Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
triumph-tr6-back

Triumph TR6

1 / 4
triumph-tr6-back
triumph-tr6-front
triumph-tr6-side
triumph-tr6-back

Triumph TR6 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Triumph TR6, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Triumph TR6

Triumph zette met de introductie van de TR6 een oude traditie voort. Het merk bouwde weer een lichte, sportieve en open sportwagen die veel gemeen had met zijn voorganger, de TR5. Nadat de auto in 1969 geïntroduceerd was, werden opvallend veel exemplaren geëxporteerd. Van de 86.249 gemaakte auto's bleef slechts 10% in het Verenigd Koninkrijk. Lees meer

Interesse in een Triumph TR6

Triumph TR6 tweedehands auto
Triumph TR6 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Dit had vooral te maken met het steeds groeiende dealernetwerk in Amerika en op het Europese vasteland, auto's hoefden niet meer zelfstandig geïmporteerd te worden en waren ook volop als LHD te verkrijgen.

Populair

De TR6 was bij zijn introductie populair en is dat als tweedehands auto nu ook nog. De mooie lijnen en het spartaanse rijgedrag maken het een gewilde klassieker. Vooral de versie met overdrive is veel gezocht. Door de overdrive hadden de versnellingen een korte ratio, hetgeen maakte dat de auto erg snel en fel accelereerde. Eigenschappen die op circuits en tijdens de populaire hill climbs goed van pas kwamen. Op deze plekken is de TR6 Triumph dan ook nog steeds vaak te vinden.

Techniek van de TR6

In feite was de techniek en manier van bouwen die Triumph voor de TR6 gebruikte in 1969 al achterhaald. Zo zorgde bijvoorbeeld de onhandig geplaatste radiator dat de motor snel aan de kook raakte. Gelukkig is dit probleem vaak al verholpen door de eerste eigenaar. De fijne balans in combinatie met de heerlijke 2,5 liter lijnmotor maakte echter veel goed. Accelereren naar 100 km/u ging in 8,2 seconden en met de overdrive lag de top op 190 km/u. Voor de VS werd de 6 cilinder van carburateurs voorzien, dit model werd TR250 genoemd, die rest van de wereld kreeg injectie. Omdat het chassis van staal is, kan roest een spelbreker zijn bij de aankoop van een tweedehands Triumph TR6.

Beoordelingen voor Triumph TR6

1 Beoordelingen

5,0