toyota C-HR is een van de eerste modellen van het Japanse merk dat breekt met de wat saaie stijl van voordien. Hij neemt de techniek van de Prius over en verpakt die in een compacte crossover.

Exterieur

Zijn hoekige lijnen en gespierde flanken werden rechtstreeks overgenomen van het gelijknamige conceptmodel dat twee jaar eerder op het salon van Parijs werd voorgesteld. De voorkant is nogal spits, de achterkant heeft een aflopende daklijn. Hoewel het niet Toyota’s gewoonte is, past het wel bij een jonger publiek. Sinds de facelift in 2022 heeft de C-HR nieuwe koplampen en achterlichten en een dak dat in een contrastkleur kan worden gespoten. De velgmaten variëren van 17 tot 19 duim.

Interieur

Net als de buitenkant lijkt de binnenkant alle automobiele stijlcodes te versmelten. En dat is wel degelijk het juiste woord, want alle lijnen zijn zwevend en bochtig. Centraal op het dashboard staat een touchscreen van 8 duim. Sinds de update in 2022 bevat dat het nieuwe geconnecteerde infotainmentsysteem Toyota Smart Connect, met standaard Apple CarPlay en Android Auto. Toch kan die update de leeftijd van de C-HR niet verhullen, zeker vergeleken met meer recente Toyota-modellen.

Rijhulp en veiligheid

In 2016 gaf de Toyota C-HR alle andere compacte crossovers het nakijken met zijn veiligheidsuitrusting. Die was zo compleet dat de andere merken tijd nodig hadden om bij te benen. Dat is nog steeds het geval: de C-HR krijgt standaard het Toyota Safety Sense-pakket. Dat omvat automatische noodremhulp, een adaptieve snelheidsregelaar, rijstrookhulp, verkeersbordherkenning en automatische koplampen. Door de royale uitrusting kreeg de C-HR van de Euro NCAP vijf sterren op de crashtests in 2017.

Alternatieven

De Toyota C-HR heeft heel wat concurrenten, bij alle merken. Zo zijn er compacte crossovers in de vorm van de Ford Puma, Peugeot 2008, Nissan Juke, Volkswagen T-Roc en T-Cross, Jeep Renegade, Honda HR-V, Fiat 500X, Opel Mokka, enzovoort. Recent lanceerde Toyota zelf nog de Yaris Cross, die zowat in dezelfde categorie speelt als de C-HR.

Beoordelingen voor Toyota C-HR

2 Beoordelingen

5,0