- Homepage
- Auto
- Volkswagen
- Volkswagen Up
Sterke punten
- Goede verhouding formaat-binnenruimte
- Vrij dynamisch en comfortabel
- Sober maar strak interieurdesign
Zwakke punten
- Basismotoren zijn traag
- Kleine en onhandige koffer
- Niet de goedkoopste in zijn klasse
Volkswagen up! Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Volkswagen up!, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Volkswagen Up
-
Volkswagen up! United
€ 10.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 45.268 km
- 02/2021
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
125 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7033 Cuesmes -
Volkswagen up! 1.0i Up+ / Climatisation
€ 5.500,-Correcte prijs- 110.000 km
- 04/2014
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4550 Nandrin -
Volkswagen up! *1.0,BEATS AUDIO,FULL OPTION,LED,CLIM,BLUETOOTH..*
€ 7.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 111.548 km
- 01/2017
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4020 Wandre -
Volkswagen up! GTI Tuned KW gepfefferd schroefset + 17" + MAXTON
€ 15.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 80.000 km
- 02/2018
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
110 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3740 Bilzen -
Volkswagen up! Weinig kilometers, goedkope stadswagen
€ 6.145,-Goede prijs- 35.150 km
- 01/2014
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2900 Schoten -
Volkswagen up! Up! 1.0i up!
€ 5.000,-Goede prijs- 48.000 km
- 05/2012
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-5650 Walcourt -
Volkswagen up! 1.0i Club BMT" carnet d'entretien 📓
€ 4.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 99.989 km
- 01/2015
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
98 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3070 Kortenberg -
Volkswagen up! 1.0i Move
€ 3.900,-Goede prijs- 152.000 km
- 12/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1081 Koekelberg -
Volkswagen up! Benzine | 5 deuren | 60.000 km | 1ste eigenaar
€ 7.499,-Goede prijs- 60.000 km
- 01/2014
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
105 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1731 Asse -
Volkswagen up! licht grijs
€ 11.500,-Hele goede prijs- 13.000 km
- 08/2023
- 48 kW (65 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
98 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-9000 Gand -
Volkswagen up! 1.0i-AIRCO
€ 4.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 127.800 km
- 06/2014
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
105 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1000 Bruxelles -
Volkswagen up! Up!+1.0i+up!
€ 5.800,-Hele goede prijs- 38.960 km
- 04/2014
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1140 Bruxelles -
Volkswagen up! 1.0I MET 73DKM MOVE UP
€ 5.499,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 73.000 km
- 03/2015
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1930 Zaventem -
Volkswagen up! Up 1.0 75 Club ASG5
€ 7.450,-Hele goede prijs- 74.529 km
- 04/2015
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
105 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1000 Bruxelles -
Volkswagen up! 1.0 Move up! BlueMotion
€ 9.699,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 39.333 km
- 02/2019
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
117 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1000 Brussel -
Volkswagen up! Up! 1.0i Move up!
€ 3.999,-Correcte prijs- 169.316 km
- 01/2013
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4620 Fléron -
Volkswagen up! Up! 1.0i up!
€ 4.600,-Goede prijs- 94.000 km
- 11/2012
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7170 Manage -
Volkswagen up! 1.0i MET 81DKM HANDELAARS & EXPORT
€ 7.499,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 81.000 km
- 11/2012
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1930 Zaventem -
Volkswagen up! Up!+1.0i+Move+up!+BMT+ASG
€ 8.200,-Correcte prijs- 65.200 km
- 11/2014
- 44 kW (60 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1140 Evere -
Volkswagen up! 1.0i / climatisation
€ 5.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 82.000 km
- 10/2013
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
4,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
108 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1410 Waterloo
Interesse in een Volkswagen Up
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Up! blijft er ondanks zijn leeftijd goed uitzien dankzij een strak en tijdloos design, dat toch een vrolijke toets in zich heeft.
- Er zijn heel wat verschillende varianten op de markt gekomen, van de elektrische e-Up! tot de bijzonder leuke Up! GTI.
- Door de gezegende leeftijd van het model en het feit dat het amper is veranderd in al die jaren, is er een interessant tweedehands aanbod dat er niet verouderd uitziet.
- Ondanks zijn kleine formaat rijdt de Up! als een grote jongen, met een stabiele wegligging en relatief weinig lawaai aan boord.
Alle belangrijke gegevens over de Volkswagen Up!
Motoren
Je mag elke motor kiezen die je wil, als het maar een 1.0-driecilinder is. Die éénliter is wel in heel wat verschillende vermogensvarianten geleverd: met 60 of 75 pk zonder turbo, met 90 of 102 pk als 1.0 TSI met turbo, of als 1.0 TSI van 115 pk in de Up! GTI. Er is zelfs een Up! op CNG, de eco Up!. Een manuele vijfversnellingsbak was standaard, sommige motorisaties hadden recht op een gerobotiseerde vijfbak of een manuele zesbak.
Een interessante keuze is ook de Volkswagen e-Up!, de elektrische versie van het kleine stadswagentje, die al in 2013 op de markt kwam. Zijn batterij van 16,8 kWh gaf hem een rijbereik van 160 km en met een elektromotor van 80 pk was hij vlotter dan de meeste benzine-Ups. In 2019 kwam er een grondige up-date van de e-Up!, met een 32,3 kWh grote batterij die hem een veel praktischer rijbereik gaf van 258 km. Het was in die tijd ook nog eens zowat de goedkoopste elektrische wagen die je kon krijgen.
Afmetingen
De Volkswagen Up! is natuurlijk vooral ontworpen als compact stadswagentje, met een lengte van 3,54 meter (of 3,60 meter na de facelift van 2016), een breedte van 1,65 meter en een hoogte van ongeveer 1,50 meter, afhankelijk van de uitvoering. Aan boord is er plaats voor 4 personen en de koffer is 251 tot 959 liter groot. Het leeggewicht van een Up! schommelt tussen de 900 en de 1.000 kilo
Uitvoeringen
Doorheen de jaren zijn er heel wat verschillende uitvoeringen geweest van de Up!, tot 2019 kon je zelfs een Cross Up! krijgen, net zoals de Cross Polo en Cross Golf van vroeger. Vandaag is het Belgische gamma iets minder divers. Instappen doe je in de naamloze basisuitvoering met stalen velgen, manueel verstelbare buitenspiegels en een manuele airco. Navigeren doe je door je smartphone in de ingebouwde houder te klikken.
De Up! Beats krijgt rode accenten buiten en binnen, een Beats-audiosysteem van 300W met 6 luidsprekers, verduisterde zijruiten en een lederen multifunctiestuurwiel. De Up! Black Style heeft dan weer zwarte accenten en lichtmetalen velgen. Bovenaan het ‘gewone’ gamma staat de Up! R-Line, die sportiever oogt dankzij zwarte accenten, andere lichtmetalen velgen en mistlichten.
Verder zijn er nog drie specialere uitvoeringen: de Active, die zo goed als alle mogelijke uitrusting aan boord heeft, waaronder vloermatten en een licht- en regensensor, de eco-Up! met een CNG-motor en tenslotte de Up! GTI, die een stoerdere bodykit heeft, elektrisch verstelbare spiegels, zetelverwarming en natuurlijk de krachtigere 1.0 TSI-motor van 115 pk.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
De Volkswagen Up! heeft in België een adviesprijs van 15.505 euro voor de 1.0 met 65 pk in de basisuitvoering. De eco-Up! op CNG kost vanaf 18.455 euro en de Up! GTI is te bestellen vanaf 21.045 euro. De elektrische e-Up! zit helaas niet meer in het gamma.
Dankzij zijn hogere leeftijd, is de Up! vrij goedkoop te vinden tweedehands, al zijn de goedkoopste exemplaren natuurlijk ook die met de basismotor en weinig uitrusting. Je vindt al een Up! voor 4.500 euro. Hoge kilometerstanden zijn zeldzaam voor een stadswagentje, maar let toch op overmatige slijtage net vanwege dat stadsgebruik. Een elektrische e-Up! is in het buitenland (het Belgische aanbod is zeer beperkt) te vinden vanaf 8.500 euro of vanaf zo’n 18.000 euro met de grotere batterij. De Up! GTI kan je tweedehands oppikken vanaf ongeveer 14.000 euro.
Design-highlights en interieur
De Volkswagen Up! is gebaseerd op het gelijknamige concept (maar zonder het uitroepteken) uit 2007, al had die conceptcar nog achterwielaandrijving en een achterin geplaatste boxermotor zoals in de VW Kever. Het design van de showcar bleef echter overeind in de productieversie van de Up!, met een compact formaat, een leuke raamlijn (als 3-deurs) en een donkere glazen achterklep waarin de achterlichten verscholen zitten. De facelift van 2016 kreeg donkerdere achterlichten en licht gewijzigde bumpers.
Eenvoud siert
Aan boord krijg je een typische Volkswagen-sfeer, maar in een zeer uitgepuurde vorm. De meeste versies hebben manueel instelbare zijspiegels, een ware flashback naar de jaren ‘90, al zou je ook kunnen zeggen dat het een verademing is in een wereld vol displays en aanraakgevoelige oppervlakken. De basiselementen zitten in elk geval goed: je zit goed, het stuurwiel ligt lekker in de hand en onderweg heb je weinig last van lawaai. Ook het zicht rondom is uitstekend. De achterbank kan je niet ruim noemen, maar volstaat zeker in deze klasse, terwijl de koffer groot genoeg maar minder toegankelijk is door de kleine glazen achterklep.
Rijhulp en veiligheid
Bij zijn lancering was de Volkswagen Up! de eerste auto in zijn klasse met een noodremhulp in stadsverkeer. Vandaag kijken we daar echter niet meer van op en haalt de Up! dan ook amper een score van 3 sterren bij Euro NCAP, dat het model in 2019 opnieuw testte als vernieuwde e-Up!. De bescherming van inzittenden is goed, maar zwakke weggebruikers worden slecht beschermd en ook het aanbod van veiligheidssystemen is zwak.
Alternatieven
Vind je niet de juiste uitvoering van de Up!, dan kan je ook voor een Skoda Citigo of een Seat Mii gaan: die zijn technisch gezien identiek aan de Up!, al hebben ze een iets saaier design. Beide modellen zijn ook al op pensioen sinds 2020 en 2021 respectievelijk. Bij de concurrerende merken heb je de Toyota Aygo/Peugeot 108/Citroën C1, de Hyundai i10 en de Kia Picanto, maar die hebben allemaal geen elektrische versie. Wil je dat toch, dan is de Dacia Spring momenteel de goedkoopste keuze.