Sterke punten
- Ruim en stil cruisen
- Kwaliteit/prijs verhouding
- comfortabel
Zwakke punten
- mag geen aanhanger
- geluid motor bij kick down
- kofferruimte
Toyota Camry Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Toyota Camry, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Toyota Camry
-
Toyota Camry Camry Executive
€ 16.900,-Geen informatie- 127.000 km
- 10/2019
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1910 Kamenhout -
Toyota Camry 2.5 Hybrid Premium e-CVT LED CAMERA FULL OPTION
€ 27.990,-€ 26.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 41.678 km
- 02/2020
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6041 Gosselies -
Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 Lounge Leather/ACC/Camera/Memory
€ 21.490,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 198.000 km
- 01/2020
- 160 kW (218 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
98 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2660 Antwerpen -
Toyota Camry Executive
€ 29.000,-Correcte prijs- 68.000 km
- 12/2020
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-9000 Gand -
Toyota Camry Business Edition
€ 25.500,-Goede prijs- 55.000 km
- 11/2019
- 160 kW (218 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3000 Leuven -
Toyota Camry Camry
€ 23.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 91.170 km
- 10/2019
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9990 Maldegem -
Toyota Camry 2.5 Hybrid Premium Plus e-CVT - vendue
€ 34.750,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 39.011 km
- 07/2022
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
125 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1040 Bruxelles -
Toyota Camry 2.2i 16v GLi
€ 5.500,-Geen informatie- 237.000 km
- 04/1998
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1620 Drogenbos -
Toyota Camry Business Edition
€ 21.500,-Goede prijs- 150.000 km
- 09/2019
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1020 Bruxelles -
Toyota Camry Premium 2.5 CVT Hybrid
€ 30.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 74.825 km
- 05/2021
- 160 kW (218 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
126 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9990 Maldegem -
Toyota Camry Premium+executive pack
€ 29.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 71.330 km
- 10/2019
- 131 kW (178 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7850 Enghien
Interesse in een Toyota Camry
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
de liefhebber van een efficiënt hybride aandrijfsysteem komt in de Camry ruimschoots aan zijn trekken, maar je moet op zijn Toyota hybrides willen rijden. Dat wil zeggen dat haast en spoed niet goed zijn, want dan wordt de Camry zenuwachtig en dat resulteert in een flink meerverbruik.
de Camry is een grote auto, maar nog leuker is de riante binnenruimte die daarmee geschapen wordt. Iedereen, zelfs de passagier midden op de achterbank zit lekker in een Camry. Stilte, comfort, hoofd en schouderruimte worden dan ten zeerste gewaardeerd.
het is de achtste generatie van de Camry die naar Europa komt. Zijn voorganger hebben de auto een reputatie meegegeven die alleen een betere berline krijgt: fijne assemblage, prima afwerking, tjokvol veiligheidsuitrusting, een ophanging die comfortabel en informatief is, kortom, een auto waarmee je moeiteloos honderden kilometers aan een stuk aflegt.
Was de Camry nooit een rijdersauto, dan heeft de laatste versie een verrassend goed weggedrag, waarbij de aanzienlijke massa goed onder controle wordt gehouden.
Belangrijke gegevens
De Camry is een hybride Toyota en dat betekent altijd aan CVT-automaat, een versnellingsbak met (in theorie) een miljoen overgangsverhoudingen, vroeger bekend als de Daf-bak. Toyota heeft lang geworsteld met het wat onnatuurlijke geluid van een verbrandingsmotor die bij elke versnelling hoog in de toeren klimt om dan traploos weer te dalen. Dat is in deze hybride-aandrijflijn beter onder controle met een soort van sequentiële schakelmomenten.
De beenruimte op de achterbank is royaal. De voorstoelen, zeker bij de Premium uitvoering geven een lounge gevoel en zijn ruim af te stellen. Ook het stuur kan zowel in de diepte als in de hoogte versteld worden en dat maakt dat de chauffeur een juiste stuurhouding kan aannemen. Die ruimte is er ook in de koffer, maar met de wielkasten en de toch hoge drempel is die niet optimaal te benutten. Ze is met een neerklapbare achterbank wel uit te breiden.
Motoren
De Camry krijgt hetzelfde hybride aandrijfsysteem als de RAV4. Dat wil zeggen dat er een 178 pk sterke 2.5 l grote 4-cilinder onder de voorkap ligt die volgens het Atkinson-principe werkt (wat een beter thermisch rendement oplevert om de technische uitleg simpel te houden). Die werkt samen met een 120 pk sterke elektromotor, die desgewenst ook alleen de vaart erin houdt tot 60km/u. Tel de twee maximale vermogens niet met elkaar op, zo werkt hybride niet, maar de Camry heeft toch 218 pk ter beschikking op de voorwielen. Wie zich aan de hybride filosofie houdt, komt uit op een verbruik van 6 l, wat voor een auto van deze omvang zeer aanvaardbaar is.
Afmetingen
De Camry is 4,9 m lang, 1,84 m breed, 1,6 m hoog en die lengte van de koets zorgt ervoor dat de wielbasis 2,83 m is en een lange wielbasis zorgt voor een stabiel weggedrag. De auto heeft behoorlijk brede banden (235 mm) en in de koffer ligt een thuiskomertje als reservewiel. Hij weegt rijklaar 1,67 ton (batterijen) en mag geen aanhanger slepen.
Varianten
De Camry komt in twee uitvoeringen: Standaard en Premium. De Camry wordt ook in zijn standaardversie rijkelijk voorzien. Maar met de Premium uitvoering krijg je extra’s als een verwarmd stuurwiel, draadloze oplader voor de smartphone en de BSM (blind spot monitor) als extra veiligheidsfeature. De Premium kost bijna € 3.000 meer en dan kan je er nog een Executive Pack bijhouden (nog eens € 2.400 erbij). Daar wordt bijvoorbeeld ook de achterbank verwarmd, en kunnen ze aldaar gezeten zelf hun airco instellen.
Prijzen
De Camry kwam op de markt (2019) aan een ruime € 36.000, maar sindsdien hebben corona, de logistieke kramp en het chiptekort de prijzen danig de hoogte ingejaagd. Nu kan je hem kopen voor € 45 040 (standaard), of € 47 420 (Premium). Dat is marktconform voor een hybride techniek. Wat de wederverkoopwaarde betreft zijn er weinig hoopgevende indicaties (afgezien van een huizenhoge betrouwbaarheid): hybridetechniek heeft nauwelijks fiscale voordelen, hij komt maar mondjesmaat op de tweedehandsmarkt.
Design
Buitenzijde
Auto’s uit het al dan niet Verre Oosten kan u tegenwoordig makkelijk herkennen aan de hoeken en kanten in het design (misschien een uitzondering gemaakt voor Mazda, maar dat zijn dan ook Italianen). Ook de Camry ontsnapt niet, hoewel subtieler dan bijvoorbeeld bij de Supra, de Aygo, of de Rav4. We hebben achteraan de glooiingen geteld: 7 in de lengte, subtiel, maar ze zijn er. De zijkant: 3, wielkasten niet meegerekend, vooraan alleen al over de motorkap: 4. Toch is de Camry geen lelijke auto en zeer wel herkenbaar als een Toyota in de jaren 20 van de 21ste eeuw.
Binnenkant
Toyota heeft een reputatie hoog te houden als het om de afwerking van zijn auto interieurs gaat en deze Camry is voldoet ruimschoots aan de verwachtingen. Alleen zie je aan de lay-out (bekerhouders op de middentunnel) dat Europa niet de eerste afzetmarkt was. Ook het scherm dat zo’n beetje achteloos op de middenconsole is geplaatst, zou je eerder bij Dacia verwachten (met alle respect) dan bij Toyota. Maar het is toch een verbetering tegenover het eerste kleine ingebouwde scherm, het functioneert ook beter. Bovendien, plaats, kwaliteit, ergonomie, het is allemaal dik in onder en wie zijn stuur een beetje van buiten leert, hoeft niet meer op de middenconsole te zijn.
Veiligheid
Even opsommen: crashpreventie, tractiecontrole, rijbaan assistent, adaptieve cruise control met filemodus, verkeersbordenherkenning, automatische lichten, een resem airbags, waaronder een knieairbag, gordels met voorspanning en dan kan u in de optielijst nog een dodehoekwaarschuwing en een head-up display bijkopen. We hadden het ook in één woord kunnen samenvatten: volledig. De laatste botst tegen het EuroNcap obstakel dateert van 1998, weinig relevant dus.
Alternatieven
Als u op zoek bent naar een auto met Camry-afmetingen, aan een Camryprijs, met een hybride aandrijfsysteem, dan kan u alleen bij de Toyotadealer terecht. Maar die heeft waarschijnlijk ook een Lexus ES 300h in de vitrine staat. Dan spreken we echter over een compleet andere prijsklasse, want minimaal € 15.000 duurder. Neem als man (m/x) vooral uw echtgenote (v/x) niet mee, of u komt met een RAV 4 thuis (€ 39.000 minimaal), waarmee de Camry de bodemplaat deelt. Mazda 6 (geen hybride) of Kia Optima (alleen plug-in) leveren grosso modo dezelfde pk’s af, maar zijn technisch te verschillend.