Sterke punten
- Stalen klapdak geeft meer comfort in de winter
- Comfortabel weggedrag
- Elegant design
Zwakke punten
- Minder binnenruimte dan voorganger
- Verbruik benzinemotoren
- Dak neemt veel kofferruimte in
Volvo C70 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Volvo C70, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Volvo C70 II
-
Volvo C70 Cabriolet 2.0 D 2010// 172.000km// Airco auto//
€ 3.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 172.000 km
- 02/2010
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6180 Courcelles -
Volvo C70 2.0D Kinetic
€ 2.000,-Geen informatie- 216.582 km
- 03/2008
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
161 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-8760 Meulebeke -
Volvo C70 Cabrio 2.4 Turbo - D5 GARANTIE 1 AN
€ 4.390,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 152.000 km
- 06/2007
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
7,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
193 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4400 Flémalle -
Volvo C70 Cabrio 2.0 Turbo - AUTOMATIQUE - CONTRÔLE OK
€ 4.700,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 263.636 km
- 06/2009
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
6,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
167 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1970 Wezembeek-Oppem -
Volvo C70
€ 4.100,-Hele goede prijs- 166.000 km
- 07/2008
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1700 Dilbeek -
Volvo C70 C70+D3+Kinetic
€ 5.000,-Goede prijs- 277.753 km
- 01/2011
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2460 Kasterlee -
Volvo C70 Turbo
€ 19.500,-Geen informatie- 34.900 km
- 03/2000
- 176 kW (239 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-9420 Erpe Mere België -
Volvo C70 2.0 D3 Momentum
€ 9.000,-BTW verrekenbaar Goede prijs- 116.000 km
- 09/2010
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
154 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1310 La Hulpe -
Volvo C70 2.0 diesel année 2013 cabriolet
€ 5.290,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 230.000 km
- 06/2013
- 95 kW (129 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-7130 Bray - binche -
Volvo C70 C70 D3 Momentum
€ 7.500,-Hele goede prijs- 173.000 km
- 03/2011
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8800 Roeselare -
Volvo C70 2.0 D3 Momentum
€ 9.750,-Correcte prijs- 177.000 km
- 07/2012
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
154 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3090 Overijse -
Volvo C70 2.4 Summum
€ 7.500,-Goede prijs- 168.000 km
- 09/2006
- 103 kW (140 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
8,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1200 Bruxelles -
Volvo C70 Cabrio 2.4 Turbo D5 BOITE AUTO//CUIR//CLIM
€ 8.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 136.000 km
- 05/2007
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
7,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-6061 Montignies sur sambre -
Volvo C70 2.0 D3 Summum Geartronic/Boite Auto/New kit distr
€ 9.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 155.000 km
- 11/2011
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
6,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
169 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4860 Pepinster/Liège -
Volvo C70 C70+Cabrio+2.0+Turbo+-+D+Momentum
€ 6.950,-Correcte prijs- 152.237 km
- 03/2009
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
6,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6887 Herbeumont -
Volvo C70 D3 Inscription
€ 9.500,-Correcte prijs- 227.000 km
- 05/2014
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
154 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3620 Lanaken -
Volvo C70 2D summum
€ 7.550,-Goede prijs- 182.030 km
- 11/2009
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3550 Zolder -
Volvo C70 CABRIO - 2.0 Turbo 20v 163cv Automatique
€ 9.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 152.525 km
- 02/2004
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
253 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6060 Gilly -
Volvo C70 2.0 Turbo 163 CV
€ 8.290,-Geen informatie- 158.000 km
- 07/2000
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4350 Remicourt -
Volvo C70 C70 D3 Summum
€ 29.990,-Geen informatie- 13.000 km
- 07/2011
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-9041 Oostakker
Interesse in een Volvo C70 II
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
Het grote voordeel van een stalen klapdak is natuurlijk zijn betere isolatie, zowel qua temperatuur als qua windgeruis. Daarmee kan je de tweede generatie C70 zonder problemen in de winter blijven gebruiken.
Wat deze tweede generatie C70 wel gemeen heeft met zijn voorganger, is zijn comfortabel weggedrag. Hoewel de dynamiek erop vooruit ging, ligt de focus model vooral om rechtdoor cruisen.
Volvo is er ook in geslaagd de C70 met stalen klapdak een elegant design mee te geven, iets waar de concurrentie niet altijd in slaagde met hun coupé-cabrio’s. Zowel open als dicht is de C70 een knappe tweedeurs geworden.
De C70 II had een uitgebreid motorenpalet, van zuinige viercilinders op diesel tot krachtige vijfcilinder turbobenzines met een uniek geluid. Die benzinemotoren hadden echter wel een fors verbruik, mede door het vrij hoge gewicht van de C70.
Alle belangrijke gegevens over de Volvo C70 II
Motoren
De tweede generatie Volvo C70 bood in tegenstelling tot zijn voorganger wel de keuze tussen benzine- en dieselmotoren, aangezien de zelfontbranders aan het toppunt van hun populariteit zaten in de periode wanneer het model op de markt was.
Op benzine waren er enkel vijfcilinders onder de kap te vinden, met als instapmotor de 2.4i, een atmosferische motor die met 140 of 170 pk te bestellen was en al even in het gamma zat bij Volvo. Een stapje hoger stond de 2.5 T5 van 230 pk. Een manuele vijfbak was standaard op de benzinemotoren zonder turbo, de turbo’s kregen zes versnellingen, terwijl een Geartronic-automaat met 5 versnellingen optioneel was op elke variant.
Op diesel was de instapmotor de 2.0 D van 136 pk, een viercilinder die ook bij PSA en Ford te vinden was. Daarboven stond de 2.4 D, een vijfcilinder van 163 pk, met als krachtigste keuze de 2.4 D5 van 180 pk.
Met de facelift van 2010 werd het motorengamma aangepast: na nog even de 2.4i in het gamma te houden, had je vanaf 2011 nog maar één benzinemotor, de T5 van 230 pk, terwijl de diesels voortaan als D3 (4 cilinders, 150 pk) en D4 (5 cilinders, 177 pk) door het leven gingen.
Afmetingen
De Volvo C70 was een stukje kleiner dan zijn voorganger: 4,58 meter lang, 1,82 meter breed en 1,40 meter hoog. De facelift uit 2009 kreeg een grondig aangepaste voorkant en was ook iets langer (4,61 meter) en breder (1,83 meter) dan voordien. Er is plaats voor 4 personen aan boord, maar de instap is niet erg handig met het dak dicht en ook de ruimte op de achterbank is niet ideaal voor volwassenen. De koffer is vrij groot met het dak dicht: 404 liter. Met het dak open blijft er echter nog maar zo’n 200 liter over. Het leeggewicht van de C70 schommelt rond de 1,6 tot 1,7 ton, het maximale trekgewicht bedraagt 1,5 ton.
Uitvoeringen
Het modelgamma van de Volvo C70 II begon bij de Kinetic, met daarboven de Momentum en de Summum als topversie. In de latere modeljaren kwam er ook een Tourer-versie, die elementen van zowel de Momentum als Summum overnam en altijd als automaat werd geleverd.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
Het tweedehands aanbod van de Volvo C70 II is niet erg groot in ons land, maar het kan lonen om de grens over te steken naar Nederland, waar er veel meer exemplaren te koop staan en er ook een veel groter aanbod is aan C70’s met een benzinemotor, die langer binnen de LEZ’s mogen rijden. De prijzen beginnen bij ongeveer 5.000 euro voor C70’s met een dieselmotor van voor de facelift en met zeer hoge kilometerstanden. Vanaf zo’n 7.000 euro is het aanbod al groter. Wil je een benzinemotor, dan moet je minstens 8.000 euro ophoesten. Een faceliftmodel kost minstens 9.000 euro, met een benzinemotor is dat 11.000 euro. Late modeljaren met een complete uitrusting en de T5-motor worden voor 20.000 euro of meer verkocht.
Design-highlights en interieur
Hoewel de tweede generatie C70 direct volgde op de eerste generatie, werd er een grote stap gezet qua design: zijn voorganger was duidelijk nog een product uit de jaren ‘90, deze nieuweling uit 2006 ging veel meer met zijn tijd mee en nam de neus over van de S40, terwijl de iets later gepresenteerde C30 hetzelfde familiegezicht kreeg. De grote innovatie was natuurlijk de overgang van een stoffen cabriodak naar een stalen klapdak, maar de elegante lijn van het model gooide ook hoge ogen. Het was het resultaat van een samenwerking tussen Volvo en Pininfarina. In 2010 kreeg het model een facelift met een volledig nieuwe neus, die terug zou komen op de vernieuwde C30 en de nieuwe S60.
Beter met twee
Aan boord kreeg de C70 ook het typische Volvo-interieur mee van tijdens de Ford-periode, met de ‘zwevende’ middenconsole en een sober maar strak design. De hogere uitrustingsniveaus hadden wel recht op afwijkende kleuren en materialen, bijvoorbeeld voor het leren stuurwiel of de houten middenconsole. De achterbank biedt net voldoende plaats voor twee personen, maar de instap is erg moeilijk met het dak dicht. Met het dak open is er dan weer weinig plek in de koffer, al is er wel een knopje om de dakdelen te kantelen en de opening iets groter te maken.
Rijhulp en veiligheid
De Volvo C70 kreeg nooit een eigen crashtest van Euro NCAP, maar werd wel bekroond door de Amerikaanse IIHS met een ‘Top Safety Pick’ dankzij een goede bescherming van zijn inzittenden en de aanwezige veiligheidssystemen. Latere modellen kregen ook de BLIS-dodehoekmonitor.
Alternatieven
De Volvo C70 II was een alternatief voor de Duitse luxecabrio’s in de vorm van de BMW 3 Reeks Cabrio (E93), die ook een stalen klapdak had, de Audi A4/A5 Cabrio en de Mercedes CLK Cabrio. Volkswagen had in die tijd ook een coupé-cabrio in de vorm van de Eos, die op het platform van de Golf stond. Ook Lexus had de IS C, maar die flopte en is dus extreem zeldzaam. Er zijn ook goedkopere coupé-cabrio’s te vinden zoals de Peugeot 307 CC, Ford Focus CC, Renault Megane CC en de Opel Astra TwinTop.