Contact per E-Mail
Contact per E-Mail
Customer-Hotline
U kunt ons bereiken van maandag tot vrijdag vanaf 09:00–18:00 Op het nummer:
+32 2 559 00-00
Klachtafhandeling volgens Art. 11 van de P2B-VO
Wanneer u als autobedrijf vragen of problemen heeft, vooral in gevallen onder artikel 11 lid, heeft u de mogelijkheid om per e-mail (customer.belgium@autoscout24.com) contact op te nemen met de Customer Care afdeling van AutoScout24.
Als onderdeel van het interne klachtenbeheersysteem worden de ingediende klachten zorgvuldig onderzocht en wordt er snel naar een passende oplossing gezocht. Hieronder vindt u een overzicht van ons klachtenbeheersysteem, onze klachtencategorieën en onze doorlooptijden.
Welke soorten klachten ontvangt AutoScout24?
Totaal: ontvangen klachten in de periode van januari tot en met juni 2020.
-
Gebruikersfuncties
Deze vragen, hebben betrekking op de werking van ons platform. We werken er voortdurend aan om ervoor te zorgen dat u altijd de best mogelijke koop- en verkoopervaring heeft bij AutoScout24. Heeft u suggesties ter verbetering van onze diensten? Bel of e-mail ons dan. We helpen en werken graag doelgericht aan een snelle oplossing voor u.
-
Factuurvragen
Uw factuur wordt één keer per maand automatisch gegenereerd. Het verwijst naar de services die u de vorige maand heeft gebruikt. Heeft u een vraag over uw factuur? Uw contactpersoon bij AutoScout24 geeft u graag advies en oplossingsgerichte ondersteuning.
-
Vermoedelijke fraude
Phishing is een scam die wordt gebruikt om met nep-e-mails vertrouwelijke gegevens zoals gebruikersnamen of wachtwoorden aan te boren. De afgetapte gebruikersaccounts worden bijvoorbeeld gebruikt om reclame te maken voor fraude-advertenties. Heeft u een phishing-e-mail ontvangen? Of denkt u dat u last heeft van phishing of fraude? Laat het ons dan snel weten. Zodra we erachter komen dat er phishing-berichten in omloop zijn, zullen we de gelinkte pagina's onmiddellijk blokkeren en de betreffende gebruikersaccounts opschonen.
-
Gegevensoverdracht
Adverteren is eenvoudiger met de interface diensten van AutoScout24. Het exporteren naar en importeren uit uw systeem is mogelijk mits rekening houdend met een aantal voorwaarden. Daarnaast kunt u uitgebreider gebruik maken van de diensten van AutoScout24 en interessante marktgegevens opvragen. Heeft u vragen over de overdracht van uw gegevens? Neem contact met ons op. Onze medewerkers controleren de situatie graag en verhelpen eventuele gebreken. Uiteraard staan we altijd open voor uw suggesties om onze interface diensten te optimaliseren.
Hoe lang duurt het om een aanvraag te verwerken?
Onze Customer Care afdeling doet er alles aan om u naar volle tevredenheid van dienst te zijn. Alle inkomende vragen worden binnen 24 uur in behandeling genomen. Hier zijn enkele gegevens over de verwerkingssnelheid.
- - Meer dan 50 % van de klachten bij AutoScout24 worden in minder dan 24 uur opgelost.
- - Meer dan 21% is binnen een week opgelost.
- - Met minder dan 28% van alle klachten duurt de oplossing meer dan 7 dagen.
Bij klachten die niet via het interne klachtenbeheersysteem kunnen worden opgelost, is AutoScout24 over het algemeen bereid met de volgende bemiddelaar samen te werken:
-
Alain Strowel en Patrice Vanderbeeken,
Advocaten Pierstone,
Guldenvlieslaan, 22
1050 BRUSSELS Brussel
Bij bemiddeling draagt AutoScout24 een passend deel van de totale kosten volgens Art. 12 lid 4 van de P2B-verordening.
Informatie over het sorteren en rangschikken van de zoekresultaten volgens Artikel 5 van de P2B-verordening
Resultaat ranking bij het zoeken naar voertuigen
Als een gebruiker een voertuigzoekopdracht op het platform initieert door bepaalde parameters op te geven, wordt een resultatenlijst met de advertenties die aan deze parameters voldoen altijd weergegeven in een standaardsortering (“Standaard resultaten"). Met deze standaard sortering worden de advertenties weergegeven in een specifiek gebied van de resultatenlijst, afhankelijk van het type advertentie dat de aanbieders van de weergegeven advertenties hebben geboekt. De aanbieder heeft dus de mogelijkheid om (extra) bepaalde aanvullende producten ("advertentietype") te boeken om de zichtbaarheid van zijn advertenties in de resultatenlijst te beïnvloeden. De gebruiker heeft ook de mogelijkheid om de weergegeven advertenties te sorteren door een sorteercriterium dienovereenkomstig in te stellen. Volgens de huidige status kunnen naast de standaard sortering de volgende sorteercriteria worden geselecteerd:
- Prijs (oplopend of aflopend)
- Nieuwste aanbod eerst
- Kilometerstand (oplopend of aflopend)
- Vermogen (oplopend of aflopend)
- Bouwjaar (oplopend of aflopend)
Bij een door de gebruiker geselecteerde sortering worden de resultaten uitsluitend volgens dit sorteercriterium gerangschikt. AutoScout24 heeft het recht om de sorteercriteria te wijzigen en de resultatenlijst op elk moment weer te geven.