Triumph TR4 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Triumph TR4, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Triumph TR4
-
Triumph TR4 British Racing Green
€ 29.500,-Geen informatie- 56.649 km
- 08/1965
- 74 kW (101 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1380 Ohain -
Triumph TR4 + Overdrive
€ 27.499,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 89.100 km
- 09/1964
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-4020 Liège
Interesse in een Triumph TR4
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
Een succesvol topmodel. Ontworpen onder de codenaam 'Zest', is deze auto een vervolg op de vorige TR sportauto's, maar met een modern vormgegeven Michelotti-stijl. Het nieuwe model heeft andere deuren en ramen, de achterromp heeft een aanzienlijke capaciteit voor een sportwagen. De 'wind-down' ramen zijn een belangrijke stap om de concurrentie bij te blijven. Nieuwe technologieën creëeren geavanceerde functies, zoals de verstelbare fascia ventilatie, een unieke hardtop die bestaat uit een vaste glazen achterruit, een integrale rolbeugel en een afneembaar stalen middenpaneel. Het is het eerste model met een innovatief daksysteem en hiermee eigenlijk de voorganger van de Porsche 911 en de 912 Targa. Het daksysteem krijgt de naam 'backlight'. Deze naam wordt nog steeds gehanteerd voor een top in deze stijl. De kap van de TR4 is zeer gemakkelijk te bedienen.
Britse kracht met Italiaanse schoonheid
De TR4 is wat chiquer dan de TR3 en de belijning van de auto straalt een vrouwelijke elegantie uit. Hieronder schuilt een stukje techniek met pure kracht. Vier meter auto, overspoeld met Italiaanse invloeden, zorgt voor een schitterende carrière van dit automodel. De Triumph TR4 staat op een bescheiden chassis, de motor heeft een inhoud van 2,1 liter en de besturing heeft een tandheugel. In 1965 komt men met de TR4A IRS, met een onafhankelijke achterophanging. Het interieur heeft ten opzichte van de TR3 een upgrade ondergaan. Met hout op de boordplank, leder op de stoelen, verschillende tellers en een goede rijpositie. De versnellingsbak van de tweedehands auto is meesterlijk. Korte en nauwkeurige schakelwegen zorgen voor een goede bediening. Het is alleen al leuk om te schakelen met de overdrive die de drie hoogste versnellingen verdubbelt, zodat er in totaal maar liefst zeven versnellingen zijn. Men herkent in de TR4 echt het rallyverleden, zeker als men het gaspedaal flink intrapt. De auto schiet vooruit, de uitlaat laat zich horen en de Triumph TR4 is klaar om de strijd aan te gaan met de moderne auto. Hierbij laat het weggedrag niets te wensen over. De handling in de bochten is uitstekend, net zoals het evenwicht en de besturing. Het brandstofverbruik is redelijk en ligt tussen de 8 tot 12 l/100 km.
Verzekerd van ultiem rijplezier
De Triumph TR4 is met zijn aantrekkelijke lijn en koppelrijke motor een gewilde oldtimer. Deze tweedehands auto heeft een aangename en nauwkeurige bediening. Hiermee beleeft men het echte plezier van een Britse Roadster. De robuuste mechaniek en de nog steeds beschikbare en betaalbare onderdelen zorgen ervoor, dat de Triumph TR4 nog steeds een topper is onder de gebruikte auto's. Een goed comfort en een uitstekende wegligging zijn de bekroning op de aanschaf van een dergelijke tweedehands oldtimer.