Sterke punten
- Ruimte
- Afwerking
- Zuinige diesels
Zwakke punten
- Trage navigatie
- Geartronic automaat
- Onduidelijk stuur
Volvo V70 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Volvo V70, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Volvo V70
-
Volvo V70 V70 D3 RDesign
€ 6.500,-Geen informatie- 270.000 km
- 06/2010
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2322 Minderhout -
Volvo V70 V70 bi-fuel 5T
€ 7.750,-Goede prijs- 238.000 km
- 12/2012
- 157 kW (213 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1980 Eppegem -
Volvo V70 1.6 D DRIVe Kinetic
€ 2.800,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 277.000 km
- 06/2010
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1703 Dilbeek -
Volvo V70 2.0 D3 *CUIR*CLIM*CRUISE CONTROL*GARANTIE 1 AN*
€ 6.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 212.033 km
- 09/2010
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
144 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5070 Fosses-la-ville -
Volvo V70 2.4. LPG
€ 650,-Geen informatie- 443.000 km
- 08/2000
- 103 kW (140 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
217 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3840 Borgloon -
Volvo V70 V70+DRIVe+Kinetic
€ 3.750,-Geen informatie- 273.000 km
- 08/2010
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-3630 maasmechelen -
Volvo V70 D4 AWD Geartronic Summum
€ 11.000,-Hele goede prijs- 205.000 km
- 10/2016
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
156 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3600 Genk -
Volvo V70 2.4 D Momentum euro4
€ 2.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 400.000 km
- 07/2010
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
6,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1933 Sterrebeek -
Volvo V70 2.0 D4 Prête à Immatriculer !
€ 10.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 173.000 km
- 07/2014
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1400 Nivelles -
Volvo V70 2.0 D4 Polar
€ 8.000,-Goede prijs- 230.000 km
- 06/2014
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
114 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2650 Edegem -
Volvo V70 V70 D5
€ 9.000,-Correcte prijs- 244.911 km
- 04/2012
- 158 kW (215 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
51,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
134 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-8840 Westrozebeke -
Volvo V70 D3 Polar Edition
€ 19.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 116.900 km
- 01/2016
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6000 Charleroi -
Volvo V70 V70+D4+Black+Edition
€ 8.000,-Goede prijs- 230.000 km
- 06/2014
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2650 Edegem -
Volvo V70 V70 2.4 Turbo
€ 3.500,-Geen informatie- 432.000 km
- 04/2004
- 96 kW (131 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
8,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-8930 Menen -
Volvo V70 V70 DRIVeKinetic
€ 5.900,-Geen informatie- 250.000 km
- 11/2011
- 84 kW (114 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4600 Vise -
Volvo V70 2.4 Turbo - D
€ 6.500,-Geen informatie- 357.000 km
- 03/2002
- 96 kW (131 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
6,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
171 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-5060 Tamines -
Volvo V70 D5 lichte vracht
€ 1.000,-Geen informatie- 345.000 km
- 07/2003
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
6,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1830 Machelen
Interesse in een Volvo V70
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
Nogal wat Volvo rijders noemen hun V70 liefdevol een tank. Hij is altijd paraat, winter of zomer, en heeft een goed imago wat de veiligheid en het milieu betreft.
De ruimte in de V70 is gigantisch, al geldt dat ook voor zijn concurrenten. Maar standaard kinderkussens geïntegreerd in de achterbank, wie deed dat Volvo na?
De V70 kreeg na zijn laatste facelift ook DRIVe-versies met dieselmotoren die werden ontworpen om zo weinig mogelijk CO² in de lucht te pompen, een aerodynamischer koetswerk en lage rolweerstandsbanden.
De echte toppers waren de V70’s met 5-cilindermotoren op diesel of benzine. Naast het overschot aan pk’s boden die ook een ongeëvenaarde sound. Met name de 5-cilinder met 10 kleppen had een wonderlijke roffel in de uitlaatpijp.
Belangrijke gegevens
De V70 stond op een Ford-platform en deelde het chassis met onder meer de Ford Mondeo en de Mazda 6. De Volvo had wel de grootste buitenafmetingen en dat vertaalde zich ook in het interieur.
Motoren
Als we ons tot de laatste generatie beperken (2007-2016) had Volvo 7 benzinemotoren op de leveringslijst staan, gaande van een 2.0-liter 4-cilinder in lijn (145 pk/190 Nm), over een T4 (1.6-liter, 180 pk/240 Nm) een 2.0-liter turbo (203 pk/300 Nm) waarna de volgende in lijn een 5-cilinder is, 2.5 T (231 pk, 300 Nm) om uiteindelijk bij een 6-cilinder in lijn uit te komen, met een turbo goed voor maximaal 304 pk en 440 Nm. Een aantal van de 4-cilinders kon op bio-ethanol rijden, de 5-cilinder was er zowel in de BiFuel- (LPG) als Flexfuel-uitvoering (Bio-ethanol).
Bij de diesels was het aanbod minder ruim, met drie 4-cilinders (1.6, 1.9 en 2.0, 109 tot 150 pk sterk) en de 5-cilinders begonnen met 2.0 liter inhoud (D3/D4, 163 pk) om met de D5 te eindigen, 2.4 liter inhoud, maximaal 215 pk sterk.
Wie in zijn V70 nogal wat barre weersomstandigheden het hoofd moest bieden, kon hem met vrierwielaandrijving kopen. Met name voor de krachtige T5 was dat aan te raden en voor de nog potentere T6 werd de AWD standaard geleverd. De T6 betekende de doodsteek voor de bloedmooie V70 R, waarmee Volvo erin slaagde om een break niet alleen snedig te laten presteren, maar ook om hem er uitgesproken sportief te laten uitzien. De Duitse topmerken wisten niet waar ze het hadden.
Afmetingen
De V70 van de laatste generatie was 4,8 m lang, bijna 1,9 m breed en 1,55 m hoog, alles bij elkaar goed voor 1.566 kg leeggewicht. In de brandstoftank kon 70 liter en met de 1.6 D kom je in één ruk 1.400 km ver. De koffer met volledig vlakke laadvloer ging van 600 naar ruim 2.000 liter.
Varianten
De V70 van de laatste generatie ging tot tweemaal toe onder het mes, met telkens een licht gewijzigd uitzicht tot gevolg. Elke V70 blijft echter als dusdanig herkenbaar, maar werd met elke facelift slanker van uitzicht terwijl de buitenmaten zo goed als gelijk bleven. De bekendste varianten waren de DRIVe en de sportiever gelijnde R-design, maar er waren ook afwerkingslijnen als de Kinetic en de Instinctive en her en der vond je een Limited Edition. Er waren motorisaties met standaard automaat en AWD (de T6) en de 2.5-liter 5-cilinder kon ook met LPG besteld worden. Alleen generaties 1 en 2 kregen een heuse R-uitvoering, herkenbaar aan de dakspoiler en vooral de velgen. De eerste R was 250 pk sterk, de laatste 300. Over de XC70 (in eerdere versies stond de XC achter de V70) hebben we het in een aparte beschrijving.
Prijzen
Een V70 ging in 2012 voor € 40.000 van de hand. De duurdere R-designversies met een hele rits veiligheidsvoorzieningen mochten € 60.000 kosten. Daar schiet 10 jaar en 220.000 km later nog € 8.000 tot €12.000 van over. Het feit dat de diesels moeten uitkijken voor de LEZ-zones helpt natuurlijk niet.
Design
Buitenzijde
De V70 was als geen ander herkenbaar aan zijn rechtopstaand getekende achterlichten, met die typische schouderuitstulping. Verder volgt vorm functie, waardoor de achterklep bijna volledig verticaal is. Op de flanken vallen vooral de grote glaspartijen op, typisch voor de breaks van Volvo. Het radiatorrooster werd met elke opfrisbeurt iets kleiner en de typische schuine streep kreeg met de jaren een groter logo in het midden. De stootstrips werden in de laatste uitvoering in de koetswerkkleur gespoten.
Binnenkant
Kwam bij de eerste V70’s het navigatiescherm nog uit de bovenkant van de boordplank, dan werd het in de laatste versie daarin geïntegreerd. Zo pronkte het scherm netjes boven de middenconsole. Vier draaiknoppen omsloten een gedeelte met overzichtelijke klimaatknoppen. Op het stuur vond je behoorlijk veel bedieningsknoppen, met name voor audio en cruise control. Het plaatje werd compleet met meer dan comfortabele stoelen vooraan (met anti-whiplash hoofdsteunen) en een riante achterbank en dat allemaal in een interieur dat Zweeds design uitstraalde.
Veiligheid
Volvo herwerkte zijn kreukelzones, had al een side impact system en kreeg nu ook voetgangerbescherming met een automatische rem, die ook dienstig was voor de adaptieve cruise control. Er was ook een rijstrookassistent en het geavanceerde DCTS (dynamische stabiliteit- en tractiecontrole), en de parkeerrem kwam tussen bij bergop vertrekken. De veiligheidsgordels hadden voorspanning bij een noodstop. In 2009, bij zijn laatste Euro NCAP-test, kreeg de V70 5 sterren.
Alternatieven
Natuurlijk zijn er de Duitsers met de Mercedes E-Klasse break, de Audi A6 Avant en de BMW 5 Reeks Touring, maar die hebben allemaal minder kofferruimte. Het dichtst in de buurt komt Ford met zijn Mondeo, maar die staat dan weer minder hoog op de premiumladder, net als de Opel Vectra. Uit Zweden komt de Saab 9-5 break met een beetje originele vormgeving achteraan, maar verrassend ruim.