- Homepage
- Auto
- Volkswagen
- Volkswagen Golf (Mk.8)
- Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Volkswagen Golf, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Volkswagen Golf GTD
De nieuwe VW Golf GTD is een sportieve hatchback met een hypermodern interieur. Aan de bumpers, sideskirts en de opvallende grille kun je zien dat het om een sportieve wagen gaat. De 2.0 TSI dieselmotor van 200 pk geeft je bovendien genoeg power om lekker vlot te kunnen rijden. Van binnen zak je lekker in de sportstoelen, terwijl de Vehicle Dynamics Manager zorgt voor extra veel rijdynamiek. tel daar nog een kofferbak van 380 liter bij op en je hebt een prima sportieve gezinsauto. Lees meer
Actueel aanbod voor Volkswagen Golf GTD
-
Volkswagen Golf Cabriolet
€ 8.500,-Geen informatie- 200.000 km
- 03/1988
- 70 kW (95 PK)
- Oldtimer
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-4040 Herstal -
Volkswagen Golf Cabriolet Karmann Quartett - 1st Paint
€ 12.500,-Geen informatie- 186.200 km
- 03/1991
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
10,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1380 Lasne
Alternatieve modellen
Het nieuwe, innovatieve VW Golf GTD model
De Golf GTD is een uitvoering van de iconische VW Golf, die al sinds 1974 door Volkswagen wordt geproduceerd. De eerste GTD kwam in 2012 op de markt als variant van de Volkswagen Golf VI. Die eerste GTD werd aangeduid als de dieselversie van de GTI. Inmiddels bestaan de GTI, GTE en GTD naast elkaar als aparte uitvoeringen van de Golf. Het nieuwe GTD-model zou officieel in maart 2020 voorgesteld worden op de Autosalon van Genève, maar deze werd afgelast vanwege het coronavirus. In plaats daarvan stelde VW de auto voor via een persbericht.
Nieuw design
De VW Golf GTD heeft een opvallend front met een grote, open honingraat grille. Voor 2020 heeft de GTD nieuwe LED dagrijverlichting over de gehele breedte gekregen en X-vormige mistlampen. Net als bij de vorige generatie zijn de karakteristieke design details op de GTD uitgevoerd in zilver. Het sportieve karakter van de auto wordt versterkt door de extra brede sideskirts die uitstekend samengaan met de achterskirt en de voorbumper. De auto heeft een lekkere brede achterkant, met een dubbele uitlaatpijp aan de linkerkant, een grote dakspoiler en een sportieve diffuser.
Hypermodern interieur
Ook aan de binnenkant is de Golf GTD helemaal opgefrist. Standaard is het model uitgerust met de volledig digitale Innovision Cockpit met grote schermen. Er zitten nauwelijks nog knoppen op het dashboard. Het interieur kun je gerust high tech noemen. Zo zien we de bekende details zoals de sportstoelen met ruitjesbekleding, de pookknop in de vorm van een zwarte golfbal (handmatige versnelling) en zilverkleurige accenten. Je kunt de sfeerverlichting in maar liefst 30 verschillende kleuren instellen. Als je de motor start, dan pulseert de startknop in het rood.
Innovatieve rijtechnologie
De nieuwe Golf GTD heeft een krachtige aandrijflijn, aangevuld met innovatieve technologie. De Vehicle Dynamics Manager synchroniseert razendsnel het XDS sperdifferentieel met de gekozen instelling van de adaptieve dempers. Dit geeft meer rijdynamiek en een grotere keuze in instellingsmogelijkheden. De GTD is een van de eerste sportieve auto’s op de markt met de innovatieve Car2X veiligheidstechnologie. Daarmee kan relevante informatie in milliseconden worden uitgewisseld met andere voertuigen én de infrastructuur. Als er Travel Assist aan boord zit, is de auto een van de eersten in dit segment die op een hoog niveau autonoom kan rijden tot snelheden van 210 km/u.
De VW Golf GTD wordt gebouwd in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg. De Nederlandse prijzen en technische specificaties worden in aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt. Deze marktintroductie vindt naar verwachting plaats vanaf tweede helft van 2020.
Volkswagen Golf GTD en de Ford Focus ST diesel
De nieuwste Volkswagen Golf GTD heeft een styling update gekregen, met o.a.brede skirts. X-vormige mistlampen en een dubbele achteruitlaat. Door de zilverkleurige details kun je de GTD onderscheiden van o.a. de GTE
Ford heeft gezorgd dat de Ford Focus ST diesel er hetzelfde uitziet als de benzineversie. De opgepompte styling verbergt wat er onder de motorkap zit. In vergelijking met de standaard Ford Focus heeft de Focus ST grotere 5-spaaks wielen, grijze voorbumper inzetstukken en een grote spoiler, plus een paar exclusieve lakkleuren.
Interieur
In de nieuwe VW Golf zitten is een echt feestje voor tech-fans, omdat bijna alles digitaal is en de auto altijd online is. Als bestuurder kijk je via het stevige, platte stuur naar een 10,25-inch digitaal instrumentendisplay, terwijl een 10-inch touchscreen alle infotainment- en satellietnavigatie functies regelt. Tot de standaard technologie horen de Car2X-connectiviteit (communiceert met andere auto's), Apple en Android mirroring en Travel Assist waarmee de auto autonoom kan rijden.
De stoelen ondersteunen meer, maar toch ziet de Golf er een beetje sober uit in vergelijking met de cockpit van de Focus. Verspreid door het interieur zien we contrasterende rode stiksels en rode insignes, aangevuld met pittig ogende Recaro-kuipstoelen. Het interieur van de Golf voelt iets chiquer aan dan dat van de Focus. Ford heeft ook volop technologie ingebouwd, waaronder adaptieve LED-koplampen, adaptieve cruise control, een verwarmd stuur en een achteruitkijkcamera.
Verder biedt de nieuwste Golf biedt 380 liter bagageruimte - hetzelfde als zijn voorganger - en de Focus heeft een verwaarloosbare 5 liter minder.
Motoren en rijden
Volkswagen heeft in de nieuwe GTD de krachtigste TDI-dieselmotor gestopt die ooit op een Golf is gemonteerd. Het vermogen staat nu op 200 pk (15 pk meer dan het laatste model). Er kan voor het eerst gekozen worden voor een zeventraps automatische of zesversnellingsbak. Met meer vermogen zou de nieuwe Golf GTD sneller moeten zijn dan het vorige model, wat in 7,4 seconden van 0-100 km/u rijdt. De VW heeft een kleine voorsprong, want de 2,0-liter EcoBlue-diesel van de Focus levert 187 pk en rijdt in 7,6 seconden van 0-100 km/u.
De prijs voor de GTD is nog niet definitief vastgesteld, maar we verwachten dat deze ongeveer net zoveel zal gaan kosten als de Focus ST, dus een slordige €28.000. De Focus zal waarschijnlijk aantrekkelijk zijn voor wie graag een sportief uiterlijk wil, terwijl de GTD van binnen en van buiten meer ingetogen is.
Motoren
De GTD heeft een zuinige, sterke en zeer schone 2.0 TDI-dieselmotor. De motor heeft een vermogen van 147kW/200pk. Het maximumkoppel is 400 Nm, en het is beschikbaar bij lage toerentallen zodat je snel kunt optrekken. De Golf GTD heeft standaard een razendsnel schakelende 7-traps DSG-automaat en 2 nieuwe SCR-katalysatoren met twin-dosing voor een nog lagere CO2-uitstoot.
Uitrusting en opties
Op het moment van schrijven, waren de specificaties voor de Nederlandse modellen nog niet beschikbaar. Omdat de auto digitaal is, kun je waarschijnlijk in de toekomst de auto naar wens aanpassen met verschillende applicaties die je online bestelt. Verder komen er waarschijnlijk diverse lak- en bekledingsopties waarmee je deze Golf persoonlijk kunt maken.
VW Golf GTD - vertrouwde Golf in sportief jasje
De Golf gaat al zo lang mee dat iedereen dit model wel kent. De GTD is de sportieve dieselversie van deze wereldberoemde Golf, speciaal geschikt voor de kilometervreters onder ons. ALs je houdt van een sportief ogende auto, die het vertrouwde van de Golf biedt, dan zit je goed met deze GTD.